Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-07@12:36:19 GMT

مسجد جامع اردستان در انتظار ثبت جهانی است

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۲۷۸۸۸

مسجد جامع اردستان در انتظار ثبت جهانی است

رئیس میراث فرهنگی شهرستان اردستان گفت: پرونده مسجد جامع اردستان برای ثبت جهانی آماده شده اما به جهت تقاضاهای زیاد آثار برای ثبت جهانی منتظر ثبت جهانی است. ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۶ استانها کاشان نظرات - اخبار استانها -

مهدی مشهدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اردستان، ضمن اشاره به ثبت جهانی مسجد جامع اردستان اظهار داشت: در مسجد جامع شهر اردستان و زواره با هزینه‌ای بالغ بر دو میلیارد ریال مجهز به دوربین مدار بسته شده است تا خروج و ورودها به شکل پایش تصویری کنترل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن اشاره به وجود آثار فاخر به جا مانده از دوره سلجوقیان در مسجد جامع اردستان افزود: با توجه به گچ‌بری‌های فوق‌العاده ارزشمند این بناها که از دوره سلجوقیان است باید به وسیله دوربین کنترل می‌شد تا توسط مغرضان آثار باستانی دچار تخریب نشود.

رئیس میراث فرهنگی شهرستان اردستان گفت: مسجد جامع اردستان دارای سه محراب است که یکی از آن‌ها محراب اصلی که در زیر گنبد قرار دارد و از آثار فوق‌العاده ارزشمند این مسجد است و به عنوان اولین مسجد دو طبقه در جهان اسلام است و مسجد جامع زواره به عنوان اولین مسجد جامع چهار ایوانی جهان اسلام در فهرست آثار ملی هم به ثبت رسیده‌اند.

اورامانات در سال جاری ثبت جهانی می‌شود/ تأسیس 62 موزه در سال 98مسئولان در جهت ثبت جهانی هویت دینی و فرهنگی شهر مشهدالرضا(ع) اقدام کنندثبت جهانی «قلعه الموت» و «سرای سعدالسلطنه» قزوین سال‌جاری پیگیری می‌شود

وی ضمن اشاره به ویژگی‌های منحصر به فرد این دو اثر تاریخی در شهرستان اردستان ابراز داشت: شاید در کل کشور ایران به تعداد انگشتان دست آثار شاخص و فاخر همچون این دو مسجد نداشته باشیم که این شاخصه بسیار ارزشمند به نظر می‌رسد و باید برای حفظ آن تلاش وافری را انجام داد.

مشهدی بیان کرد: مسجد جامع اردستان در سال‌های قبل به منظور حفظ و حراست آن کارهای خوبی را انجام داده‌اند و پرونده آن برای ثبت جهانی آماده شده اما به جهت تقاضاهای زیاد آثار که برای ثبت جهانی وجود دارد و همچنین سیاست‌هایی که در حوزه ثبت وجود دارد این اثر هنوز به ثبت جهانی نرسیده و منتظر ثبت جهانی است.

رئیس میراث فرهنگی شهرستان اردستان تصریح کرد: شهردار زواره با تلاش‌هایی که وی در حفظ و آثار میراث فرهنگی و حفاظتی که از بافت تاریخی زواره دارند موجب شد مرمت کوچه‌های بافت تاریخی زواره آغاز شود تا با تهیه مصالح توسط میراث و الگوهای معماری توسط شهرداری به بهره‌برداری برسد.

وی  ضمن اشاره به تهیه تابلوهای هشدار ویژه بافت فرسوده تاکید کرد: تابلوهایی با مضامین هشدار در خصوص تخریب در بافت‌های فرسوده و اعلام تبصره‌ها و هوشیار باش‌های این چنینی و آکاه‌سازی عموم مردم آماده شده تا در بافت‌های فرسوده نصب شود.

انتهای پیام/802/ ت

R7760/P/S6,1369/CT1

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مسجد جامع اردستان شهرستان اردستان برای ثبت جهانی میراث فرهنگی ضمن اشاره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۷۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام نتایج فراخوان جذب مدرس حق‌التدریس دانشگاه جامع علمی کاربردی

نتایج فراخوان سال ۱۴۰۲ جذب مدرس حق التدریس دانشگاه جامع علمی کاربردی اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی، اصغر کشت‌کار قائم مقام رئیس و معاون آموزشی دانشگاه اظهار کرد: با اتمام بررسی پرونده متقاضیان تدریس در هیئت‌های اجرایی معین استان‌ها و بررسی نهایی در هیئت اجرایی جذب دانشگاه، نتایج این فراخوان اعلام شد.

وی افزود: در سال گذشته به منظور تأمین نیازهای موجود در بکارگیری مدرسان، ابتدا نیازسنجی اولیه در مراکز آموزشی و واحدهای استانی با توجه به دوره‌های در حال اجرا و رشته‌های جدید انجام شد.

قائم مقام رئیس و معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی در ادامه بیان کرد: در این فراخوان حداقل سن متقاضیان برای شرکت در فراخوان ۲۸ سال و حداکثر سن ۶۵ سال بود و جذب مدرس به‌صورت بومی در واحدهای استانی صورت گرفت.

کشت‌کار تصریح کرد: پس از ثبت‌نام، تکمیل فرم‌ها و بارگذاری مستندات توسط متقاضی در سامانه جامع جذب مدرسان، اعتبارسنجی اطلاعات و مستندات متقاضیان در واحدهای استانی انجام شد و پرونده متقاضیان واجد شرایط در کارگروه‌های بررسی صلاحیت علمی مطابق با شاخص‌های ارزیابی بومی شده، امتیاز دهی شد و نتایج بررسی صلاحیت علمی به همراه وضعیت صلاحیت عمومی در هیئت اجرایی معین استان و هیئت اجرایی جذب دانشگاه جمع‌بندی شد.

قائم مقام رئیس و معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: در این فراخوان بیش از ۷۳ هزار نفر وارد سامانه ثبت نام شدند که از این تعداد، حدود ۱۸ هزار نفر ثبت‌نام قطعی کرده و در مجموع بالغ بر هفت هزار نفر برای مصاحبه و ارزیابی علمی به کارگروه‌های بررسی توانایی علمی دعوت شدند. از این تعداد حدود سه هزار نفر واجد شرایط شناخته شده و کد مدرسی برایشان صادر شد. لازم به ذکر است کد مدرسی افراد واجد شرایط پس از شرکت در دوره تربیت مدرس با عنوان آشنایی با نظام علمی کاربردی که از طریق مرکز امور مدرسان دانشگاه با همکاری واحدهای استانی برگزار می‌گردد، فعال می‌شود و مدرسان پس از فعال‌سازی کد مدرسی می‌توانند با مراکز آموزش علمی کاربردی برای تدریس همکاری کنند.

کشت کار اظهار داشت: فراخوان بعدی، پس از نیازسنجی در تابستان ۱۴۰۳ اعلام می‌شود و افرادی که در فراخوان ۱۴۰۲ در اولویت قرار نگرفته‌اند در صورت علاقمندی می‌توانند در فراخوان آتی مجدداً شرکت کنند.

کد خبر 751476

دیگر خبرها

  • اعلام نتایج فراخوان جذب مدرس حق التدریس دانشگاه علمی‌کاربردی
  • اعلام نتایج فراخوان جذب مدرس حق‌التدریس دانشگاه جامع علمی کاربردی
  • ارائه ۹میلیاردی خدمات بسیج سازندگی در اردستان
  • درخشش آثار هنرمند خراسانی در نمایشگاه جهانی هنر امارات
  • ۶۰۰ اثر از هنرمندان ایرانی در نمایشگاه هنر جهانی دبی به نمایش درآمد
  • برگزاری۱۶ یادواره شهدا در اردستان
  • ۶۳ معتاد متجاهر و خرده فروش مواد مخدر در اردستان دستگیر شدند
  • سهم اقتصاد روسیه از اقتصاد جهانی به پایین‌ترین سطح می رسد
  • راه‌ و شهرسازی لرستان در اجرای طرح‌های جامع بازنگری کند
  • هدر رفت آب در اردستان ۳ درصد کاهش یافت