Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی ستاد راهبردی آزادسازی سهام عدالت گفت: دارندگان سهام عدالت تا ۱۵ خرداد همچنان می‌توانند وضعیت سهام خود را مشخص کنند. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، حسین فهیمی گفت: در سال ۸۵ که سیاست‌های اصل ۴۴ خصوصی‌سازی ابلاغ شد درصدی از دارایی دولت در قالب ۴۹ شرکت و در قالب سهام عدالت به‌صورت مجانی به متقاضیان واگذار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سخنگوی ستاد راهبردی آزادسازی سهام عدالت گفت: ۳۶ عدد از این شرکت‌ها در بورس قرار دارند. ۷۰ درصد پالایشگاه تهران متعلق به سهام عدالت است.

فهیمی گفت: بر اساس ابلاغ مقام معظم رهبری، سازمان خصوصی‌سازی تا پایان وقت اداری چهارشنبه ۷ خرداد ۹۹ فرصت داد تا دارندگان سهام عدالت وضعیت سهام خود را در سایت به‌صورت مستقیم یا غیرمستقیم مشخص کنند.

او با بیان اینکه تا ۱۵ خرداد ۹۹ دارندگان همچنان می‌توانند وضعیت سهام خود را مشخص کنند، افزود: افرادی که روش مستقیم را انتخاب می‌کنند در ۳۶ شرکت بورسی سهام‌دار می‌شوند که مسئولیت سود و زیان آن‌ها در بورس به‌عهده خود آن‌ها است و دیگر غیر قابل تغییر است.

فهیمی درباره روش غیرمستقیم یادآور شد: در این روش افراد سهام‌دار یک شرکت استانی به‌صورت واسطه مالی قرار می‌گیرند.

سخنگوی ستاد راهبردی آزادسازی سهام عدالت گفت: بر اساس گفته شورای‌عالی بورس افرادی که روش مستقیم را انتخاب کرده و خود کنترل خریدوفروش سهام را به‌عهده گرفته‌اند می‌توانند تا ۳۰ درصد سهام خود را بفروشند.

وی اضافه کرد: از مجموع ۴۶ میلیون نفر سهامدار، تا دیروز ۱۳ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر شیوه اداره مستقیم سهام عدالت را برگزیدند.

او گفت: از ۶ خرداد بانک‌های کشور به کمک بازار سرمایه آمدند و سفارش فروش سهام از دارندگان گرفتند و دیروز که روز آزادسازی سهام عدالت بود اقدام به فروش کردند.

او گفت: ارزش تقریبی سهام عدالت دیروز حدود ۱۵ میلیون تومان بوده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سفارش فروش سهام آزادسازی سهام عدالت سهام خود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۶۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۶۱ میلیارد تومان نقدینگی به بازار سهام تزریق شد

علی محمدنژاد کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: وضعیت تعادلی نوسانی و جدال تقاضا و عرضه امروز نیز ادامه داشت. با رنجی در نماد‌های خودرویی در میانه‌ بازار شاد هیجان گذرایی بودیم.

این کارشناس بازار سرمایه اظهار کرد: اکثر نماد‌های شاخص ساز و لیدر، در منفی به کار خود پایان دادند. این در حالی بود که با چرخش پول به شرکت‌های متوسط و کوچک، نماد‌های بیشتری از این دو گروه در مثبت و حتی صف خرید بودند.

او افزود: امروز ارزش معاملات کل به ۱۰۶۴۰ میلیارد تومان رسید که از این مقدار ۶۸۳۱ میلیارد تومان سهم ارزش معاملات خرد بوده است. خالص سفارشات با ورود ۱۶۱ میلیارد تومانی پول از بازار سرمایه همراه بود. 

محمدنژاد اظهار کرد: امروز ۴۴۳ نماد مثبت یعنی (%۵۵) بازار و ۳۶۵ نماد منفی (%۴۵) ، ۹۵ (%۱۲) نماد صف خرید و ۳۲ (%۴) نماد صف فروش به کار خود پایان داد. در نهایت شاخص کل با افزایش ۱۰۷۱ واحدی به سطح ۲ میلیون و ۳۰۴ هزار واحد رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید
  • اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید | یک راه بسیار ساده برای دریافت سود سهام عدالت
  • با اصلاح اطلاعات حساب بانکی خود سود سهام عدالت را دریافت کنید
  • آزادسازی اراضی دولتی به ارزش ۱۲۰۰ میلیارد در کرمان
  • ◄ تـامـلی بر موضوع آزاد سـازی نرخ بلیت هواپیما باتوجه به تـجربه دیگر کشـورها
  • ۱۶۱ میلیارد تومان نقدینگی به بازار سهام تزریق شد
  • آزادسازی اراضی دولتی به ارزش هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال در کرمان
  • آزادسازي اراضي دولتی به ارزش هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال در کرمان
  • سهامداران عدالت بخوانند؛ تغییرات در واریز سود سهام؟
  • سهامداران عدالت بخوانند/ تغییرات در واریز سود سهام؟