Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  حمید جعفر پور سرپرست دفتر خودرو نیرو محرکه وزارت صمت در حاشیه بازدید از مرکز بازرسی استاندارد و کیفیت خودرو اظهار کرد: گزارش کیفیت سنجی سال ۹۸ چند ماه آینده منتشر خواهد شد و کرونا دلیل اصلی این تاخیر ایجاد شده بود. تغییرات مدیریتی ممکن است برخی فرآیندها را با تاخیر مواجه کند اما مشکلی در انتشار گزارش نداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
از این پس گزارش‌های این مرکز به صورت ۳ ماهه منتشر خواهد شد.

او درباره راه‌اندازی مرکز تست جاده‌ای گفت: من در مقام پاسخگویی درباره گذشته نیستم اما فردا جلسه‌ای برای پیگیری این موضوع برگزار خواهیم کرد و تلاش می‌کنیم تا این آرزوی ۱۵ ساله در نهایت برآورده شود. امیدواریم با مشارکت سهام‌داران این پروژه(مرکز تست جاده ای) و دولت، فاز اول این پروژه اجرایی شود.

جعفر پور درباره شاخص‌های کیفیت سنجی خودروها گفت: ما در مسیر بهبود شاخص‌ها تلاش می‌کنیم؛ ارزیابی‌های زیادی از مشتری‌ها انجام شده و ارزیابی مصرف کننده‌ها ملاک نهایی در تعیین کیفیت سنجی محصولات خواهد بود. یکی از ملاک‌های ضریب ساخت داخل خواهد بود و هر خودرویی که در عین حفظ کیفیت داخلی سازی بیشتری داشته باشد ستاره بیشتری کسب خواهد کرد.

او درباره استانداردهای ۸۵ گانه گفت: ممکن است تغییر نکردن ظاهر باعث شود مردم متوجه تغییرات خودرو‌ها نشوند. اغلب خودروهای ۳ خودروسازی بزرگ کشور استاندارد یورو ۵ را دریافت کرده و بخش عمده‌ای از تولیدات آن‌ها با همین استاندارد تولید می‌کنند اما تولید خودروهای گاز سوز و اتومات با استاندارد یورو ۵ با مشکل مواجه شد که دلیل اصلی تقاضا برای تاخیر بود.

این مقام مسئول بیان کرد: در چند مدت اخیر فلزات مورد استفاده در کاهش آلایندگی افزایش قیمت چشمگیری داشته اند که بعضا منجر به توقف خطوط تولید شد. از طرفی سوخت ما یورو ۵ نیست و همین عمر عملکرد یکی از قطعات گرانبهای خودرو را به طور چشمگیری  تا یک دهم کاهش می‌دهد. مصوبه دولت برای تامین سوخت، ۶ ماه قبل از اعمال استاندارد جدید حذف شده است.

جعفر پور با اشاره به تعهدات دولت برای تعویض قطعاتی که در مدت زمان گارانتی خراب می‌شود، گفت: سوخت استاندارد مثل گازوئیل یورو ۶ در کشور تولید می‌شود ولی به میزان اندکی در کشور توزیع شده است، این کالا اغلب به بازار‌های صادراتی اختصاص پیدا می‌کند. ما با افزایش خودرو جهش تولید را دنبال خواهیم کرد.

سرپرست دفتر خودرو و نیرو محرکه وزارت صمت بیان کرد: خرداد ۹۷ واردات به کشور ممنوع و اوایل بهمن ۹۷ قیمت گذاری و تحریم‌های خودرویی آغاز شد. تلاش شد تا در سال ۹۷ بحران مدیریت شود در نهایت قیمت توسط دولت و به صورت دستوری اعلام شد. خودروسازها علی‌رغم ضرری که مشمولشان می‌شد تولید را دنبال کردند و امروز شاهد ساخت خودرو با عمق ۹۲.۵ درصد هستیم. عوامل مختلفی می‌تواند بر تغییرات پیش آمده در گذشته موثر باشد اما امروز این مشکلات حل شده و تا پایان سال به تعادل عرضه و تقاضا خواهیم رسید.

او با اشاره به ضرر ادامه دار خودرو سازها بیان کرد: در ۳ سال گذشته هر سال ۸۸ درصد رشد قیمتی در مواد اولیه را شاهد بودیم. برخی خودروهای سنگین را با خودروی سبک و ارزان قیمتی که در داخل کشور تولید می‌شود قیاس می‌کنند اما فاصله زیادی بین خودروهای تولید ما و تولیدات اروپا وجود ندارد؛ سال گذشته بیش از ۲ میلیون تماس رضایت سنجی انجام شد.

در حال تکمیل...

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهش تولید بازار خودرو وزارت صمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۸۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت استفاده از «چراغ زنون» و استیکر

سردار سید تیمور حسینی در حاشیه جلسه دیدار مردمی که با حضور شماری از فرماندهان پلیس راهور فراجا در مرکز ۱۹۷ برگزار شد، با حضور در جمع خبرنگاران گفت: امروز فرصتی دست داد تا با مردم بدون واسطه دیدار و گفتگو داشته باشیم و بنده و همکارانم تلاش کردیم تا جای ممکن و تا جایی که قوانین و مقررات اجازه می‌دهد به مشکلات و مطالبات مردم رسیدگی کنیم. در مجموع حدود ۱۵۰ نفر به شکل حضوری و حدود همین تعداد نیز به شکل تلفنی مشکلات خود را مطرح کردند. همچنین تعدادی نیز پیشنهاد یا تشکر داشتند.

به گزارش ایسنا، وی در خصوص بیشترین مطالبات مطرح شده از سوی مردم در این جلسه گفت: بیشترین مشکلات بیان شده از سمت مردم، مربوط به حوزه شماره گذاری خودرو‌ها و همچنین تخلفات آموزشگاه‌های رانندگی بود. اعتراض به فرآیند پیگیری تصادفات و جریمه رانندگی نیز از دیگر موارد مطرح شده بود. اما نکته مهم در مورد جریمه‌ها این بود که هیچ کدام جریمه اشتباهی نبود، بلکه درخواست بخشش بود.

نور استاندارد چراغ خودرو چگونه است؟

رئیس پلیس راهور فراجا درپاسخ به پرسشی در مورد نور چراغ خودرو‌ها نیز گفت: نور چراغ‌ها باید تلفیقی از رنگ زرد و سفید باشد و چراغ فابریک خودرو‌ها از شرایط استاندارد برخوردار است. استفاده از چراغ با نور مطلقا سفید هم ممنوع است و باید از همان چراغ‌های استاندارد استفاده شود. البته رنگ چراغ ترمز باید قرمز باشد. همچنین استفاده از چراغ زنون برای خودرو‌ها مطلقا ممنوع است و اگر مشاهده شود ماموران پلیس نسبت به جریمه آن اقدام خواهند کرد. چراغ زنون خطرآفرین است و می‌تواند برای دید دیگر رانندگان به خصوص رانندگان مسیر مقابل خطر ایجاد کند.

تغییر در ارکان خودرو غیرقانونی است

حسینی با تاکید بر اینکه هرگونه تغییر در ارکان خودرو غیرقانونی است، گفت: در مورد خودرو‌های آفرودی هم لازم است که این خودرو‌ها نیز باید تابع قوانین باشد و به هیچ عنوان تغییری در ساختار خودرو ایجاد نکنند. با تمامی خودرو‌هایی که در ارکان اصلی همچون چرخ، چراغ، ارتفاع و مواردی از این دست تغییر ایجاد می‌کنند برخورد خواهد شد و مشمول جریمه می‌شوند. همچنین باید تغییرات ایجاد شده را رفع کرده و خودرو را به حالت اولیه و استاندارد دربیاورند.

وی در خصوص کنار نویسی بر روی شیشه و بدنه خودرو‌ها نیز گفت: نصب هر گونه نوشتار، استیکر، برچسب و ... بر روی شیشه‌ها و بدنه خودرو ممنوعیت دارد و تنها استثنا برای خودرو‌هایی است که مربوط به بخش‌های تجاری و اقتصادی و یا امدادی هستند که آن‌ها هم باید مجوز مربوطه را دریافت و ضوابط در مورد نصب برچسب را رعایت کنند. در این ضوابط ابعاد برچسب و ... مشخص است. در غیر این صورت هرگونه تصویر و نوشته تزئینی و ... روی خودرو، دودی کردن شیشه و ... ممنوعیت دارد و مشمول جریمه خواهد شد.

دیگر خبرها

  • غافلگیری سایپا برای متقاضیان این خودرو
  • مکمل‌های بهبود کیفیت سوخت، به خودرو‌ها آسیب می‌زند
  • مرکز تجاری هند و ایران با حضور معاون اقتصادی وزیر کشور راه اندازی شد
  • نصب برچسب و چراغ زنون : ممنوع
  • خودکفایی در تولید برخی از ملزومات خودرو‌های سنگین در جنوبشرق کشور
  • نخستین گواهینامه تایید نوع و تطابق تولید خودرو در قزوین صادر شد
  • استفاده از مکمل‌های بهبود کیفیت سوخت به خودرو آسیب می‌زند
  • استفاده از مکمل‌های بهبود کیفیت سوخت به خودرو آسیب خودرو می‌زند
  • ممنوعیت استفاده از «چراغ زنون» و استیکر
  • راه‌های تشخیص کالای تقلبی از اصلی در بازار لوازم یدکی خودرو | علامت استاندارد تقلبی یا اصل؟