Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@13:47:22 GMT

افزایش ۲۰ درصدی تورم تولیدکننده مرغداری‌های صنعتی

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۲۷۲۸۷

افزایش ۲۰ درصدی تورم تولیدکننده مرغداری‌های صنعتی

به گزارش خبرگزاری مهر، شاخص قیمت تولیدکننده محصولات مرغداری‌های صنعتی کشورسال١٣٩٨ (١٠٠=١٣٩٠) از سوی مرکز آمار ایران منتشر شد.

شاخص قیمت تولیدکننده محصولات مرغداری‌های صنعتی کشور در سال ١٣٩٨ به عدد ٤٨٩.٢٠ رسید که معادل ١٩.٣٦ درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است. شاخص مرغداری‌های صنعتی نسبت به فصل مشابه سال قبل به جز فصل زمستان بقیه فصول با افزایش روبه رو بوده و بیشترین افزایش شاخص نسبت به فصل مشابه سال قبل مربوط به فصل بهار (٥٦.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

٣٠) و کمترین آن مربوط به فصل زمستان (٧.٠-) درصد بوده است. شاخص مرغداری‌های صنعتی نسبت به فصل قبل برای فصل‌های بهار و زمستان با کاهش و دو فصول دیگر با افزایش همراه بوده و بیشترین افزایش نسبت به فصل قبل در فصل تابستان و معادل ١١.٨٧ درصد است. همچنین بیشترین کاهش نسبت به فصل قبل در فصل بهار معادل ١٨.٩٣ درصد بوده است.

در سال ١٣٩٨ متوسط شاخص قیمت در اکثر استان‌ها به جز استان قم نسبت به سال ٩٧ با افزایش روبه‌رو بوده اند. به طوری که بیشترین افزایش شاخص (نرخ تورم) را استان سیستان و بلوچستان با ٥٨.٧٢ درصد داشته است. شاخص استان قم در سال ١٣٩٨ نسبت به سال قبل با کاهشی معادل ٣.٢٧- درصد روبه رو بوده است.

مرغ

در سال١٣٩٨ شاخص گروه مرغ به ٥٦٥, ٦٥ واحد رسید که در مقایسه با سال قبل ٢٢.٤١ درصد افزایش یافته است. این در حالی است که شاخص مذکور در سال قبل افزایشی معادل ٥٩.٤١ درصد داشته است. همه اقلام این گروه شامل پولت، مرغ گوشتی و جوجه یک روزه به ترتیب ١٩.٦٤، ٢١.٢٥ و ٢٥.٤٨ درصد نسبت به سال قبل افزایش قیمت داشته اند.

تخم مرغ

در سال ١٣٩٨ شاخص گروه تخم مرغ به ٣٢٠.٧٠ واحد رسیده که در مقایسه با سال قبل ٦.٧٩ درصد افزایش یافته است. این در حالی است که شاخص مذکور در سال قبل افزایشی معادل ٣٢.٦٥ درصد داشته است. شاخص تخم مرغ خوراکی در سال ٩٨ نسبت به سال قبل ٢.٢١- درصد کاهش و شاخص تخم مرغ نطفه دار معادل١٦.٦٠ درصد افزایش یافته است. همین اطلاع برای این اقلام در در سال ٩٧ به ترتیب معادل ٣٦.٦٨ و ٢٨.٥٢ درصد بوده است.

سایر

این گروه شامل کود است که در سال ١٣٩٨ شاخص آن به ١٥٩٩.٨٧ رسیده که در مقایسه با سال قبل ٦٩.٤٦ درصد افزایش یافته است. افزایش شاخص مذکور در سال ١٣٩٧ معادل ٧.٧٩ درصد بوده است. شاخص مذکور در تمام فصول سال نسبت به فصل مشابه سال قبل با افزایش روبه رو بوده و بیشترین افزایش در فصل پاییز و معادل ٧٩.٢٩ درصد بوده است.

کد خبر 4938079 سمیه رسولی

منبع: مهر

کلیدواژه: تورم تورم تولیدکننده مرغداری مرکز آمار ایران ویروس کرونا سهام عدالت وزارت صنعت معدن و تجارت قیمت دلار بانک مرکزی ایران آزادسازی سهام عدالت قیمت نفت بورس وزارت جهاد کشاورزی حسین مدرس خیابانی تولید نفت قیمت خودرو صنعت خودروسازی پیش فروش خودرو درصد افزایش یافته مرغداری های صنعتی بیشترین افزایش نسبت به سال قبل سال قبل افزایش شاخص مذکور درصد بوده روبه رو بوده نسبت به فصل سال ١٣٩٨ تخم مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۷۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۳۱ درصدی صادرات در خوزستان

ناظر گمرکات خوزستان، گفت: میزان صادرات در یک ماهه امسال یک میلیون و ۶۶۶ هزار تن به ارزش ۵۲۳ میلیون دلار بود که به لحاظ وزنی ۲۴ درصد و ارزشی ۳۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، بهروز قره‌بیگی، اظهار داشت: میزان درآمد گمرکات خوزستان در یک ماهه امسال 19 هزار و 879 میلیارد ریال بوده که نسبت به سال قبل از آن 30 درصد کاهش داشته است.

وی افزود: میزان صادرات به کشور عراق به عنوان یکی از اهداف راهبردی تجاری استان در مدت یاد شده به میزان 674 هزار تن به ارزش 198 میلیون و 788 هزار دلار بوده که از نظر وزنی 75 درصد و ارزشی 311 درصد رشد داشته است.

قره‌بیگی اظهار کرد: میزان واردات از گمرکات استان نیز در همین مدت یک میلیون و 326 هزار تن به ارزش 628 میلیون دلار بوده که از نظر وزنی 87 درصد و ارزشی 55 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

مدیرکل گمرک اهواز افزود: تعداد مسافران ورودی از مرزهای شلمچه، چذابه و فرودگاه اهواز و مرز دریایی خرمشهر در یک ماهه امسال 118 هزار نفر و تعداد خروجی 177 هزار نفر ثبت شده است.

به گزارش تسنیم، خوزستان به واسطه داشتن هفت بندر تجاری و 2 مرز خاکی سومین استان در امر صادرات و دومین در واردات کشور است. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۲ درصدی حجم ذخایر سد‌های استان اردبیل
  • افزایش ۱۶ درصدی تولید فولاد ایران در فصل نخست ۲۰۲۴
  • تورم نقطه‌به‌نقطه در فروردین به کمتر از ۳۵ درصد رسید
  • بانک مرکزی: تورم نقطه‌به‌نقطه در فروردین به کمتر از ۳۵ درصد رسید
  • بهادری جهرمی: رشد تجارت خارجی فروردین، ۴۸ درصد مدت مشابه سال قبل است
  • کنایه روحانی به رئیسی: گفتند اینها بلد نیستند بورس را اداره کنند، ما می‌آییم اداره می‌کنیم
  • خلجی: بانی اصلی تورم ۶۰ درصدی مدعی تورم شده است
  • قیمت طلا و سکه امروز 13 اردیبهشت 1403
  • رشد ۳۱ درصدی صادرات در خوزستان
  • بانک مرکزی: تورم ۲۷ درصد کاهش یافت!