Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش افکارنیوز، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا تنها ساعاتی بعد از آغاز منع تردد در شهر مینیاپولیس ایالت مینه‌سوتا که این روزها صحنه برگزاری اعتراضات علیه نژادپرستی است؛ در پیامی توئیتری ضمن حمایت از اقدام نظامی علیه معترضان، تلاش کرد تا از وضعیت موجود بهره‌برداری انتخاباتی کند.

اخبار بین الملل-وی با نسبت دادن وضع موجود به بی‌کفایتی دموکرات‌ها، مدعی شد: در مینیاپولیس به گارد ملی متوسل شدیم تا کاری را انجام دهد که شهردار دموکرات از عهده‌اش برنمی‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر ۲ روز پیش به آنها متوسل شده بودیم، این همه خسارت به بار نمی‌آمد و مقرهای پلیس تصرف و تخریب نمی‌شد. کار گارد ملی حرف ندارد. بازی در کار نیست!

ترامپ شب گذشته نیز مدعی شده بود ۸۰ درصد از افرادی که به زعم وی در آشوب‌های مینیاپولیس دخیل هستند، از خارج از ایالت مینه سوتا آمده‌اند و قصدشان تخریب مشاغل خرد جمعیت آفریقایی تبار، منازل و جامعه خوب و سخت کوش این ایالت است که خواستار صلح، برابری و تأمین معاش خانواده‌هایشان هستند.

گفتنی است رئیس‌جمهور آمریکا پیشتر نیز معترضان را غارتگر خطاب کرده و مدعی شده بود پاسخ آنها را با گلوله می‌دهد.

وی حتی شب گذشته گفته بود در صورت درخواست دولت‌های محلی، نیروهای ارتش را به سرعت به مناطق مورد نیاز گسیل خواهد کرد.

اعتراضات از دوشنبه هفته گذشته و بعد از انتشار ویدئویی آغاز شد که در آن یک افسر پلیس، با زانوی خود آنقدر به گردن «جورج فلوید» سیاه پوست فشار آورد که راه نفس کشیدن بر او تنگ و در نهایت خفه شد.

در واکنش به این اقدام نژادپرستانه، دامنه اعتراضات به سراسر ایالات متحده کشیده شد تا آنجا که اکنون در ۲۵ شهر آمریکا حکومت نظامی برقرار است.

در این میان، جالب آن است که ترامپ می‌کوشد به رغم کوتاه نیامدن از مواضع نژادپرستانه خود، شرایط را به نفع کارزار انتخاباتی ۲۰۲۰ تغییر دهد. استناد به بی کفایتی دموکرات‌ها و اینکه مردم غیربومی در رقم زدن ناآرامی‌ها دخیل هستند، نشانه خیز برداشتن وی برای فریب افکار عمومی است مبنی بر اینکه تمام تحولات اخیر دسیسه حزب رقیب برای مختل کردن روند انتخابات است.

این همان حربه‌ای است که او در سیاست خارجی نیز به کار می‌برد که از آن جمله می‌توان به متهم جلوه دادن چین در شیوع بیماری کووید ۱۹، همدستی پکن با دموکرات‌ها برای ناکام کردن او در انتخابات ۲۰۲۰ و همچنین متهم کردن توئیتر به دور زدن تحریم‌های ایران اشاره کرد.

ظاهراً در حال حاضر، ترامپ تنها شانس خود برای بهبود جایگاه انتخاباتی‌اش را در پررنگ جلوه دادن دشمن‌های داخلی و خارجی می‌داند!

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: رئیس جمهور سیاه پوست اعتراضات انتخابات توئیتر اعتراضات سیاه پوست ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۷۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از خانه بهداشت خوزنان آبیک

خانه بهداشت خوزنان با سرمایه گذاری خیرسلامت احداث شده است.

این مرکز درمانی علاوه بر جمعیت هزار و ۲۰۰ نفری، اهالی روستا‌های ابراهیم آباد، صَمغ آباد، قاضی کلایه و کَذَلَک را هم پوشش می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • بهره برداری از زورخانه ده ونک
  • بهره برداری از خانه بهداشت کارگری در دماوند
  • بایدن یا ترامپ؟ / کدام نقاط ابهام، سرنوشت کاخ سفید را غیرقابل پیس‌بینی کرده؟
  • بهره برداری از خانه بهداشت خوزنان آبیک
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویان مخالف اسرائیل را به شدت سرکوب کند
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویانی که مخالف (نسل‌کشی) اسرائیل در غزه هستند را به شدت سرکوب کند
  • پیروزی ترامپ و بایدن در انتخابات مقدماتی پنسیلوانیا
  • کاهش آمار سرقت در اسفند سال گذشته
  • بهره برداری از سه طرح بهداشتی، درمانی در فیروزکوه
  • مناطق کوهستانی شهرستان طارم مه آلود است