Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-26@13:37:31 GMT

رشد۶۳۰درصدی حملات سایبری درقرنطینه

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۲۷۶۳۱

تازه‌ترین آمار و گزارشهای منتشر شده حاکی از آن است که حملات سایبری به زیرساخت‌های ابری جهان در دوران پاندمی کرونا ۶۳۰ درصد افزایش یافته است. ناطقان: بر اساس گزارش جدیدی که توسط کارشناسان و محققان فعال در شرکت امنیت سایبری مک‌آفی منتشر شده است، می‌توان دریافت که همزمان با شیوع گسترده و  بحران پاندمی ویروس کرونا که منجر به اعلام وضعیت اضطراری قرنطینه و دورکاری کارکنان در بخشهای مختلف از سوی دولت کشورهای جهان شد، استفاده از سرویس های مبتنی بر فضای ابری و اینترنت نیز توسط کاربران افزایش قابل توجهی یافت که در کنار آن حملات سایبری به این سرویسها نیز رکورد زده و به رشد سرسام آوری رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



 

بر اساس گزارشی که در وبسایت زد دی نت آمده است، کارشناسان مک آفی اشاره کرده‌اند که در بازه زمانی بین ژانویه تا آوریل سال جاری میلادی با افزایش دورکاری کارکنان از منزل و استفاده بیشتر از سرویس های ابری و از راه دور، میزان حملات سایبری به سرویس هایی که تعامل بسیار بیشتری با کاربران داشته اند همچون سیسکو وب اکس، زوم مایکروسافت تیمز و اسلک رشد قابل توجه و بیشتری داشته است؛ به گونه‌ای که این رقم ۶۳۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

 

همچنین طبق این گزارش‌ها بیشترین رشد استفاده کاربران از فضای ابری در این مدت مربوط به حوزه آموزش و شرکتهای تولیدی و خدمات مالی بوده است.

 

در چند سال گذشته باج افزار، بدافزار و ویروس‌های رایانه‌ای بسیاری در سراسر جهان، اطلاعات محرمانه، خصوصی و مالی میلیون‌ها نفر را به سرقت بردند و میلیاردها دلار به شرکت‌های مربوطه و دولت‌ها خسارت وارد کرده‌اند. حمله سایبری توسط بدافزار واناکرای (WannaCry) به طور قطع یکی از مهلک‌ترین حملاتی است که در طول سال‌های اخیر صورت گرفته است و میلیاردها خسارت برای دولت و شرکت های مختلف کشورهای جهان برجای گذاشته است.

 

هر ساله شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی و خصوصی کوچک و بزرگی در سراسر جهان متحمل خسارات و آسیب‌های جبران ناپذیری می‌شوند که از جمله مهم‌ترین آنها می‌توان به حمله سایبری به شرکت مالی اکوئیفاکس در آمریکا، سازمان بهداشت و سلامت در انگلستان، وزارت‌های دفاع و امور خارجه بسیاری از کشورها و شرکت سابرسی دیلویت (Deloitte) در آمریکا اشاره کرد؛ بنابراین می‌توان گفت خطر حملات سایبری در کمین تمامی افراد، کاربران و شرکت‌های کوچک و بزرگ در جهان است و دیگر نمی‌توان ادعا کرد که کسی از گزند و خطرات حملات سایبری در امان است.

برچسب ها: حملات ، سایبری ، مخابرات ، ناطقان

منبع: ناطقان

کلیدواژه: حملات سایبری مخابرات ناطقان حملات سایبری شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۷۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش ایران به ادعای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی درباره فعالیت‌های سایبری

به گزارش همشهری‌آنلاین، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه امروز (چهارشنبه) پنجم اردیبهشت ماه ادعاهای بی‌اساس دولت آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی در خصوص فعالیت‌های سایبری را قویا رد و محکوم کرد.
دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا دو شرکت و چهار فرد ایرانی را به ادعای فعالیت‌های سایبری تحریم کرد.

کنعانی تصریح کرد: نهادهای آمریکایی نمی‌توانند با برچسب زدن‌های مختلف بی‌اساس به اشخاص و نهادهای ایرانی، موج انتقادات جهانی نسبت به سیاست‌های حمایتی نامحدود آمریکا از جنایات جنگی و نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه و کرانه باختری فلسطین و نیز سرکوب‌های خشونت‌آمیز معترضان در داخل آمریکا را منحرف کنند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی به دولت آمریکا توصیه کرد به جای اتهام زنی‌های بی اساس به دیگر کشورها و ملت‌ها، به حمایت‌های تسلیحاتی، نظامی، مالی و سیاست‌های بین‌المللی خود از رژیم آپارتاید و اشغالگر صهیونیستی علیه ملت مظلوم فلسطین پایان داده و در سیاست‌های مداخله جویانه و نیز تهدیدآفرین خود نسبت به حقوق بشر، حقوق بشردوستانه بین‌المللی، حقوق بین الملل و صلح و امنیت بین‌المللی بازنگری کرده و مسؤولانه رفتار کند.

آمریکا اتهامات جنایی و تحریمی علیه ۴ ایرانی را علنی کرد | جزئیات رویترز از اسامی افراد و شرکت های تحریم شده | تحریم ها در چه حوزه ای است؟ کد خبر 846964 برچسب‌ها ناصر کنعانی ایران و آمریکا خبر ویژه

دیگر خبرها

  • ایران ادعاهای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی درباره فعالیت‌های سایبری را قویاً رد کرد
  • افزایش همکاری‌های ایران و سریلانکا با افتتاح پروژه اومایا
  • واکنش ایران به ادعای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی درباره فعالیت‌های سایبری
  • جایگاه ایران در تکنولوژی سدسازی بین کشور‌های جهان
  • آمریکا 4 فرد و 2 شرکت مرتبط با ایران را تحریم کرد
  • تحریم های جدید ضد ایرانی دولت بایدن
  • آمریکا دو شرکت و چهار فرد ایرانی را تحریم کرد
  • آمریکا دو شرکت و چهار فرد را به اتهام فعالیت‌های سایبری از سوی سپاه تحریم کرد
  • آمریکا دو شرکت و چهار فرد را به اتهام فعالیتهای سایبری از سوی سپاه تحریم کرد
  • آمریکا تحریم‌های جدید علیه ایران وضع کرد