Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@21:31:41 GMT

بازگشایی اماکن تاریخی و گردشگری کازرون

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۲۶۹۵۸

بازگشایی اماکن تاریخی و گردشگری کازرون

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمد جواد جوکار مسئول اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کازرون اظهار کرد: بر اساس دستورالعمل مقام‌های ارشد، اماکن تاریخی و گردشگری این منطقه دوباره بازگشایی شد.

او افزود: مجموعه تاریخی بیشاپور، نقوش برجسته تنگ چوگان از جمله اماکن تاریخی و گردشگری شهرستان کازرون است که به دلیل شیوع بیماری کرونا از اسفندماه ۹۸ تعطیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کازرون افزود: همزمان با بازگشایی این اماکن تاریخی و گردشگری در این شهرستان، تمهیدات لازم نیز برای حضور گردشگران در این مکان‌ها در نظر گرفته شده است.

جوکار ادامه داد: گردشگران نیز برای حفظ سلامت خود و دیگران باید در بازدید از این اماکن از دست زدن به سطوح و نقاطی که امکان انتقال ویروس کرونا وجود دارد، جدا پرهیز کنند.

او بیان کرد: شهرستان کازرون با ثبت بیش از ۲۵۰ یادمان تاریخی و گردشگری در فهرست آثار ملی و همچنین جهان، جایگاه ویژه‌ای در ایران دارد و آثار تاریخی همچون مجموعه تاریخی بیشاپور متعلق به دوره ساسانیان، نقوش برجسته تنگ چوگان و غارشاپور از جمله یادمان‌های تاریخی است که همه ساله گرشگران بسیاری از داخل و خارج کشور از آن‌ها دیدن می‌کنند.

شهرستان کازرون در فاصله ۱۲۰ کیلومتری جنوب غربی شیراز قرار دارد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اماکن تاریخی اماکن گردشگری میراث فرهنگی بازگشایی اماکن اماکن تاریخی و گردشگری شهرستان کازرون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۶۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری چهل و دومین دوره مسابقات قرآن دانش آموزی در کازرون

سروان پاسدار جهانشیر تیموری فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهید فهمیده خشت و کنارتخته شهرستان کازرون با بیان اینکه چهل و دومین دوره مسابقات چهارده گانه قرآن، عترت و نماز دانش آموزی شهرستان کازرون به میزبانی منطقه خشت، کنارتخته و کمارج برگزار شد، اظهار کرد: این مسابقات در رشته‌های قرائت، تحقیق، حفظ ویژه قرآن کریم، صحیفه سجادیه، نهج البلاغه، احکام، انشاء نماز، اذان، گفتمان مهدوی، مداحی و دعاخوانی در مدارس بخش‌های خشت و کنارتخته برگزار شد.

او افزود: ۴۲۰ نفر از دانش آموز پسر و دختر مقاطع متوسطه اول و دوم در این دوره از مسابقات با کارشناسی داوران قرآن شهرستان کازرون با حضور و همراهی مسئولان، دبیران و خانواده‌های دانش آموزان به رقابت پرداختند و نفرات برتر در هر رشته جهت شرکت در مسابقات استانی معرفی شدند.

سروان پاسدار جهانشیر تیموری، تصریح کرد: بهترین راه انس، الفت و آشنا کردن نوجوانان با قرآن کریم در دوران دانش آموزی است که جا دارد در این خصوص همت و تلاش مضاعفی داشته باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • ثبت ۵ اثر طبیعی شهرستان سپیدان در فهرست آثار طبیعی ملی
  • اجرای ۱۱۰ برنامه شاخص طی هفته بسیج سازندگی در کازرون
  • این افراد می‌‎توانند رایگان از اماکن تاریخی کرمانشاه بازدید کنند
  • برگزاری چهل و دومین دوره مسابقات قرآن دانش آموزی در کازرون
  • واگذاری ۱۰۰ بنای تاریخی در سال ۱۴۰۳
  • بازدید رایگان از موزه‌های سیستان و بلوچستان ویژه معلمان و اساتید
  • این جاده‌های ایران در بهار هم برفی هستند
  • گردشگری اولین رکن سند توسعه و پیشرفت نایین است
  • آمادگی صندوق احیاء و بهره‌برداری از اماکن تاریخی برای همکاری در احیا بافت تاریخی گرگان
  • اهدای ۵۹ شیء تاریخی به اداره میراث‌ فرهنگی شهرستان ملایر