Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، ضمیر کابلوف، نماینده ویژه روسیه در امور افغانستان گفت: هنوز زود است که تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل علیه گروه طالبان از میان برداشته شود.

وی اظهار داشت: سه ماه پس از امضای توافقنامه صلح آمریکا و طالبان در دوحه، انتظار می‌رود شورای امنیت سازمان ملل برای رفع تحریم‌های این گروه رای دهد، اما این موضوع مطرح نخواهد شد، زیرا برخی از شرایط مندرج در توافق صلح هنوز محقق نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: قرار بود رفع تحریم‌ها تا ۲۹ ماه می به شرط شروع مذاکرات بین‌الافغانی در تاریخ ۱۰ مارچ انجام شود، اما این مذاکرات بین الافغانی هنوز آغاز نشده است.

کابلوف بیان داشت: دولت افغانستان و طالبان پس از فراخوان طالبان برای آتش بس سه روزه عید، در حال تبادل زندانیان بوده اند و این دلیل دیگری برای تاخیر است. این روند به دلیل تبادل زندانیان بین طرفین و عدم حضور تیم مذاکره کننده از کابل که به دلیل اختلافات بین اشرف غنی و عبدالله تشکیل نشده است، به تاخیر می افتد. اما حتی پس از این‌که این دو رقیب سیاسی در ۱۷ می توافق کردند، طالبان باز اعلام کردند دولت آنها را به رسمیت نمی‌شناسند.

به گفته نماینده ویژه روسیه در امور افغانستان، رفع تحریم‌ها، طالبان را از سازمانی تروریستی به یک ساختار سیاسی تبدیل می‌کند و سپس زمینه ادغام آن‌ها را در داخل افغانستان فراهم می‌نماید.

کابلوف تصریح کرد که انتظار دارد شورای امنیت سازمان ملل بعد از شروع مذاکرات بین‌الافغانی، موضوع را در دستور کار خود قرار دهد.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ضمیر کابلوف روسیه طالبان شورای امنیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۶۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع انفجار در کابل

باشندگان کابل از وقوع انفجار در این شهر خبر می‌دهند.

منابع می‌گویند که این انفجار حوالی ساعت ۷:۵۰ امشب در نزدیکی شهرک آریا از مربوطات حوزه دهم امنیتی شهر کابل رخ داده است.

از تلفات و خسارات احتمالی این رویداد جزئیاتی در دست نیست و طالبان نیز تا کنون در این مورد چیزی نگفته‌اند.

گفتنی است که وزارت امور داخله طالبان نیز در نزدیکی این ساحه موقعیت دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • طالبان خواستار سرمایه‌گذاری تاجران روسی در افغانستان شد
  • وقوع انفجار در کابل
  • صلیب سرخ: شرایط انسانی در افغانستان وخیم و نیازمند رویکرد جدیدی است
  • کره شمالی: هیات‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها، محکوم به شکست هستند
  • واکنش طالبان به تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه
  • قدردانی طالبان از تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه
  • ماجرای تظاهرات کم‌سابقه علیه حکومت طالبان در افغانستان
  • تظاهرات کم‌سابقه علیه طالبان در بدخشان افغانستان
  • مذاکرات طالبان برای صادرات نفت روسیه
  • افغانستان نفت روسیه را به جنوب آسیا منتقل می‌کند