Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، محمدپور  مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در جمع فعالان تئاتر آذربایجان شرقی گفت: جامعه‌ هنری استان باید خود را با رویکردهای جدید همسان و هماهنگ کرده و با شرایط روز جامعه خود را تطبیق دهد.

 محمدپور  با تاکید بر لزوم ارتقای تاب آوری در عرصه فرهنگ و هنر، افزود: در برهه کنونی جهان که تحولی عظیم و گسترده در شیوه‌ زندگی انسان‌ها ایجاد شده، مخاطب پروری در حوزه‌های مختلف هنری ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: در زمان کنونی دیگر شعار هنر برای هنر اهمیت خود را از دست داده و باید هنرمندان به نگرش مردم و مخاطبین خود نیز توجه داشته باشند و بر این اساس به تولید اثر بپردازند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: این اداره کل پذیرای نقد سازنده از سوی هنرمندان بوده و از هنرمندان و اصحاب فرهنگ که نقدهای کارساز و پیشنهادهای تاثیرگذار در ارتقای هنر تئاتر دارند استقبال می‌کند.

محمدپور با اشاره به اینکه انجمن نمایش مسوولیت‌های حرفه‌ای و صنفی در عرصه تئاتر را بر عهده دارد بر لزوم پیگیری‌های این انجمن در رابطه با وضعیت هنرمندان تئاتر تاکید کرد.

او گفت: این استان در حوزه تئاتر پتانسیل های چشمگیری دارد و باید انجمن هنر نمایش از این پتانسل‌ها بهره گرفته و پیگیر امورات هنری و معیشتی هنرمندان این عرصه به ویژه در برهه کنونی باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از اعضای انجمن هنرهای نمایشی استان خواست تا حمایت از گروه ها و فعالان تئاتری را از رویکردهای اصلی خود قرار دهند.

محمدپور بر پافشاری و جدیت این اداره کل در پیگیری و جبران خسارت‌های وارد شده به عرصه فرهنگ و هنر استان اشاره کرد و افزود: همان اندازه که نقش جهادگران عرصه سلامت در طول دوران شیوع کرونا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، حضور اصحاب رسانه و هنرمندان در فضای مجازی برای اطلاع‌رسانی و تقویت امید و نشاط اقشار مختلف مردم و کاهش آسیب‌های روحی و روانی ناشی از این بیماری نیز از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است که این امر باید مدنظر قرار گیرد.

او گفت: این اداره کل برای ایجاد زمینه جهت فعالیت مجدد هنرمندان تئاتر پیگیری های لازم را انجام می دهد.

در این نشست همچنین فعالان حوزه‌ تئاتر استان به تبیین برخی مشکلات این هنر در دوران شیوع کرونا پرداختند.

مدیرکل فرهنگ و هنر ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی پیش از این اعلام کرده بود کرونا ۷۰۰ میلیارد تومان به این حوزه خسارت زده است.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فرهنگ و ارشاد اذربایجان شرقی عرصه فرهنگ و هنر ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی مدیرکل فرهنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۸۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهره سال ۱۴۰۲ هنر انقلاب اسلامی خوزستان انتخاب می‌شود

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی خوزستان از آغاز به کار هیئت‌های علمی برای معرفی چهره سال ۱۴۰۲ هنر انقلاب اسلامی خبر داد. - اخبار استانها -

محمد شهباز گهرویی در گفت و گو با تسنیم بیان کرد: فرآیند انتخاب چهره سال 1402 هنر انقلاب خوزستان بر اساس شاخص‌هایی چون خلق اثر با انتشار وسیع یا اکران موفق در سال گذشته، تأثیرگذاری اجتماعی، تلاش ویژه درباره آموزش هنر به هنرمندان جوان انقلابی، تجربه مؤثر در جریان‌سازی فرهنگی هنری همسو با انقلاب اسلامی و واکنش هنرمندانه، تأثیرگذار و سریع به اتفاقات و رویدادهای روز کشور به انجام می‌شود.

وی افزود: انتخاب اولیه و معرفی کاندیداها در رشته‌های داستان، شعر، نمایش، موسیقی، عکس، طنز، ادبیات پایداری، خوشنویسی، نقاشی، گرافیک، نگارگری، کاریکاتور، مجسمه‌سازی، تصویرسازی، فیلم داستانی، مستند، انیمیشن و پژوهش انجام خواهد شد.

به گفته وی، چهره سال 1402 هنر انقلاب اسلامی با یک نظرخواهی سراسری از هنرمندان، فعالان فرهنگی و رسانه‌ای آغاز و پس از برگزاری این نظرسنجی نام تعدادی از هنرمندان به‌عنوان نامزد‌های اولیه عنوان «چهره سال هنر انقلاب» مشخص و به کمیته انتخاب نامزد‌های نهایی چهره سال هنر انقلاب خوزستان ارائه می شود.

به گزارش تسنیم، آیین اختتامیه هفته هنر انقلاب اسلامی و معرفی چهره سال 1402 هنر انقلاب خوزستان روز شنبه 8 اردیبهشت ماه ساعت 19 در تالار مهتاب اهواز برگزار می‌شود. 

دهمین سال است که حوزه هنری انقلاب اسلامی معرفی «چهره سال هنر انقلاب» را با مشارکت هنرمندان و فعالان عرصه فرهنگ و هنر در دستور کار خود قرار داده است.

سال گذشته «فاطمه طیوب» به‌عنوان چهره هنر انقلاب خوزستان معرفی شد. 

انتهای پیام/735

دیگر خبرها

  • تاکید امام جمعه مشهد بر ضرورت تحول و تجدید حیات در عرصه فرهنگی جامعه
  • نمایش فیلم تئاتری از عباس جوانمرد در خانه هنرمندان ایران
  • معرفی چهره هنر انقلاب اسلامی در خوزستان
  • آیین گرامی‌داشت روز هنر انقلاب اسلامی در استان سمنان
  • «تشریفات ساده»، تلفیقی از تئاتر و سینما
  • اعلام حمایت طلاب حوزه علمیه خواهران استان آذربایجان شرقی از طرح نور فراجا
  • خدشه‌ دار شدن عرصه فرهنگ‌ منجر به خرابی سایر بخش‌ها خواهد شد
  • چهره سال ۱۴۰۲ هنر انقلاب اسلامی خوزستان انتخاب می‌شود
  • برگزاری «هفته هنر انقلاب» مایه دلگرمی هنرمندان است/یک پیشنهاد مهم
  • نخستین دوره المپیاد ملی آموزش هنر در آذربایجان غربی برگزار می شود