Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهر عدن در جنوب یمن باز هم شاهد اعتراضات مردمی علیه عربستان سعودی و گروه موسوم به «المجلس الانتقالی الجنوبی» (شورای انتقالی جنوب) تحت حمایت امارات بود.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ساکنان شهر عدن در جنوب یمن شنبه شب(دیشب) در اعتراض به نابسامانی اوضاع خدماتی قطعی ۱۲ ساعته برق با وجود بالا بودن دمای هوا، به خیابان‌ها آمده و علیه شورای انتقالی جنوب و عربستان سعودی شعار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وبگاه «العربی الجدید» به نقل از برخی ساکنان این شهر گزارش کرد که صدها معترض دیشب به خیابان‌های شهر المنصوره و شیخ عثمان در عدن آمده و با آتش زدن لاستیک‌های خودرو، خیابان‌ها را مسدود کرده و از عبور و مرور خودروها ممانعت کردند.

معترضان علیه شورای انتقالی جنوب یمن و عربستان که از زمان خروج نیروهای اماراتی در اکتبر گذشته بر این شهر تسلط پیدا کرده است، شعار سر دادند.

تظاهرات‌کنندگان اجرای اصلاحات در بخش خدمات عمومی از جمله برق و آب را که طی هفته‌های گذشته بویژه با وجود فصل گرما وضعیت نابسامانی داشته است، خواستار شدند.  

برخی فعالان شبکه‌های اجتماعی نیز مطالبی را علیه شورای انتقالی جنوب منتشر کرده و خواستار ارائه توضیحات درباره علل نابسامانی وضعیت خدماتی شدند.

از سوی دیگر شورای انتقالی جنوب در تلاش برای خاموش کردن خشم مردمی در بیانیه‌ای اعلام کرد که پرونده انسانی در رأس رایزنی‌های آن با مقامات سعودی در ریاض قرار دارد و از کمک‌های عربستان به نیروگاه‌های برق در عدن استقبال می‌کند.

شورای انتقالی جنوب اواخر آوریل گذشته در شهر عدن و تعدادی از استان‌های جنوبی حکومت خودمختار اعلام کرد که با اعتراض دولت مستعفی یمن به ریاست «عبدربه منصور هادی» مواجه و به درگیری‌هایی بین نیروهای دو طرف منجر شد.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: عدن شورای انتقالی جنوب عربستان امارات شورای انتقالی جنوب شهر عدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۷۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی دو اثر نمایشی به جشنواره ملی تئاتر مردمی بچه‌های مسجد

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: از ۱۴ اثر حاضر در پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد، ۲ نمایش از آثار تولیدی دفتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد استان حضور دارند.

پیام احمدی افزود: پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد از ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت در شهرستان بافق استان یزد برگزار خواهد شد.

به گفته وی؛ نمایش «لیلا» به نویسندگی محمد پورجعفری و کارگردانی فاطمه جعفری از مسجد صاحب الزمان گوجان شهرستان فارسان و نمایش «گیلدا» به نویسندگی علی میرزاعمادی و کارگردانی مرضیه نفر سفیددشتی از مسجد جامع شهر سفید دشت شهرستان بروجن دو اثر راه یافته به این جشنواره هستند.

وی گفت: در بازبینی آثار برای پانزدهمین جشنواره ۴ اثر از استان مورد بازبینی قرار گرفت که ۲ اثر از آثار به مرحله کشوری راه پیدا کرد.

بیشتر بخوانید

درخشش در جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان

احمدی یادآور شد: بیش از ۴۵ گروه نمایشی در سراسر استان تحت حمایت دفتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد هستند که ۳۳ گروه از این گروه‌ها در همایش استانی تئاتر بچه‌های مسجد شرکت کرده اند.

پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد از ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت در شهرستان بافق استان یزد برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • دانشجویان پاریسی هم به جمع معترضان علیه اسرائیل اضافه شدند
  • دو گزینه کاخ سفید در مقابل اعتراضات دانشجویی
  • آخرین اخبار از اعتراضات دانشجویان در آمریکا علیه جنگ غزه
  • شعله‌ور شدن اعتراضات ضد اسرائیلی در دانشگاه‌های آمریکا
  • شعله ور شدن اعتراضات ضد اسرائیلی در دانشگاههای آمریکا
  • دولت انتقالی هائیتی در بحبوحه آشوب باندهای خلافکار آغاز به کار کرد
  • اعتراضات ضد اسرائیلی در سراسر آمریکا ادامه دارد
  • مشارکت بیش از ۳۰۰ سازمان مردم نهاد در طرح ملی مشارکت اجتماعی
  • راهیابی دو اثر نمایشی به جشنواره ملی تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • تلاش عربستان و امارت در موازنه بین ایران و رژیم صهیونیستی