Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@06:58:00 GMT

دومین گعده علمی فقه حکومتی برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۲۷۱۳۸

دومین گعده علمی فقه حکومتی برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، دومین گعده علمی فقه حکومتی، با حضور آیت الله علی اکبر سیفی مازندرانی، نظریه پرداز ایده «فقه فعال» و از اساتید دروس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم روز دوشنبه ۱۲ خردادماه ۱۳۹۹ ساعت ۸ صبح در قم برگزار می‌شود. این جلسه همراه با پرسش و پاسخ مقررین و شاگردان سایر اساتید مطرح در عرصه «فقه حکومتی» است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش‌تر نیز این جلسه با حضور آیت الله سید احمدمددی برگزار شده است.

این هم‌اندیشی به دعوت شاگردان برجسته و مقررین آیات عظام ابوالقاسم علیدوست محمدمهدی هادوی تهرانی، احمد عابدی اصفهانی، سید محمد مهدی میرباقری، علی اکبر رشاد، احمد مبلغی، مرحوم سیدمنیرالدین حسینی الهاشمی، علیرضا اعرافی، شهید سید محمدباقر صدر، عبدالحسین خسروپناه، سیدصمصام الدین قوامی» و همچنین نمایندگان مراکزی همچون «دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری، مرکز پژوهش های اسلامی مجلس، مرکز فقهی ائمه اطهار علیهم السلام، پژوهشکده فقه و حقوق پژوهشگاه فرهنگ و علوم اسلامی، دفتر فرهنگستان علوم اسلامی قم، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه، پژوهشگاه فقه نظام، مؤسسه ادیب فقه جواهری، مؤسسه فتوح اندیشه، مؤسسه فقاهت و تمدن سازی، مؤسسه آفاق حکمت، مؤسسه صراط مبین، رادیو معارف، شبکه اجتهاد، مؤسسه لوح و قلم و پایگاه تخصصی وسائل» برگزار خواهد شد؛

پژوهشگران و علاقه مندان این عرصه می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با دبیرخانه هم اندیشی فقه حکومتی (۰۹۱۰۰۹۳۱۰۸۱) تماس بگیرند.

کد خبر 4938129

منبع: مهر

کلیدواژه: فقه حکومتی قم ویروس کرونا ماه رمضان ۹۹ روز قدس معرفی کتاب کنفرانس بین المللی فلسطین قرآن برنامه تلویزیونی سوره معرفی نشریات روز جهانی قدس عید سعید فطر پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی فلسفه فقه حکومتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۷۱۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مناظره علمی پیرامون لایحه عفاف و حجاب در مشهد

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رئیس اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: همزمان با طرح نور که با هدف حفظ حریم عفاف و حجاب و مقابله با ناهنجاری‌ ها در سراسر کشور به اجرا درآمده است، مناظره‌ ای علمی در قالب تبیین لایحه عفاف و حجاب بین دو پژوهشگر در اداره کل تبلیغات اسلامی برگزار شد.

 
حجت‌ الاسلام والمسلمین صاحبقرانی افزود: در این مناظره دکتر جواد جاویدنیا دارای دکترای فقه و مبانی حقوق اسلامی و محقق در زمینه حقوق فضای مجازی به عنوان مخالف لایحه عفاف و حجاب ایراداتی را نسبت به این لایحه مطرح و نظرات و دیدگاه‌ های خود را در خصوص رفع مشکلات این لایحه بیان کرد.


وی گفت: حجت الاسلام والمسلمین محمد الهی خراسانی استاد و پژوهشگر حوزه علمیه هم به عنوان موافق لایحه عفاف و حجاب، این لایحه را قابل دفاع و لازم اجرا و بعضی قسمتهای آن را نیازمند اصلاح دانست.

 

صاحبقرانی ادامه داد: چون لایحه عفاف و حجاب وجود نداشت حاکمیت به سراغ آن رفت و کمیسیون قضایی و فرهنکی مجلس هفته ها این لایحه را بررسی کرد و آقای الهی خراسانی نیز در جلسات مجلس به عنوان نماینده حوزه علمیه خراسان حضور داشت  و به غیر از نمایندگان مجلس کارشناسان دیگری از دستگاههای مختلف نیز در تدوین لایحه نقش داشتند و تکالیف تمام دستگاهها مشخص شده است.


وی اضافه کرد: بعد از جلسه تبیین لایحه عفاف و حجاب با حضور نخبگان استانی این نخستین جلسه مناظره بین دو پژوهشگر موافق و مخالف این لایحه بود.

دیگر خبرها

  • همایش ملی شاعر بلند آوازه‌ کُرد «میرزا احمد داواشی» برگزار می‌شود
  • نشست رسالت صندوق بازنشستگی کشوری در تحقق شعار سال برگزار شد
  • اختتامیه دومین جشنواره نوجوان و جوان برتر ساوجبلاغ برگزار می‌شود
  • برگزاری مناظره علمی پیرامون لایحه عفاف و حجاب در مشهد
  • قطع‌نامه‌ای در حوزه تاب‌آوری و مدیریت بحران برای مسئولان تدوین می شود
  • مناظره علمی پیرامون لایحه عفاف و حجاب برگزار می‌شود
  • مراسم بزرگداشت مرحوم آیت‌الله صادق رزاقی در کرج برگزار می‌شود
  • دومین جشنواره سالانه تولید فیلم با هوش مصنوعی در آمریکا برگزار شد
  • هم اندیشی بین المللی اصحاب ادیان و مساله غزه برگزار می شود
  • نشست «نسل تیک‌تاکی و خیزش دانشگاه‌های ایالات متحده» برگزار می‌شود