Web Analytics Made Easy - Statcounter

لایحه الحاق وزارت نیرو به فهرست دستگاه‌های اجرایی مشمول ماده ۲۸ قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور در خصوص معافیت این وزارت از پرداخت هزینه‌های دادرسی در دعاوی رفع تصرفات غیر قانونی در دستور کار کمیسیون لوایح هیئت دولت قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت، ماده ۲۸ قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور در راستای معافیت دستگاه‌های متولی اراضی دولتی، ملی، اوقافی و غیره از پرداخت هزینه دادرسی دعاوی رفع تصرف، تصویب گردیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در این بین اراضی بستر رودخانه ها، مسیل ها، انهار طبیعی، کانال های عمومی، مرداب ها و برکه‌های طبیعی که به استناد ماده ۲ قانون آب و نحوه ملی شدن آن و ماده ۲ قانون توزیع عادلانه آب، جزء انفال موضوع اصل ۴۵ قانون اساسی و متعلق به حکومت اسلامی به شمار می رود و متولی آن دولت (وزارت نیرو و شرکت های آب منطقه ای) می باشند، مشمول معافیت مزبور نگردیده است.

 

لذا در راستای صیانت و حراست بهتر از اراضی مورد اشاره، تسریع در برخورد با تجاوزات به بستر و حریم رودخانه‌ها و جلوگیری از تبعات و خسارات جانی و مالی ناشی از وقوع سیلاب‌های احتمالی و رفع تصرفات غیرقانونی، ضروری است تا وزارت نیرو نیز به فهرست دستگاه های مندرج در ماده مورد اشاره الحاق گردد.

 

به همین منظور، پیش نویس لایحه الحاق وزارت نیرو به فهرست دستگاه های اجرائی مشمول ماده فوق در خصوص معافیت این وزارت از پرداخت هزینه دادرسی در دعاوی رفع تصرفات غیرقانونی از اراضی بستر و حریم رودخانه‌ها، مسیل‌ها، انهار طبیعی، کانال‌های عمومی، تالاب‌ها و برکه‌های طبیعی از سوی وزارت مزبور جهت سیر مراحل بررسی و تصمیم گیری به هیئت دولت ارائه شده است.

 

مطابق این لایحه پیشنهادی «وزارت نیرو، شرکت های آب منطقه ای و سازمان آب و برق خوزستان به فهرست دستگاه های اجرایی مندرج در ماده ۲۸ قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور درخصوص رفع تصرفات غیر قانونی از اراضی بستر و حریم رودخانه ها، مسیل ها، انهار طبیعی، کانال های عمومی، تالاب ها و برکه های طبیعی اضافه می شود.»/

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: وزارت نیرو هیات دولت دولت فهرست دستگاه پرداخت هزینه وزارت نیرو رودخانه ها رفع تصرفات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۶۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۸۰۰۰ متر مربع از اراضی ملی در رحیم آباد رودسر

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ سید جلال‌الدین جوانمردی اظهار کرد: مبارزه با پدیده شوم زمین‌خواری و تخریب منابع طبیعی از اولویت‌های مجموعه انتظامی است و برخورد با مجرمان این حوزه همواره در دستور کار پلیس قرار دارد.

وی با بیان اینکه پس از دریافت خبر تصرف اراضی ملی توسط فردی در یکی از روستاهای بخش رحیم‌آباد، پیگیری موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت، افزود: مأموران آگاهی به همراه کارشناس اداره منابع طبیعی به محل مورد نظر اعزام و مشخص شد، متهم ۸ هزار متر مربع از اراضی ملی را به تصرف خود درآورده و به صورت غیرقانونی آن را به وسیله بلوک و پرچین محصور کرده است.

فرمانده انتظامی رودسر از معرفی متهم ۴۴ ساله این پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی خبر داد و با اشاره جمع‌آوری کلیه آثار تجاوز و رفع تصرف اراضی مورد نظر با حکم قضائی، بیان کرد: کارشناسان ارزش تقریبی این زمین‌ها را بیش از ۵۰ میلیارد ریال برآورد کردند.

کد خبر 6091218

دیگر خبرها

  • در دادرسی کودکان به‌دنبال عدالت ترمیمی  هستیم
  • رفع تصرف ۸۰۰۰ متر مربع از اراضی ملی در رحیم آباد رودسر
  • رفع تصرف ۸۰۰۰ متر از اراضی ملی در رحیم آباد رودسر
  • چه کسانی از پرداخت مالیات بر عایدی سرمایه معاف شدند؟
  • شروط مجلس برای معافیت مالیات بر سرمایه در انتقال املاک
  • اشخاص غیرتجاری مشمول معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه شدند
  • شروط معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه در انتقال املاک تعیین شد
  • لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ در دستور کار هفتگی صحن علنی مجلس قرار خواهد گرفت
  • بررسی لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ در دستور کار هفتگی مجلس قرار خواهد گرفت
  • آزادسازی اراضی ملی بابل با حکم دادگاه