Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-27@21:09:45 GMT

برای ساخت تمدن نوین اسلامی، باید ایرانی قوی ساخت

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۲۵۸۲۷

برای ساخت تمدن نوین اسلامی، باید ایرانی قوی ساخت

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در سال های آغازین گام دوّم انقلاب اسلامی باید سرمایه اجتماعی نظام را تقویت و حرکت به سمت ایجاد تمدن نوین اسلامی را تسریع کند گفت: معتقدیم برای ساخت تمدّن نوین اسلامی، باید ایرانی قوی ساخت.

به گزارش خبرنگارپارلمانی خبرگزاری شبستان، «محمدباقر قالیباف» در ابتدای جلسه علنی امروز (یکشنبه 11 خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در  نطق پیش از دستور با اشاره به آغاز دوره جدید مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس یازدهم در بُرهه حساسی از تاریخ انقلاب اسلامی ایران و در آغاز برداشتن گام چهل ساله دوّم آن، و در حالی که جمهوری اسلامی با مجموعه ای از قوّت ها، ضعف ها ، فرصت ها و تهدیدها روبرو است،‌ با همدلی و وحدت میان نمایندگان مردم، برای حل مشکلات آنها، آغاز به کار می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: نگاهی کلان به گذشته چهل ساله و جایگاه فعلی جمهوری اسلامی، نشانگر این است که علی رغم ضعف های کارکردی و رفتاری، و کاستی های مرتفع نشده، توانسته گام اوّل خود را محکم و مقتدر بردارد.

 

وی ادامه داد:  این یک واقعیت انکارناپذیر است که جمهوری اسلامی، در برابر هجمه های گسترده دشمن، در همه عرصه های نظامی، سیاسی، اقتصادی، بین المللی، امنیتی و فرهنگی ایستادگی و مقاومت کرده ، بدون اینکه از آرمانهای اصلی خود، ذرّه ای عقب نشینی کند. نظام اسلامی در سطوح راهبردی، روز به روز قوی تر از گذشته، به راه خود ادامه داده، به گونه‌ای که امروز به عنوان یک قدرت مهم منطقه ای، تبدیل به یک بازیگر تاثیرگذار و پرنفوذ در عرصه ی بین المللی شده است.

 

قالیباف تاکید کرد: نگاهی به حجم و شدّت دشمنی نظام سلطه با همه ابزارهای قدرتمند رسانه‌ای، اقتصادی و سیاسی و اطلاعاتی خود، به خوبی گواه این مساله است، که امروز انقلاب اسلامی توانسته، مهمترین الگوی رقیب برای نظام سرمایه داری جهانی باشد. این دستاورد بزرگ، تنها بر اساس حرکت بر مدار مکتب امام (ره) و هدایت رهبری حکیم انقلاب و مجاهدت مردانی چون حاج قاسم ها بدست آمده است؛ مردانی که با ولایت پذیری، عقلانیت و کارآمدی، خطوط طراحی شده توسط رهبری را تحقق بخشیده اند.

 

وی  گفت: در کنار این توفیقات عظیم، ندیدن ناکامی های بزرگ، باعث از دست رفتن سریع دستاوردهای بدست آمده خواهد شد، چرا که نداشتن تصویر درست از واقعیت های موجود، باعث اشتباه در تصمیم و اجرا می‌شود. ناکامی‌های گوناگون در عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، متاسفانه به سرمایه اجتماعی نظام آسیب وارد کرده است. بر این اساس، انقلاب اسلامی در آغاز گام دوّم خود، برای رسیدن به هدف ایجاد تمدن نوین اسلامی با مجموعه ای از تهدیدها و فرصت ها روبرو است.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مهم ترین فرصت، رهبری حکیمانه و هوشمندانه حضرت آیت الله العظمی خامنه ای است، که کشتی نظام را از طوفان های سخت به سلامت عبور داده است، فرصت دیگر، باور دینی عمیق مردم، بویژه جامعه ایثارگری و خانواده شهدای دفاع مقدس و مدافعان حرم و اعتقاد آنها به آرمان های انقلاب اسلامی است که زمینه ساز امدادهای الهی در دشواری های  بزرگ می شود.

 

رئیس نهاد قانونگذاری یادآور شد: از سوی دیگر قدرت منطقه ای فزاینده جمهوری اسلامی، که باعث گسترش عمق راهبردی و نفوذ ژئوپلتیکی جمهوری اسلامی شده، فرصت مغتنمی است که جمهوری اسلامی را به نماد مقاومت در برابر مستکبرین تبدیل کرده و همچنین با افزایش توان بازدارنده نظامی، جرات دست درازی به این سرزمین را، از دشمن سلب نموده است.

 

وی  قدرت علمی و پیشرفت فنآورانه پرسرعت کشور به دست نخبگان را  فرصت دیگری دانست که زمینه ی لازم جهت هر گونه پیشرفت، را فراهم کرده است و تاکید کرد:  بدنۀ وسیع و گستردۀ نیروهای جهادی و مردمی در سراسر کشور نیز، فرصت بی نظیری است که می تواند در صورت انسجام و مدیریت مطلوب و مبتنی بر الگوی عمل جهادی، سبب غلبه بر ناکامی های گوناگون شود.

 

قالیباف تصریح کرد: فرصت بعدی ما وجود طیفی از جوانان مو‌من و انقلابی است، که با استقامت مومنانه خود، موتور محرکه این کشتی پرتلاطم شده اند؛ و در کنار تمامی این موارد، سرمایه انسانی جوان و توانمند ایرانی، ثروت های عظیم خدادادی و منابع فراوان طبیعی نیز از جمله ظرفیت ها و فرصت های دیگری است که می‌تواند بستر شکل گیری جهشی بزرگ در عرصه های گوناگون را فراهم آورد.

 

وی  گفت: در کنار فرصت های یاد شده، تهدیدهایی نیز در کمین نظام اسلامی است، تهدید نخست، کاهش سرمایه ی اجتماعی نظام است که در نتیجه ناکارآمدی اشباع شده مدیریتی کشور و فاصله گرفتن مسئولان از اصول انقلاب ایجاد شده و متاسفانه بحران اقتصادی را بوجود آورده که زمینه ساز بیکاری و آسیب های اجتماعی فراگیر شده است.

 

وی با بیان اینکه تهدید دیگر فساد نگران کننده ای است که در تاروپود ساختارهای مختلف نفوذ کرده و موجب افزایش تبعیض و نارضایتی، و عدم تحقّق عدالت شده است ،گفت: همچنین نظام اداری-اجرایی به هم ریخته کشور، تهدید دیگری است که امکان حکمرانی خوب را سلب کرده است. تضعیف نهاد بسیار مهم خانواده، از طریق گسترش روز افزون سبک زندگی غربی نیز، تهدیدی نگران کننده تلقی می شود که نیاز به توجه ویژه و فوری دارد.

 

رئیس خانه ملت بیان کرد: گسترش نفوذ جریان غرب زده، که با امید بستن به دشمن، مانع خودباوری ملّی و توجه به ظرفیت های عظیم داخلی شده تهدید مهم دیگری است که باید درباره ی آن به طور جدی هشیار بود.

 

وی ادامه داد: اینکه اگرچه مواردی که برشمردیم، می تواند تهدیدی جدّی برای حاکمیت ملّی ایران اسلامی باشد، امّا تجربه های پیشین انقلاب اسلامی در وضعیت های بحرانی، نشان داده است که اگر الگوهای موفق گذشته، بویژه در پیروزی انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، و در تقویت توان نظامی و توسعه قدرت منطقه ای، مبنای عمل قرار بگیرد، از تهدیدهای موجود نیز می توان فرصت های بزرگ ساخت.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: از دید من، و بر اساس نظام فکری رهبر معظّم انقلاب اسلامی، برای استفاده از فرصت های یاد شده و جلوگیری از اثرگذاری و تشدید تهدیدها، تنها راه این است که الگوی مدیریت جهادی در پیش گرفته شود، به تشریح اصول این الگوی مدیریتی پرداخت و گفت: این الگوی مدیریتی جهادی بر اصولی استوار است که نخست باور به مبانی قرآنی و سنت های الهی و استعانت مستمر از آنهاست، که امروز برای ما در ولایت مطلقه ی فقیه و مردم سالاری اسلامی متبلور است و می تواند سبب گشایش هر بن بستی شود.

 

وی اضافه کرد: دومین الگوی مدیریتی عبارت است از؛مردمی سازی حکمرانی، به ویژه مردمی کردن اقتصاد، که ظرفیت های عظیم انسانی، مادی و معنوی را وارد عرصه ی مدیریت می کند. سومین الگو نیز تلاش و کوشش مجاهدانه و امیدوارانه است که کمبودها و نقص های ساختاری و کاستی ها را جبران می کند.

 

قالیباف با بیان اینکه چهارمین الگو توجه ویژه به معنویت و اخلاق اسلامی است ،گفت: این مسئله  زمینه ساز توجهات ویژه ی حضرت ولیّ عصر (عج) و رِزق لایَحتسب می شود و در توضیح پنجمین الگوی مدیریتی گفت: وحدت کلمه مردم و همگرایی نخبگان که به تعبیر امام(ره) بزرگوار، رمز پیروزی و بقای جمهوری اسلامی است.

 

وی  ششمین الگو را  توجه و میدان دادن به نسل جوان پر انگیزه و توانمندسازی آنان عنوان کرد و ادامه داد: این موضوع می تواند هر مانعی را از سر راه بردارد و هفتمین مورد توجه ویژه به عدالت است، با اولویت دادن به محرومین و مستضعفین و همچنین طبقه متوسط ضعیف شده، که صاحبان اصلی انقلاب هستند و خواهند بود.

 

منتخب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: اکنون که مجلس در آغاز راه خود قرار دارد، آنچه شرایط را خطرناک تر می‌کند، الگوی مدیریتی دستگاه اجرایی کشور است، که علاوه بر ناکارآمدی و آشفتگی مدیریتی، و تمرکز بر نگاه به بیرون، به بسیاری از اصول و مولفه های الگوی مدیریت جهادی نیز باور ندارد، گفت: در چنین شرایطی است که مجلس یازدهم می تواند، با رویکردی منطقی و انقلابی نسبت به دولت، و با استفاده از ظرفیت های تقنینی و به خصوص نظارتی خود، در چارچوب پیام رهبر انقلاب، دولت را به سمت مطلوب هدایت کند.

 

وی با بیان اینکه مجلسِ یازدهم، نقشه راه خود را پیام رهبر حکیم انقلاب قرار می دهد تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی به عنوان یک نهاد مردمی و انقلابی که هدف خود را تشکیل مجلسی قوی و کارآمد قرارداده، حلِ مسائلِ ملّی و محلّیِ مردم را به عنوان یک وظیفه انقلابی و مطلوب، وجهه همّت خود قرار خواهد داد و با این شاخص، تعامل خود با دولت فعلی و دولت آینده را تنظیم می کند.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مجلس یازدهم، نه بنای تقابل و مچگیری دارد و نه در پیگیری منافع و حقوق مردم مسامحه می‌کند، گفت: مجلس یازدهم تلاش می کند، موانع قانونی دولت، در مسیر خدمت رسانی به مردم را حذف و اصلاح کند، اما در عین حال، اجازه نخواهد داد، دولت در اجرا و پیاده سازی قوانینی که حل کننده ی مسائل مردم است، سهل انگاری کند.

 

وی با اشاره به پیام مقام معظم رهبری به مجلس شورای اسلامی  گفت: رهبری در پیام روشنگرانه خود در حوزه اقتصادی بر توجه به معیشت طبقات ضعیف و تحقق عدالت تاکید داشتند، رهبری در پیام خود اشاره فرمودند که مطابق نظر صاحب نظران، این هدف با اصلاح خطوط اصلی اقتصاد ملّی محقّق می شود. امروزه امراض اصلی اقتصاد ملّی ما مانند رشد نقدینگی، بهینه نبودن قیمت های نسبی و تخصصی نبودن تولید، بر هیچ صاحب نظری پوشیده نیست. از مهمترین دلایل آن هم، حذف حضور موثر مردم، مداخلات غیرمنطقی دولت، انحصارات، امضاهای طلایی، پولی سازی کسری بودجه و نظام مالیاتی معیوب است.

 

قالیباف بیان کرد: متاسفانه باید بپذیریم انقلاب مردمی ما به اقتصادِ مردمی منجر نشد. علت هم این بود که آرمان های متعالی انقلاب، مانند پیشرفت و عدالت را در ظرف دیوان سالاری یک صد ساله کشور ریختیم و چنانکه رهبری هم اشاره کردند، نمره قابل قبولی نگرفتیم. این رخداد، بیش از همه، محصول نبود تفکّر جامع، منسجم و نظام مند به اقتصاد ملّی است.

 

وی با تاکید بر اینکه اقتصاد مردمی، مردم بنیاد است و با اراده و حضور و سرمایه و فعالیت مستقیم مردم تحقق پیدا می کند و دولت در آن تنها نقش زمینه سازی، ظرفیت سازی و نظارت دارد گفت: در این اقتصاد، هدف، تنها کسب سود بیشتر و رشد اقتصادی به هر قیمتی نیست، بلکه اقتصاد وسیله ای است برای تحقق آرمانهای والاتر انسانی و اخلاقی، که یکی از آنها تحقق عدالت است. مجلس مردمی، قوی و انقلابی یازدهم، با همه توان، امکانات و ظرفیتهای قانونی خود و با یاری خداوند متعال تلاش خواهد کرد تا بارهای بر زمین مانده انقلاب اسلامی، که در راس آن، حل مشکلات و سختیهای زندگی محرومین و مستضعفین است را، از زمین بردارد و آسیب های اجتماعی ناشی از فقر و محرومیّت را، به حداقل برساند.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مجلس یازدهم، به عنوان یک مجلس مردمی و انقلابی، در کنار مسائل ملّی، به حل مسائل محلّی مردم نیز توجه دارد، و بویژه اینجانب، به عنوان رئیس مجلس، خود را متعهد می دانم که در این موضوع، با حضور میدانی، پشتیبان نمایندگان باشم.

 

وی افزود:  این امر مهم، از طریق هم افزایی نیروهای جهادی و مردمی، متخصصان و نمایندگان بخش خصوصی، نمایندگان نهادهای عمومی و حاکمیتی، و نمایندگان دستگاه های اجرایی با محوریت نماینده ی مجلس، محقّق خواهد شد و هدف از آن این است، که هر نماینده در حوزه انتخابیه ی خود، به یک کنشگر فعّال در حوزه ی حل مسائل مردم و پاسخ به مطالبات آنها تبدیل شود و با اجرایی سازی قوانین از طریق نظارت هوشمند و موثر، و هم افزایی ظرفیت ها و امکانات، معضلات حوزه انتخابیه ی خود را برطرف کند. این الگو در سطح استان و سپس در سطح ملّی با تشکیل کارگروه های موضوعی دنبال خواهد شد.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی  در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید براهمیت مقوله فرهنگ در کشور گفت: . فرهنگ، همیشه از مهمترین اولویت ها بوده، اما با آن برخورد شعاری شده است. مجلس یازدهم، تقویت نهاد خانواده و ترویج و تقویت فرهنگ و سبک زندگی اسلامی- ایرانی در برابر سبک زندگی غربی را، اولویت اصلی خود قرار می دهد و اجرایی شدن سند تحوّل آموزش و پرورش، و اصلاح و تقویت کمّی و کیفی رسانه ملّی را پیگیری خواهد کرد.همچنین تلاش خواهیم کرد با شتاب دادن به روند شکل گیری شبکه ملّی اطلاعات، و نظارت دقیق بر عملکرد مسئولین این حوزه، ضمن قانونمندسازی فضای مجازی، دستگای مسئول را مکلّف کنیم، که با بهترین کیفیت ممکن، خدمات زیرساختی و محتوایی در حوزه فضای مجازی را، به مردم عرضه کنند.

 

قالیباف با تاکید بر اینکه مجلس یازدهم، خود را نماینده همه مردم ایران می‌داند، گفت مجلس حتی خود را نماینده کسانی که به هر دلیل سیاسی، یا نارضایتی از شرایط کشور، به آن رای نداده اند، و بر اساس نگاه بلند رهبرحکیم انقلاب، معتقد است که تمام دستگاه های حاکمیتی، باید مثل خورشید، بدون تبعیض بر همه ی شهروندان ایران عزیز بتابند و به آن ها خدمت کنند.

 

وی تاکید کرد: مجلس یازدهم با توجه به نقشی که برای خود در جایگاه تمدن ساز انقلاب اسلامی قائل است، بر سر آرمانهای اصلیِ انقلاب، هیچ مسامحه ای را نمی پذیرد و مقابله مقتدرانه در برابر دشمن خارجی، به ویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی را جزو اصول اساسی خود قرار می دهد، و در مرزبندی با جریان معاند و منافق داخلی، تعارف نمی کند، و البته دایره ی نیروهای انقلاب را مطابق راهبرد رهبر انقلاب گسترده می داند، و با طرد نیروهای انقلابی، به دلیل اختلاف سلیقه های سیاسی یا کارشناسی، با جدیّت مخالفت خواهد کرد.

 

وی اضافه کرد: همچنین، مجلس یازدهم، توجه به واقعیّت ها را، در راه رسیدن به آرمانها، مدنظر قرار می دهد، تا آرمانگرایی به توّهم نیانجامد. بر اساس تبیین رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، مکتب امام (ره) شامل سه بعد عدالت، معنویت و عقلانیت است و مجلس یازدهم بر این باور است که تمرکز و توجه یکسان بر تمامی این ابعاد، ضروری است و تاکید بر یکی از این ابعاد و بی توجهی به ابعاد دیگر، منجر به انحراف جامعه و حکومت می شود.

 

وی گفت: مجلس یازدهم خود را متعهّد به ادامه دادن راه شهید سلیمانی، در افزایش توان محور مقاومت، به عنوان راهبردی غیرقابل تغییر دانسته و حمایت از ملت فلسطین، حزب الله لبنان، گروه هایِ مقاومت، حماس، جهاد اسلامی و مردم مظلوم یمن را وظیفه ی انقلابی و ملّی خود به حساب می آورد و  همیشه خود را کنار مردم، دولت و مرجعیت عراق و آماده هرگونه همکاری با آنها خواهد دانست.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به راهبردهای  مورد نظر مجلس در حوزه سیاست خارجی، گفت: مجلس یازدهم، استکبارستیزی را، هم آرمانی اعتقادی و هم منفعتی راهبردی می داند و مذاکره و سازش با آمریکا به عنوان محور استکبار جهانی را، بی حاصل و پرضرر ارزیابی می کند. راهبرد ما در برخورد با آمریکای تروریست، تکمیل زنجیره انتقام خون شهید سلیمانی است. کاری که با حمله بی سابقه به پایگاه عین الاسد شروع شد و با شکسته شدن هیبت پوشالی آمریکا در عدم توان پاسخ به اقدام جمهوری اسلامی ادامه یافت و با اخراج کامل ارتش تروریست امریکا از منطقه تکمیل خواهد شد.

 

وی اظهار داشت: مجلس یازدهم  در عین باور به درون زایی و مردم باوری، برونگرایی را نیز مد نظر قرار می دهد و  معتقد است برونگرایی باید با تمرکز بر کشورهای منطقه بویژه همسایگان، و در کنار آنها قدرت های بزرگی باشد که در سختی ها با ما دوستی کردند و منافع راهبردی قابل توجهی با ما دارند. البته مجلس یازدهم، حامی گسترش ارتباط با همه جامعه جهانی است، اما اعتماد به حکومت هایی که چه در سابقه تاریخی خود و چه در تجربه ی دوران جمهوری اسلامی، کارنامه ی سیاهی دارند را، خطای راهبردی می داند.

 

قالیباف تصریح کرد: طبیعی است که تحوّل در مجلس و احیای جایگاه و شان مجلس، الزام اولیه برای هر اقدام موثّر در حل مسائل کشور و مشکلات مردم است. مجلس باید تغییر را از خود آغاز کند. شفاف سازی، هوشمندسازی، مردمی سازی و کارآمدسازی، چهار رویکرد اصلی در تحوّل مجلس خواهد بود.

 

وی  در پایان خاطر نشان کرد: در یک جمله، مجلس یازدهم، تمام تلاش خود را خواهد کرد تا با استمداد از حضرت باری تعالی و تحت راهبری های رهبر فرزانه انقلاب، مجلسی قوی، کارآمد، مردمی و انقلابی بسازد، تا با محور قراردادن حل مسائل مردم،  و دفاع قدرتمند از حقوق و منافع مصرح آنها در قانون اساسی، در سال های آغازین گام دوّم، سرمایه اجتماعی نظام را تقویت و حرکت به سمت ایجاد تمدن نوین اسلامی را تسریع کند چراکه ما معتقدیم برای ساخت تمدّن نوین اسلامی، باید ایرانی قوی ساخت، ایرانی که در آن تک تک مردم ایران، با هر سلیقه ای و در هر گوشه ای از کشور، قوی باشند./

 

 

پایان پیام/33

منبع: شبستان

کلیدواژه: نطق ایران اسلامی قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی مجلس شورای اسلامی گفت تمدن نوین اسلامی انقلاب اسلامی الگوی مدیریتی جمهوری اسلامی اجتماعی نظام الگوی مدیریت مجلس یازدهم عنوان یک قرار می دهد زمینه ساز ظرفیت ها حل مسائل خود قرار ی مدیریت م انقلاب خواهد شد فرصت ها بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۵۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روشنفکری ایرانی و تشویق حرام‌کاری

  به جای اتهام بی‌سند بیاییم به تاریخی که زیسته‌ایم رجوع کنیم تا دریابیم حقیقت چیست؟ فرض کنید امروز ۲۲بهمن۱۳۵۷است. ببینیم انواع روشنفکران چپ و راست چه می‌کنند.همین که انقلاب اسلامی ‌پیروز شد بنا به همان آویختگی خود به راه چپ و راست غربی، روشنفکران ایرانی به جای اندیشیدن به وضعیت واقعی ایران و محاصره انقلاب به‌وسیله گرگان سلطه و موقعیت جغرافیایی و استراتژیک ایران و خواست غرب در ایجاد بحران و مهارانقلاب اسلامی‌، خودخواسته و ناخواسته ابزار شیاطین و شیطان بزرگ سرمایه‌داری جهانی و قدرت سلطه شدند و امر او را درعمل پیش بردند. روشنفکران مذهبی نهضت آزادی که درون شورای انقلاب و دولت نخست مدیریت و ریاست داشتند، مطلقا انقلاب را درک نکردند اما صادقانه به اختلاف خود با انقلاب و استراتژی سازش با شیطان بزرگ اعتراف کردند. در حالی که وزرای‌شان نقش مشاور سفارت آمریکا را داشتند از قدرت بیرون رانده شدند. آنها درکی از روح استقلال‌خواه ضدسلطه و کفر انقلاب اسلامی‌ نداشتند. چپ‌ها از این لیبرال‌های صادق اولیه بدتر عمل کردند و لیبرال‌های جاه‌طلب، لیبرال‌های نفوذی غرب چون بنی‌صدر و تروریست‌ها بالاخره به اتحاد در جنگ با جمهوری اسلامی ‌به وحدت رسیدند و کمونیست‌ها و تجزیه‌طلبان و روشنفکران ملحدودموکرات! نقاب ارتدکس ضد‌سرمایه‌داری فاشیستی را کنار نهادند و به سرمایه‌داری بدتر از نازیسم سرمایه‌داری جهانی وحشی پناه بردند وهمه با هم علیه مردم و انقلاب ایران به خشونت و جنگ مسلحانه رو آوردند. در حالی که یک‌سال ازعمر انقلاب درمحاصره قدرت‌های سلطه‌جو نگذشته بود وحزب توده هم که چنین نکرد؛ برای ضرورت‌های نفوذ و جاسوسی نقشه شوروی بود که گندش با فرمانده نیروی دریایی‌اش درآمد وگرنه شوروی هم چون غرب مدافع و مشوق صدام در جنگ هشت ساله بود و از استقلال اسلام می‌هراسید که آویخته به هیچ قدرتی نبود، جز خدا. این موضع روشنفکران همان دامچاله اصلی سقوط‌شان بود و روز‌به‌روز فروتر رفتند وابزارقدرت جهانی شدند ودرهمه اشکال مذهبی و الحادی به ارباب خود پناه بردند وابزار طرح‌های آمریکایی شدند وحجاب خودبرانداختند.چهره ایدئولوژیک روشنفکری؛ چهره سیاسی، فرهنگی و اخلاقی روشنفکری عریان شد.
 
۲ نوع حجاب‌زدایی
اخیرا در مقاله‌ای درباره حجاب، گفتم دو حجاب‌زدایی رخ می‌دهد. نگاه رهبری درباره حجاب در پوشاک زنان به‌عنوان صورت و ظاهر و روبنای عفت، به‌صورت عاقلانه و عالمانه‌ای با ضرورت حفظ حجاب از دست‌اندازی حرام‌کاری در کل زندگی ما درآمیخت و معرفتی درخشان وهماهنگی ساختاری عمیقی به‌وجود آورد.درک وجوب حجاب، هماهنگی حجاب با حجاب در اقتصاد، مدیریت کلان، سیاست داخلی و خارجی، نظام اداره کشوری، حیات شهری و... چیزی قیمتی است.خواهیم دید روشنفکری بی‌حجاب ما هم به سبب همین عدم خرد و تقوا در آغوش اسرائیل جا گرفت وحجاب ازسیمای باطل خود برافکند وسیمای هرجایی خویش را آشکار کرد.اشتباه نکنید وقتی ازرسواشدن فحشای روشنفکری وتوبه نکردن و سیاه‌ترشدن باطنش صحبت می‌شود، از هویت اخلاقی متفکران سخن نمی‌گوییم. ما فراوان تحصیلکردگان و نویسندگان وهنرمندان شریف داریم که در فرهنگ مدرن رشد کرده‌اند اما از نظر اخلاقی، نخبگی، قدرت مغزی و خلاقیت فراموش‌نشدنی‌اند. این ربطی به پدیده روشنفکری و ماهیت بی‌هویت تسلیم‌شدگی به بی‌هویتی غربگرا وازدست دادن همه هستی بومی‌ ومصرفگر بی‌اندیشه تولیدات ذهنی غرب زیستن و کر و کور بودن ندارد. دانش و شناخت غرب، زنای معنوی نیست‌.تسلیم به هرروز فکربی‌ریشه و ضد‌ارزش‌های انسانیت و آزادگی خود حرام‌کاری است. حجاب به‌طور عام یعنی زره علیه نگاه حرام یعنی خداترسی وخویشتنداری و حفظ تقوا برای توحید و عدم‌بردگی و پرستش شیطان و عدم غلامی‌ بت‌های گوناگون و بت نفس وبالاتر یعنی فرمان اتقو‌ا...در همه وجوه زندگی،دراقتصاد کلان، درقوای سه‌گانه وقوای نظامی. ما با دو گونه حجاب روبه‌روییم.۱ــ حجاب از حقیقت و حق متعال که روشنفکری ما و هر شرک و نفاق اسیر آن است. ۲ــ حجاب برای ممانعت از تعدی باطل و حرام در ما و داشتن دژ برابر شیطان برای محافظت ازایمان خود و برای عمل به فرمان حق تعالی‌. این همان تقواست و در زندگی اجتماعی هم همین حجاب حفظ ارزش‌های الهی لازم وواجب است. ماهمان‌گونه که نمی‌توانیم اداره مملکت را به خرابکاران بسپاریم تا مثلا خودروسازی از یک‌طرف و خصولتی‌ها ازطرف دیگر و قشر ممتاز و آقا‌ها و آقا‌زاده‌ها و رانتخواران و انگل‌های حریص بیکاره و دلال‌های حقه‌باز از سمت دیگر ملت را بچاپند و با اتومبیل‌های مرگبار مردم را به کشتن دهند و به‌جای بهتر کردن اتومبیل حقیقی محصول دانش و تکنولوژی بومی ‌و بهبود مدام کالای اصیل، به زور برای پاره‌آهن بی‌ارزش نا‌امن، پول بنز از مردم بستانند و همان‌طور که نمی‌توانیم اجازه دهیم آقا‌زاده‌های پر‌رو و طفیلی، جنگل ایرانی را نابود و صنعت مملکت را فلج و تجارت مملکت را به قاچاق تبدیل کنند و نمایندگان مردم و قضات و روسا نوکران‌ اربابان مافیایی باشند و منافع آنان را درنظر بگیرند و این همه بی‌حیایی و بی‌تقوایی و بی‌حجابی فساد وسفره عشرت ورانتخواری حرامزادگی اقتصادی و سیاسی و اجتماعی و انواع تبعیضات و بی‌عدالتی پهن باشد وبعدتنها به حجاب زنان بپردازیم،همان‌طور هم نمی‌توانیم به روشنفکری اجازه زناکاری با دشمن اسلام و مردم در روز روشن دهیم تا با بی‌شرمی ‌لخت و عور و رها از شرافت تفکر اصیل، مفتخر به نوکری قدرت جنایتکار بشری سر برهنه کند و بی‌فکری‌اش را کالای ارزشمند جا بزند ودرجهان نمایش دهد وبه خود‌فروشی‌اش افتخار کند و از اسرائیل دفاع کند.جان سخن امام خامنه‌ای این بود که وجوب حجاب زنان با واجبات کلان پیوند دارد و وجود یکی نباید بهانه ندیده گرفتن دیگری باشد بلکه آن یک حرام را هم نباید تحمل کرد. روشنفکری بی‌حیا با زن بی‌حیا، با اقتصاد بی‌حیا، با سیاست بی‌حیا و با فرهنگ بی‌حیا رابطه دارد و مشوق بی‌حیایی برابر رب‌العالمین و عصمت و معصوم است. حال می‌خواهم بگویم در عرصه روشنفکری ایرانی ما با این تشویق حرام‌کاری و شرک و ظلم روبه‌روییم. با حرامزادگی و زشتکاری با قدرت‌های جهانی و تفکرات الحادی و فسادهای نو‌لیبرالی حرامکار روبه‌رو هستیم. این هم تحمل‌پذیر نیست .

خدمتگزاری چاکرانه در آستان قدرت مدرن
پس این نظر متفکران منتقد غرب و شارحان ارجمند فلسفه وچپ مستقل،قابل قبول نیست که خشونت و به بازی نگرفتن روشنفکران در انقلاب اسلامی ‌و خشونت و سرکوب آنان را به کینه‌توزی و سرآخر سقوط در آغوش اسرائیل کشاند. این دروغ و دست‌کم جهالت محض است زیرا با روشنفکران محارب یا دارای تفکر همراه با محاربان که اول اقدام به جنون‌بارترین خشونت و ضدیت علیه انقلاب کردند، چه می‌توانستند بکنند؟ اجازه دهند با ۲درصد هوادار و با زورگویی و جوسازی و ترور نقشه‌مند از پیش و تفکر فاسد نهانکار، یک انقلاب را نابود کنند؟ بدتر از انفجار دولت و کشتار‌جمعی همراهی با صدام و تجزیه‌طلبی چه چیز ممکن بود که نکردند؟‌ تازه سرشت خشونت‌بار روشنفکری زمان شاه را چه می‌کنید؟ آن زمان هم جمهوری اسلامی‌ بود که آنان با دیکتاتوری و مصرف اندیشه‌های تزریقی و استالینی مقابله با رژیم شاه را نقاب بی‌هویتی و چاکری اربابان قدرت سرمایه کرده بودند؟ کمترین سازشی با این روشنفکری گمراه، چیزی ازانقلاب اسلامی ‌ومقاومت واستقلال امروزی باقی می‌نهاد؟آقایان بدون این‌که فرصت‌طلبی و سوبژکتیویسم و احساسات روشنفکری ایرانی را درست بشناسیم، این روشنفکری و شبه‌مدرنیسم آن جز خدمتگزاری چاکرانه در آستان قدرت مدرن و سرمایه جهانی و تقلید و نفس استقلال، ماهیتا کارکردی نمی‌توانست داشته باشد و عملا نداشت. پای نخبگان بزرگوار دانش و فرهنگ را همان‌طور که گفتم مطلقا به میان نکشید که ربطی به ماهیت روشنفکری نداشتند و هرگز دشمن ایران و سرسپرده اجنبی و ایدئولوژی اجنبی و واسطه از خود‌بیگانگی و‌ مبلغ بی‌هویتی و پرگویی پوچ و مصرف‌‌کننده نیست‌انگاری غربی و دشمن دین، استقلال، اخلاق و فرهنگ ایرانی نبودند .پز انسان منصف گرفتن آسان است؛‌ واقعگرایی و انصاف و داوری عادلانه غیراحساساتی و ناعوام‌فریبانه و عقلانی و مستند به رخدادهای واقعی مشکل است .روشنفکری ما سیری به سوی ظهور خشونت و بی‌خویشی و ابزار‌شدگی و درندگی اسرائیلی داشت وبا تروریسم و درکنار آمریکا واسرائیل و جنایت‌شان قرار گرفت و ابزار پرگار شد؛این استعدادش راپیشاپیش فاش کرد که کناراسرائیل باشد وبرای زورگیری درقدرت هرجنایتی بکند. ازرجوی تا هزارخانی تا کومله و حزب کمونیست اسرائیلی و میلانی و جاسوسان سیا وهمدستان موساد و نوچه‌های خبیث بی‌ارزشی که مصداق همدستی با شیطانند، مگر جز این کردند؟ هنرمندان پناه برده به دامن آمریکا و سلبریتی‌هایی که بازار روشنفکری ومرجعیت روشنفکری را کساد کردند، از فرهادی تا پناهی و هنرپیشه‌های بی‌مغز شیفته جاسوسی غرب و تبلیغاتچی آب دهان و دلقک‌هایی چون کریمی، ‌مگر شاگردان و درس‌آموخته‌های همین روشنفکران پوچ در چرت و چرک و غرق لقمه حرام سیا و وطن‌فروشی نبودند؟ مگر اینان شاگردان و بازیگران همان کارگردانان ترا‌ریخته و استادان بازیچه دانشگاه‌های آمریکا نیستند که سررشته‌اش دست آمریکاست و ید بیضا دارند و بشیر تسلیم به غرب و ایران‌فروشی با نقاب ایران‌دوستی شده‌اند و کنار وحشی‌ترین دشمن ایران وشیطان بزرگ ابزار تبلیغی‌اش گشته‌اند و از دست‌شان لقمه می‌گیرند‌ ؟مگرهما ناطق وامثال اوهمه اعتبارشان را خرج توجیه توطئه‌های انگلیسی ودفاع از بابیت و وهابیت نکردند؟ وزیرسایه این درندگان با انقلاب مردم نجنگیدند؟ اگر کسی باید طلبکار و مظلوم خوانده شود، جمهوری اسلامی ‌است‌ ‌به جرم شجاعت در ایستادگی و شکست توطئه آمریکا و روشنفکران در خدمت آمریکا‌.

دیگر خبرها

  • نماینده مجلس: طرح هادی از تخلف ساخت وساز در روستاهای البرز می کاهد
  • رفتارهای متناقض در زمینه عرضه زمین و پرداخت وام ساخت مسکن، مردم را سردرگم کرده است
  • تمدن نوین اسلامی با وحدت محقق می‌شود/ عینت‌بخشی به وحدت اسلامی در دستور کارم بود
  • روشنفکری ایرانی و تشویق حرام‌کاری
  • برگزاری اردوی آموزشی تابستانه اندیشه جامع تمدن نوین اسلامی
  • مأموریت ویژه جامعه قرآنی ارتقای ظرفیت‌های معنوی کشور است
  • شعار سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران پیام‌های مهمی دربر دارد
  • تحقق تمدن نوین اسلامی در مسیر آموزش و پرورش قرار دارد
  • فرهنگستان ظرفیتی برای دغدغه انقلاب فرهنگی در مسیر تمدن نوین است
  • مسئله‌گی حجاب؛ از بحران داخلی تا بشارت تمدنی