Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-26@05:41:25 GMT

ثبت نام ۵ میلیون نفر در طرح فروش فوق العاده خودرو

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۲۷۱۵۱

ثبت نام ۵ میلیون نفر در طرح فروش فوق العاده خودرو

یک منبع آگاه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، از ثبت نام بیش از ۵ میلیون نفر در فروش فوق‌العاده دو خودروساز بزرگ کشور خبر داد و اظهار کرد: متقاضیان بعد از انجام فرآیند قرعه کشی ۴۸ ساعت زمان خواهند داشت. بعد از قرعه کشی تاریخ تحویل خودرو هم به آن‌ها اعلام شده و در صورتی که تمایل به دریافت خودرو نداشته باشند می‌توانند از ثبت نام خودداری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با تاکید بر این که اگر فردی در قرعه کشی برنده شده و وجه مورد نیاز را تامین نکند تا دو سال از شرکت در فرآیند ثبت نام محروم می‌شود، گفت: خودروساز‌ها با همین شرایط هم فروش فوق‌العاده و سیستم قیمت گذاری را به ضرر خود می‌دانند بنا بر این تغییر فرآیند پرداخت به نحوی که پول در دست خودروساز‌ها نماند چندان امکان‌پذیر نیست.

این منبع آگاه بیان کرد: پلاک‌های زرد یعنی خودرو‌های کامیون، تاکسی و خودرو‌های عمومی جزو پلاک‌های جاری محسوب نشده و دارندگان این خودرو‌ها می‌توانند وارد فرآیند ثبت‌نام شوند. بنا بر اعلام وزارت صمت تا چند روز آینده پیش فروش دوم هم برای ۷۵ هزار خودرو آغاز خواهد شد که تحویل آن به نیمه دوم سال ۹۹ موکول می‌شود. از خرداد امسال تا ایام دهه فجر فروش فوق‌العاده ۲۵ هزارتایی یا پیش فروش ۷۵ هزارتایی خواهیم داشت که یک ماه در میان برگزار می‌شود. در مجموع ۴ فروش ویژه و ۴ پیش فروش پیش رو خواهیم داشت.

او بیان کرد: تا به امروز بیش از ۵ میلیون نفر برای شرکت در قرعه کشی ثبت نام کرده اند که حدود نیمی از آن‌ها یعنی ۲.۵ میلیون نفر متقاضی خرید پارس tu۵ بوده‌اند. به عبارتی در شرایط فعلی به ازای هر ۲۰۰ نفر یک خودرو در فرآیند قرعه کشی وجود دارد.

او درباره آینده بازار کشور تشریح کرد: با توجه به ۴۰۰ هزار خودروی اعلام شده برای پیش فروش و فروش فوق‌العاده و ۷۵۰ هزار تعهدی که دو خودروساز بزرگ کشور دارند حتی اگر مجموع تولیدات دو خودروساز دیگر کشور به ۱۰۰ هزار واحد برسد شاهد تحقق وعده تولید یک میلیون و ۲۵۰ هزار دستگاه دوز از انتظار نیست. از طرفی با حذف دو خودرو ارزان قیمت پراید و ۴۰۵ متوسط قیمت خودرو افزایش پیدا کرده و میزان تقاضا تا حدودی کاهش پیدا می‌کند که در صورت تحقق، تا حدود یک سال دیگه به آرام شدن بازار منجر می‌شود.

این منبع آگاه با اشاره به احتمال افزایش تنوع در مراحل بعدی فروش گفت: مردم همین حالا می‌توانند با مراجعه نمایشگاه‌های مورد تایید این صنف، خودرو‌ها را مطابق با دستور سازمان حمایت از مصرف کنندگان و با قیمت ۱۰ درصد بیشتر از قیمت کارخانه خریداری کنند، اما این موضوع نیاز به همکاری مردم و اعلام شکایت به دستگاه‌های نظارتی دارد.

منبع: الف

کلیدواژه: فروش فوق العاده ۵ میلیون نفر قرعه کشی دو خودرو خودرو ها پیش فروش ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۷۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرایط و قیمت فروش دایون اعلام شد + قیمت و شرایط خرید

زی‌سان: بر اساس گزارش‌ها قیمت این خودرو در زمان تحویل غیرقطعی است و بر اساس نرخ روز خودرو محاسبه خواهد شد. میزان پیش‌پرداخت خودرو حدود ۸۱۲ میلیون تومان اعلام شده و شرکت ارائه دهنده خودرو اعلام کرده که متقاضیان می‌توانند تا ۷۰۰ میلیون تومان از تسهیلات بانکی تا سقف ۴۸ ماه استفاده کنند. 

به گزارش زی‌سان، قیمت پارسال خودرو حدود ۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بود، اما قیمت امسال خودرو قرار است برای متقاضیان در زمان تحویل محاسبه شود. 

شرایط فروش دایون را در جدول زیر بخوانید: 

منبع: ایران جیب

tags # خودرو سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ چرا نئاندرتال‌ها محتویات معده حیوانات را می‌خوردند؟ (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • طرح فروش سایپا با خودروی ۱۵۱ آغاز شد
  • آغاز فروش سایپا با خودروی ۱۵۱ آغاز شد
  • آغاز اولین طرح فروش فوق‌العاده سایپا؛ نام خودرو، قیمت و زمان تحویل
  • قیمت خودرو امروز ۵ اردیبهشت+ جدول
  • قیمت خودرو امروز ۵ اردیبهشت +جدول
  • قیمت خودرو امروز ۴ اردیبهشت +جدول
  • فروش اقساطی تاکسی برقی آغاز شد + قیمت و شرایط فروش
  • شرایط و قیمت فروش دایون اعلام شد + قیمت و شرایط خرید
  • فروش ایران خودرو آغاز شد + شرایط
  • آغاز دومین طرح فروش فوق‌العاده ایران خودرو | نوع خودرو، قیمت و زمان تحویل