Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آسوشیتدپرس، «کن کوچینلی» معاون دپارتمان امنیت میهن آمریکا، کشته شدن افسر پلیس این کشور در اعتراضات علیه نژادپرستی را «تروریسم داخلی» نامید.

کوچینلی روز گذشته (بامداد یکشنبه به وقت ایران) کشته شدن مامور پلیس فدرال را در تظاهرات شهر «اوکلند» در ایالت کالیفرنیا را تروریسم داخلی در این کشور خواند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روز گذشته، شبکه خبری سی‌ان‌ان گزارش داد یک مامور پلیس در جریان تیراندازی میان تظاهرکنندگان و نیرو‌های امنیتی کشته و یک مامور دیگر نیز زخمی شده است.

بنا بر اعلام مقامات آمریکا، تاکنون دستکم چهار نفر در ارتباط با ناآرامی‌های اخیر در این کشور کشته شده‌اند. صبح امروز بر اثر شلیک به سوی تظاهرکنندگان در ایندیاناپولیس یک نفر کشته و سه نفر دیگر زخمی شدند.

هفته گذشته پلیس شهر مینیاپولیس جورج فلوید، شهروند بی‌دفاع سیاه‌پوست را که مدعی بود «کلاهبرداری» کرده به شکل فجیعی خفه کرد و به قتل رساند. این اقدام پلیس سبب خشم مردم آمریکا شد و اعتراضات گسترده‌ای را در سراسر این کشور به دنبال داشت. مردم در اعتراض به تبعیض نژادی به خیابان‌ها آمدند و درگیری‌هایی میان آن‌ها و ماموران پلیس روی داد. درگیری‌ها هنوز ادامه دارد و در ۲۵ شهر از ۱۶ ایالت آمریکا مقرارت منع آمد و رفت برقرار شده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اعتراضات در آمریکا نژادپرستی در آمریکا سیاه پوستان در آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۸۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام همبستگی دانشجویان ترکیه با دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، دانشجویان دانشگاه ماردین ترکیه امروز جمعه برای اعلام حمایت از مردم فلسطین در غزه تظاهرات کردند.

دانشجویان دانشگاه ماردین ترکیه در این تظاهرات سرکوب تظاهرات‌های دانشجویی در آمریکا در حمایت از فلسطین را محکوم کردند.

جنبش دانشجویی در حمایت از فلسطین از هفته گذشته در سراسر آمریکا شدت گرفته و به چند کشور دیگر سرایت کرده و تاکنون صدها دانشجو توسط پلیس دستگیر شده‌اند. این تظاهرات از دانشگاه کلمبیا آغاز شد. دانشجویان اوایل روز چهارشنبه گذشته اقدام به برپایی چادرهایی در یکی از محوطه‌های چمن‌های دانشگاه نموده و پس از آن در همبستگی با فلسطین فریادها اعتراض بلند کرده و شعار ما حماس هستیم را می‌دادند.

کد خبر 6089265

دیگر خبرها

  • سندرز: یادآوری جنایت‌های غزه یهودی ستیزی نیست
  • سناتور آمریکایی: یادآوری جنایت های غزه یهودی ستیزی نیست
  • اعلام همبستگی دانشجویان ترکیه با دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین
  • سندرز: یادآوری جنایت های غزه یهودی ستیزی نیست
  • گسترش «انتفاضه دانشگاه‌های آمریکا» به سایر کشورها/ سرکوب وحشیانه آزادی بیان
  • گسترش «انتفاضه دانشگاه‌های آمریکا»به سایر کشورها/سرکوب ادامه دارد
  • گسترش انتفاضه دانشگاه‌ های آمریکا در حمایت از غزه به سایر کشورها
  • گسترش «انتفاضه دانشگاه‌های آمریکا» در حمایت از غزه به سایر کشورها
  • شمار نظامیان کشته شده اسرائیل در جنگ غزه به 606 نفر رسید
  • شن‌هایی که مامور خدا بودند