Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان با اشاره به علل ترک معروف و ارتکاب به منکر گفت: همه مسئولان مسئول امر به معروف هستند و ستاد، وظیفه پیگیری، حمایت و ریشه یابی را دارد. ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۵ استانها اصفهان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازاصفهان، مقام معظم رهبری در نشست رمضانیه که با دانشجویان به‌صورت مجازی برگزار شد، در بخشی از صحبت‌هایشان به اهمیت مسئله عفاف و حجاب و رعایت آن در دانشگاه‌ها پرداختند و با تأکید بر این موضوع گفتند: «من نسبت به این مسئله دغدغه دارم و  خواهش می‌کنم که هم مسئولان دانشگاه‌ها و رؤسای دانشگاه‌ها، مدیران وزارت‌های مربوط به دانشگاه‌ها و خود دانشجوها به خصوص دخترخانم‌ها به مسئله‌ حجاب، به مسئله‌ فاصله‌گذاری بین زن و مرد که در اسلام وجود دارد توجه کنند، به آن اهمیت بدهند، موازین شرعی را در دانشگاه رعایت کنند».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این امر و دغدغه مقام معظم رهبری سبب شد تا از برنامه جدید ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر در این خصوص جویا شویم و به راه‌کارها و ریشه‌یابی این مسئله بپردازیم.

حجت الاسلام و المسلمین احمد عبداللهی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: نامه‌ای را برای روسای همه دانشگاه‌ها تنظیم و از مسئولان نهاد‌ها با توجه به این قانون و واجب شرعی در خواست کردیم تا برنامه مدون اجرایی خود را برای سال تحصیلی 99 مشخص و ارسال کنند؛ به همین خاطر در اوایل تابستان جلسه‌ای را برای داشتن یک رویه واحد در سطح استان برگزار می‌کنیم.

وی در خصوص قانون گسترش عفاف و حجاب به عنوان یکی از وظایف و تکالیف ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان، افزود: شورای عالی انقلاب فرهنگی شرح وظایفی را برای ستاد از جمله نظارت، بررسی و پیگیری موضوع حجاب و عفاف در امور مربوط به دستگاه‌ها و حمایت از آمران به معروف در نظر گرفته است که در ادامه به پیگیری مصوبات شورای انقلاب تاکید و در بند 6 این ماده رصد اقدامات انجام شده در اجرای قانون و انعکاس به مراجع ذی‌ربط نیز ذکر شده است.

ریشه علل ترک معروف و ارتکاب منکر

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان یکی از وظایف مهم ستاد را ریشه‌یابی علل ترک معروف و ارتکاب منکر عنوان و بیان کرد: یکی از این ریشه ها «تولید» است و زمانی که عرضه می‌شود جامعه هم خرید می‌کند. از این رو اگر دانشگاه‌ها و سایر دستگاه‌ها قوانین مدونی نداشته باشند از همین محصولات استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: در اواخر سال 97 جلسه‌ای تحت عنوان «کمیسیون مبارزه با مفاسد اجتماعی» به ریاست دادستان کل استان و با دعوت از اصناف و اتحادیه‌های مرتبط با خرازی و تولید برگزار و مکلف شدند که به تمام تولیدکنندگان واحدهای صنفی اعلام کنند برای خرید شب عید لباس‌های جلف، زخمی، تور و شیشه‌ای عرضه نکنند در غیر این صورت برخورد و کلیه آنها ضبط می‌شود. اما بررسی‌ها نشان داد که اتحادیه‌ها و اتاق اصناف کارهای لازم را انجام ندادند و این خلف وعده به دادستان اعلام شد.

در مرحله اول رد پایی از مردم نیست

حجت الاسلام و المسلمین عبداللهی نژاد خاطرنشان کرد: رفتن سراغ مردم در مرحله اول نه در سیاست ما و نه معقول است، زیرا مردم از آنچه که ارائه می‌شود مانند فرهنگ توسط صدا و سیما و شبکه‌های خانگی تاثیر می‌پذیرند. در گذشته پوشش بازیگران محدوده‌ای داشت اما اخیرا فیلم‌های نمایش داده شده در شبکه خانگی در تلویزیون حداقل‌ها را رعایت نمی‌کنند و به همین منوال الگو‌سازی شکل می‌گیرد.

وی با بیان اینکه حوزه فعالیت ستاد تنها به حجاب و عفاف خلاصه نمی‌شود، گفت: اگر به منکراتی که در سطح اجتماع در حوزه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی توجه نشود، فقط با نگاه به عفاف و حجاب هم به نتیجه نمی‌رسیم. برای مثال مسئله دوچرخه سواری که به اجماع مراجع گفتند در ملا عام جایز نیست اما آن را مبرا از اشکال خواندند که با حجاب دوچرخه سواری امکان پذیر نیست.

نظارت بر قیمت و کیفیت فرم مدارس

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان با اشاره به ورود جدی به بحث پوشاک و فرم مدارس، گفت: متاسفانه واحدهای نظارتی و متولی لباس فرم مدارس نظارت درستی ندارند و تولیدکننده به دلیل صرفه اقتصادی از جنس نامرغوب استفاده می‌کند و دانش آموزان هم به دلیل گرما پوشش خود را آزاد‌تر می‌کنند و این امر سبب نهادینه شدن در سنین نوجوانی می‌شود. بنابراین بر قیمت و کیفیت فرم مدارس و حتی ظاهر آنها نظارت جدی صورت گرفته است.

قدردانی آیت‌الله سعیدی از مجاهدت‌های امنیت‌ساز ناجا / "حجاب و عفاف"‌ ‌مطالبه اصلی مردم قم استمسئولان ادارات باید پاسخگوی بدحجابی کارمندانشان باشند/محل کار خانم‌ها و آقایان تفکیک می‌شودفراخوان نمایشگاه ملی «عفاف و حجاب» منتشر شد

وی خاطرنشان کرد:  یکی از حمایت‌ها از آمران به معروف، آموزش است که بدانند کجا و چگونه تذکر دهند البته تفاوتی ندارد که افراد با هماهنگی و یا بدون هماهنگی ما این وظیفه شرعی را انجام داده باشند تکلیف حمایت از آنهاست.

حجت الاسلام و المسلمین عبداللهی نژاد بیان کرد: زمانی که افراد یک مسئولیتی را به عهده می‌گیرند براساس آیات قرآن چهار وظیفه اصلی اقامه نماز، احیای زکات و امر به معروف و نهی از منکر را دارد، به عبارتی همه مسئولان، مسئول امر به معروف هستند و نظام ما نظام آمربه معروف و نهی از منکر است که ستاد وظیفه پیگیری را دارد.

انتهای پیام/169/ ع

R41346/P/S6,51/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر امر به معروف و نهی از منکر استان عفاف و حجاب حجاب و عفاف دانشگاه ها فرم مدارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۷۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از دانش‌بنیان‌ها، مخترعان و گروه‌های جهادی حمایت کنید

امام جمعه موقت اصفهان گفت: امروز ضروری است از دانش‌بنیان‌ها و دانشگاه‌های مهندسی حمایت شود و استفاده از جوانان متدین و همچنین حمایت از ابتکارات، مخترعان و گروه‌های جهادی در دستور کار مسئولان قرار گیرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، آیت‌الله ابوالحسن مهدوی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با کارگران گفت: در این دیدار نکاتی مطرح شد که در راستای تحقق شعار بود، زیرا اگر بخواهیم شعار "جهش تولید با مشارکت مردم" محقق شود باید تمام حرکت‌ها و تلاش‌ها بر این مولفه‌ها متمرکز شود.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری فرمودند نقش اصلی در تولید را کارگران ایفا می‌کنند و ضرورت دارد کارگران نسبت به ارزش کاری خود توجه داشته باشند، اکنون با توجه به شرایط تحریمی ارزش دادن به کارگران درواقع حمایت از این قشر است.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه کارگران نیازمند دانش تخصصی هستند، تصریح کرد: در این راستا توانایی کارگران وابسته به دانایی است، همان‌طوری که در قرآن آمده است علم موجب توانایی خواهد شد.

وی افزود: امروز ضروری است از دانش‌بنیان‌ها و دانشگاه‌های مهندسی حمایت شود و استفاده از جوانان متدین و همچنین حمایت از ابتکارات، مخترعین و گروه‌های جهادی باید در دستور کار مسئولان قرار گیرد.

مسئولان از فساد دوری کنند تا بتوانند با آن مقابله کنندنگاه ایران به آفریقا راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی استآیت الله خاتمی: در مساله عفاف و حجاب دوقطبی ساخته نشود

آیت‌الله مهدوی گفت: امروز ضروری است که آموزش و پرورش، دانش‌آموزان دختر را به رعایت حجاب برتر تشویق کند. باید توجه داشت که پیش از دین اسلام بانوان ایرانی حجاب کامل داشتند و از این‌رو این هویت ایرانی است که زمینه هویت اسلامی شده است.

وی با شاره به بیان مقام معظم رهبری در خصوص رعایت حجاب و حکم شرعی، قانونی و موضوعی سیاسی آن خاطرنشان کرد: در این راستا قانون کشور برای همه الزام‌آور است همچنین در حکم شرعی و عقلانیت حجاب تردید وجود ندارد.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به اجرای طرح نور توسط نیروی انتظامی بیان کرد: سال گذشته در خرداد در تریبون نماز جمعه تاکید کردیم که انتظار داریم مسئولان استان اصفهان با پشتیبانی مردم، فکری برای این مسئله کنند، قطعاً اگر همه دستگاه‌های مسئول وظایف خود را درخصوص حجاب انجام دهند بلافاصله شاهد آثار مطلوب آن در جامعه خواهیم بود.

وی گفت: در حدود 7 ماه رژیم صهیونیستی بیش از 35000 نفر در غزه را به شهادت رسانده است، اما متأسفانه برخی مدعیان امروز این جنایت رژیم‌صهیونیستی را حمایت می‌کند.

آیت‌الله مهدوی افزود: یکی از برکات طوفان الاقصی و وعده صادق این است که امروز دانشگاه‌های اروپایی و آمریکایی به محل اعتراض علیه جنایات رژیم صهیونیستی شده است، این‌ها خسارات جبران ناپذیری رژیم صهیونیستی است که رهبر انقلاب چند ماه پیش فرمودند خسارات عملیاتی طوفان الاقصی قابل جبران برای رژیم غاصب نیست.

انتهای پیام/163

 

دیگر خبرها

  • از دانش‌بنیان‌ها، مخترعان و گروه‌های جهادی حمایت کنید
  • سردار رادان: دشمن می خواهد از خاکریز عفاف و حجاب بگذردY اگر موفق شود دیگر چیزی برای ما نخواهد ماند/ 32 سازمانی که در این نظام مسئول بودند برای ساماندهی حجاب و عفاف نه تنها کار خودشان را نمی کنند بلکه شبهه و شک و تردید در دل مردم نیز می اندازند
  • تکرار قصه حساس «گشت ارشاد» در خیابان‌ها | دولت رئیسی مدافع اصلی رویکردهای تند در حجاب | بعد از فوت مهسا امینی چه گفتند؟
  • متدینین در مسئله عفاف و حجاب، منطقی بحث کنید
  • نقش موثر اصناف و بازاریان در تبیین فرهنگ حجاب
  • اصولگرایانِ منتقد «گشت ارشاد»، تغییر موضع داده اند؟ /دولت رئیسی همچنان مدافع رویکردهای تند و سلبی در موضوع حجاب
  • تذکر رهبر انقلاب به مسئولان اجرایی درباره گشت ارشاد و حجاب تایید شد/ سردار جعفری: اظهارات آقای فضائلی صحت دارد /با مأمور خطا کرده برخورد شده است
  • امربه معروف ونهی از منکر وظیفه همه آحاد جامعه
  • برگزاری جلسه ستاد حجاب و عفاف در دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل
  • حجاب و عفاف دغدغه امروز مردم و مسئولان است