Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: در سال ۹۸ تعداد ۱۵۳ بنگاه تولیدی و طرح نیمه تمام با ایجاد اشتغال یک هزار و ۱۱۶ نفر در استان احیا و تکمیل شدند. ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۴ استانها سیستان و بلوچستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، محمودرضا رحمتیان در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان سیستان و بلوچستان که با حضور استاندار در محل استانداری برگزار شد، اظهار داشت: در سال 98 تعداد 153 بنگاه تولیدی و طرح نیمه تمام با ایجاد اشتغال یک هزار و 116 نفر در استان احیا و تکمیل شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست سازمان صنعت،معدن و تجارت سیستان و بلوچستان افزود: از این تعداد 33 بنگاه تولیدی غیرفعال و راکد با اشتغال 254 نفر احیا و 76 واحد تولیدی که با کمتر از ظرفیت فعالیت می‌کردند با حمایت کارگروه ظرفیت تولید آنها افزایش پیدا کرد و 322 اشتغال جدید نیز ایجاد شد. در سال گذشته 44 طرح سرمایه‌گذاری و‌ تولیدی نیمه تمام از طریق حمایت کارگروه با اشتغال 540 نفر هم به بهره‌برداری رسید.

وی به وضعیت طرح‌های در دست اجرای صنعتی و صنایع معدنی در استان اشاره کرد و گفت: یک هزار و 260 طرح صنعتی و تولیدی با حجم سرمایه‌گذاری 36 هزار و 222 میلیارد ریال و پیش بینی اشتغال بالغ بر 30 هزار نفر در حال اجرا بوده که 62 درصد این طرحها در زاهدان است.

امام جمعه همدان: صادرات کالاهای تولیدی استان ظرفیتی مهم برای تحقق جهش تولید استارشاد کهگیلویه و بویراحمد از همه تولیدات نمایشی و ادبی حوزه دفاع‌مقدس حمایت می‌کندمنتخب مردم ارومیه در مجلس یازدهم: اولویت مجلس باید مسئله برطرف کردن موانع تولید و مسکن مردم باشد

سرپرست سازمان صنعت،معدن و تجارت سیستان و بلوچستان پودر شوینده، سیمان، محصولات فلزی، سموم دفع آفات نباتی، کنسرو ماهی و بسته‌بندی گوشت را از جمله محصولات منتخب صنعتی استان عنوان کرد و افزود: صنایع غیر فلزی، صنایع غذایی، صنایع فلزی، صنایع شیمیایی، سلولزی، نساجی و پوشاک به ترتیب بیشترین توزیع را در استان دارد و سیمان 77 درصد تولید استان را به خود اختصاص داده است.

رحمتیان گفت: یک هزار و 59 واحد تولیدی صنعتی با حجم سرمایه‌گذاری 12 هزار 803 میلیارد ریال و اشتغال 24 هزار و 400 نفر در استان فعالیت دارند که 93 درصد این واحدها کوچک، پنج درصد متوسط و دو درصد واحد تولیدی بزرگ هستند. شرکت صنایع سیمان تیس 82 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و بر اساس زمانبندی تا پایان سال 99 به بهره‌برداری خواهد رسید.

صویب 2 هزار و 729 میلیارد تامین مالی و تسهیلات جهت واحدهای تولیدی استان

معاون امور صنایع صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان نیز اظهار داشت: سال 98 تعداد 114 جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید اعم از جلسات کمیته تخصصی، جلسات فرعی و جلسه اصلی کارگروه در استان سیستان و بلوچستان برگزار شده است.

مسعود قائنی افزود: در این جلسات 300 پرونده مورد بررسی قرار گرفت و 295 موضوع مصوب شد و موانعی چون امور زیربنایی، سوخت،تامین مواد اولیه، امور مالیاتی، تامین اجتماعی، تامین زمین،منابع طبیعی،تامین مالی و تسهیلات  و تعیین  تکلیف بدهی‌های معوق در این جلسات مورد بررسی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: در جلسات ستاد تسهیل استان تامین مالی جهت 80 واحد تولیدی به مبلغ 2 هزار و 729 میلیارد ریال مصوب و بدهی معوق 115 واحد تولیدی به میزان یک هزار و 16 میلیارد ریال تعیین تکلیف شد. بیشترین موضوعات و موانع مطرح شده در ستاد تسهیل استان مربوط به تامین مالی و تسهیلات و تعیین تکلبیف بدهی معوق به تعداد 195 مصوبه بوده است.

انتهای پیام/392/ ت

R7843/P/S6,65/CT11 واژه های کاربردی مرتبط سیستان و بلوچستان

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان سیستان و بلوچستان معدن و تجارت سیستان و بلوچستان میلیارد ریال بنگاه تولیدی واحد تولیدی ستاد تسهیل تامین مالی نیمه تمام یک هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۷۸۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۷۸ درصدی ساخت راه‌های روستایی در سیستان و بلوچستان

ایوب کرد اظهار کرد: در سال گذشته ۱۸۰ کیلومتر راه روستایی در حوزه زیر پوشش این اداره کل ساخته شده که از این میزان ۷۰ کیلومتر آن به صورت امانی و به وسیله ماشین آلات راهداری این اداره کل انجام شده که موجب صرفه جویی یک هزار و ۷۵۰ میلیارد ریالی شده است.

وی با اشاره به اینکه اکنون تکمیل و ساخت راه روستاهای بالای ۲۰ خانوار در اولویت این اداره کل قرار دارد تصریح کرد: تکمیل و ساخت این میزان راه روستایی در استان، نقش بسزایی در محرومیت زدایی و تسهیل ارتباط جمعیت ساکن روستا با مراکز بخش و شهرستان‌ها ایفا می‌کند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان افزود: امسال نیز ساخت راه‌های روستایی در دستورکار این اداره‌کل قرار دارد تا بخشی از عقب ماندگی استان در حوزه راه‌های روستایی نسبت به شاخص کشوری جبران شود.

 
 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • گازرسانی به ۱۰۰ واحد صنعتی در کردستان
  • روند سرمایه‌گذاری در سیستان‌وبلوچستان تسهیل شود
  • اتصال ۱۲۶۸ واحد تولیدی و صنعتی به شبکه سراسری گاز در کردستان 
  • اشتغال بیش از ۶۴ هزار نفر در پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن سیستان و بلوچستان
  • ۷ واحد معدنی در زنجان احیا شد
  • ۱۲۶۸ واحد تولیدی و صنعتی کردستان به شبکه سراسری گاز متصل شدند
  • طرح «شنبه‌های احیا» برای واحدهای تولیدی در کردستان اجرا می‌شود
  • تکمیل ۱۵۰۰واحد نیمه‌تمام صنایع تبدیلی اولویت وزارت جهاد کشاورزی
  • رشد ۷۸ درصدی ساخت راه‌های روستایی در سیستان و بلوچستان
  • اختصاص اعتبار برای تکمیل زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی ایلام