Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-26@19:34:38 GMT

درهای «مسجد الاقصی» باز شدند

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۲۶۸۹۳

درهای «مسجد الاقصی» باز شدند

به گزارش صدای ایران به نقل از سایت شبکه خبری الجزیره، صدها نمازگزار فلسطینی صبح امروز از درب‌های حطة، المجلس و السلسله در حالی که تکبیر می‌گفتند و شعارهایی با مضمون عشق و اشتیاق خود به مسجد الاقصی سر می‌دادند، وارد صحن‌های این مسجد شدند.

مرکز اوقاف اسلامی فلسطین نیز صبح امروز از مناره‌های مسجد بازگشایی آن را به روی نمازگزاران برای برپایی نماز و عبادت اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این مرکز از نمازگزاران خواست در تمامی مصلاهای مسجد پراکنده شده و تدابیر بهداشتی لازم را رعایت کنند.

مرکز یاد شده ۲۳ مارس گذشته ورود نمازگزاران به مسجد الاقصی را به دلیل شیوع ویروس کرونا به حالت تعلیق درآورده بود.

از آن زمان نمازها در داخل مسجد تنها با حضور نگهبانان و تعداد اندکی از کارمندان مرکز اوقاف اسلامی برپا می‌شدند.

دفتر اطلاع‌رسانی مرکز اوقاف اسلامی در قدس پیشتر تصاویر و ویدیوهایی از کارکنان مرکز که در حال پاکسازی و ضدعفونی کردن صحن‌ها جهت بازگشایی امروز آن بودند، منتشر کرده بود.

شیخ عکرمه صبری، رئیس سازمان عالی اسلامی و خطیب مسجد الاقصی پیشتر دستورالعمل‌های ویژه بازگشایی مسجد را اعلام کرده و از نمازگزاران خواسته یود از ماسک استفاده کرده و سجاده همراه خود بیاورند.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: صدای ایران کرونا کرونا ویروس مسجد الاقصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۶۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یورش شهرک‌نشینان به آرامگاه حضرت یوسف (ع)

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، شاهدان عینی گفتند: نیروهای بزرگی از ارتش اشغالگر به منطقه شرقی نابلس هجوم بردند تا از ورود شهرک نشینان به آرامگاه یوسف (ع) محافظت کنند.

آنها تاکید کردند که درگیری بین ده‌ها شهروند و ارتش رخ داد که در آن ارتش از گلوله‌های واقعی و بمب‌های گازی استفاده کرد.

به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، نیروهای اشغالگر به تعدادی از محله‌های شرقی نابلس نیز یورش بردند و قبل از عقب نشینی، خانه‌ها را تفتیش کردند.

خبرنگار الجزیره نیز گفت: ارتش اشغالگر به اردوگاه بلاطه در شهر نابلس یورش برد و خانه‌ای را محاصره کرد.

منابع محلی از زخمی شدن یک جوان فلسطینی در درگیری‌های مسلحانه پس از هجوم به این شهر خبر دادند.

«آرامگاه حضرت یوسف (ع)» در ضلع شرقی نابلس واقع است که تحت کنترل فلسطینیان است و شهرک نشینان ادعا می‌کنند که از زمان اشغال کرانه باختری توسط اسرائیل در سال ۱۹۶۷، این مکان مقدس برای آنها است.

همچنین از سوی دیگر، نیروهای رژیم صهیونیستی با تشدید اقدامات خود در ورودی مسجد الاقصی و شهر قدیمی قدس اشغالی، ورود نمازگزاران به مسجد الاقصی را در بامداد روز جمعه محدود کردند.

منابع محلی گزارش دادند که نیروهای اشغالگر از ورود ده‌ها جوان بیت المقدس و فلسطینی‌هایی از داخل اراضی اشغال شده در سال ۱۹۴۸ برای اقامه نماز صبح به مسجد الاقصی جلوگیری کردند.

هزاران نمازگزار با وجود محدودیت‌های صهیونیست‌ها توانستند خود را به مسجد الاقصی برسانند و در نمازخانه‌ها و صحن‌های آن نماز صبح را بخوانند و تا نماز جمعه در آنجا بمانند.

ده‌ها مرد و زن تبعیدی مستقر در مسجدالاقصی، علی‌رغم تهدیدها و محدودیت‌های اشغالگران، نماز صبح را در مجاورت مسجد الاقصی و در خیابان‌های شهر قدیمی در نزدیک‌ترین نقطه‌ای که می‌توانستند به جا آوردند.

همزمان با جشن موسوم به «پسح عبری» در چهارمین روز متوالی، نیروهای اشغالگر همچنان شهر اشغالی قدس را به پادگان نظامی تبدیل کرده‌اند.

نیروهای اشغالگر به شدت در شهر قدیمی قدس مستقر شده‌اند و ادعا می‌کنند که جشن‌های شهرک نشینانی را که در روزهای گذشته یورش‌های تحریک آمیز انجام داده‌اند، تامین می‌کنند.

روز پنج شنبه بیش از ۱۶۷۹ شهرک نشین تحت حفاظت شدید امنیتی نیروهای اشغالگر به مسجد الاقصی هجوم بردند و در آنجا مراسم تلمودی برگزار کردند و نیروهای اشغالگر از حضور ساکنان و نمازگزاران در محل جلوگیری کردند.

دیگر خبرها

  • یورش شهرک‌نشینان به آرامگاه حضرت یوسف (ع)
  • ۴۵ هزار فلسطینی نماز جمعه را در مسجد الاقصی اقامه کردند
  • سکوت مجامع بین المللی نسبت به کشتار مسلمانان از حد وجدانی فراتر رفته است
  • یورش شهرک‌نشینان به آرامگاه حضرت یوسف (ع)/ محدودیت‌ها در قدس اشغالی برای نمازگزاران
  • جلوگیری نظامیان صهیونیست از ورود نمازگزاران به مسجد الاقصی
  • «طوفان الاقصی» توطئه عادی سازی روابط با اسراییل را شکست داد
  • صد‌ها صهیونیست به مسجدالاقصی یورش بردند
  • افزایش بهره وری موقوفات در دستور کار سازمان اوقاف قرار دارد/ از دانشمندان ایرانی حمایت می کنیم
  • رساندن منافع موقوفات به ۲۰ همت در سال دور از دسترس نیست
  • تعرض ۴۲۰ شهرک‌نشین صهیونیست به مسجد الاقصی در دومین روز عید پسح