Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@00:16:07 GMT

مذاکرات بی نتیجه عناصر همسو با امارات با مقامات سعودی

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۲۷۵۷۲

مذاکرات بی نتیجه عناصر همسو با امارات با مقامات سعودی

یک مسئول یمنی گفت که گفت‌و‌گوهای شورای انتقالی جنوب با مقامات سعودی تا کنون به هیچ نتیجه‌ای نرسیده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک منبع یمنی از بی نتیجه بودن گفت‌و‌گوهای ده روزه در شهر جده عربستان میان هیأتی از شورای انتقالی جنوب با مقامات سعودی جهت کاهش تنش‌ها در جنوب یمن خبر داد.

او به وبگاه عربی۲۱ گفت که این هیأت، ده روز پیش به دعوت مقامات سعودی پیش وارد جده شد تا در خصوص توقف درگیری‌ها در اطراف شهر «زنجبار» (مرکز استان ابین در جنوب یمن) و بازگشت به توافق ریاض که سال گذشته به امضا رسید، گفت‌و‌گو کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بدون ذکر نام خود گفت که مذاکرات هیچ پیشرفتی نداشته و همزمان نیروهای همسو با دولت مستعفی (هم‌پیمان ریاض) و شورای انتقالی (هم‌پیمان ابوظبی) اقدام به افزایش نیروهای خود در اطراف شهر «زنجبار» کرده‌اند.

در این خصوص «عیدروس الزبیدی» سرپرست هیأت شورای انتقالی اجرای توافق ریاض طبق ساز و کار مورد نظر عربستان سعودی را نپذیرفته و شرط کرده است که پیش از اجرای بندهای امنیتی و نظامی، بند سیاسی اجرا شود.

شورای انتقالی جنوب که حمایت امارات را با خود به همراه دارد، در ششم اردیبهشت ماه در استان‌های جنوبی یمن اعلام خودمختاری کرد. شبه‌نظامیان این شورا از فروردین سال 98 وارد درگیری‌های شدیدی با عناصر وابسته به دولت مستعفی منصور هادی شده‌اند که نهایتا طرفین در آبان ماه سال گذشته توافقی را در ریاض به امضاء رساندند که تا کنون هیچ کدام از بندهای آن اجرایی نشده است.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: یمن عربستان سعودی امارات مذاکرات شورای انتقالی مقامات سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۷۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای تفاهم‌نامه امنیتی میان ایران و روسیه

دبیران شورای عالی امنیت ملی ایران و روسیه در حاشیه دوازدهمین اجلاس بین‌المللی نمایندگان مقامات عالی کشورها در امور امنیتی یادداشت تفاهم امنیتی امضا کردند.

به گزارش ایسنا، علی اکبر احمدیان در حاشیه اجلاس بین المللی مقامات عالی امنیتی در سن پترزبورگ با همتای روسی خود دیدار و گفتو گو کرد.

در جریان این دیدار دو طرف یک تفاهم نامه امنیتی مشترک امضا کردند.

شایان ذکر است دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان در دیدارهای جداگانه با مقامات و همتان خود در کشورهای عراق، چین و برزیل دیدار کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • امضای تفاهم نامه امنیتی میان ایران و روسیه
  • امضای تفاهم‌نامه امنیتی میان ایران و روسیه
  • (تصاویر) طوفان نارنجی آتن را بلعید!
  • عکسی از دبیر شورای عالی امنیت ایران در نشست امنیتی سن‌پترزبورگ
  • بلینکن بزودی در عربستان؛ تداوم تلاش آمریکا برای رویای عادی سازی روابط اسرائیل با ریاض
  • چرا رای‌گیری شورای امنیت درباره فلسطین امیدوارکننده است؟
  • بهره برداری از آب‌های انتقالی به دریاچه ارومیه ممنوع است
  • گام‌های تهران و ریاض برای تقویت روابط
  • ادعای جدید گروسی درباره نزدیک بودن ایران به ساخت بمب اتم/ برگزاری رزمایش «ماشه هسته‌ای» کره شمالی/ ازسرگیری مذاکرات برای برقراری صلح در یمن/ آغاز رزمایش «پرچم صحرای ۹» در امارات با مشارکت ۱۰ کشور
  • نتیجه دور دوم انتخابات نقش موثر در کارآمدی مجلس آینده دارد