Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-29@10:05:58 GMT

اعلام منع آمد‌وشد در ۶ شهر آمریکا

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۲۸۶۰۶

اعلام منع آمد‌وشد در ۶ شهر آمریکا

به دنبال افزایش ناآرامی‌ها در مناطق مختلف ایالات متحده آمریکا پس از قتل یک سیاه‌پوست آمریکایی، در ۶ شهر این کشور مقررات منع آمد‌و‌شد اعمال شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با ادامه درگیری‌ها و ناآرامی‌ها در آمریکا پس از قتل فجیع یک سیاه‌پوست آمریکا به دست یک پلیس سفیدپوست، در شهرهای «لس آنجلس»، «فیلادلفیا»، «آتلانتا»، «کلیولند»، «سیاتل» و «دِنِور» منع آمد و شد اعلام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  شبکه خبری الجزیره به نقل از رسانه‌های آمریکایی گزارش داد که قانون منع آمد‌و‌شد در شهر لس آنجلس از ساعت 20 به وقت واشنگتن آغاز شده و تا ساعت 5 بامداد یکشنبه ادامه خواهد داشت.   پیش از این، شهردار مینیاپولس آمریکا اعلام کرده بود که مقررات منع آمدوشد در این شهر از جمعه شب راس ساعت 20 به‌وقت محلی وضع شده و تا صبح روز دوشنبه ادامه دارد.   عصر روز شنبه (بامداد یکشنبه به وقت تهران) صدها نفر از تظاهرات‌کنندگان آمریکایی در هر یک از شهرهای «مینیاپولیس»، «لس آنجلس»، «نیویورک»، «واشنگتن»، «شیکاگو» و تعدادی دیگر از شهرهای این کشور، با وجود اظهارات تهدید آمیز ترامپ در خصوص استفاده از «قدرت نظامی نامحدود» علیه معترضان، دست به تظاهرات زدند.   این اعتراضات در حالی ادامه دارد که دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا از زمان شروع اعتراضات تاکنون چندین بار به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم معترضان را تهدید کرده است.   ترامپ روز شنبه در جمع خبرنگاران تهدید کرد که در صورت درخواست مقامات ایالت مینه‌سوتا که پس از قتل وحشیانه یک شهروند سیاهپوست توسط پلیس شاهد تظاهرات گسترده‌ای بوده است، نیروهای ارتش آمریکا در اسرع وقت به این ایالت اعزام خواهند شد.   انتشار ویدئویی از برخورد خشن یک افسر سفیدپوست با فلوید که زانویش را روی گردن او فشار می‌دهد موج جدیدی از خشم و اعتراض به نژادپرستی نهادینه‌شده در ساختار جامعه آمریکا را موجب شده است.   چند روز پس از قتل جورج فلوید، سیاه‌پوست 46ساله آمریکایی به‌دست درک شووین، مأمور سفیدپوست پلیس، اعتراضات و ناآرامی‌ها در مینیاپولیس، مرکز ایالت مینه‌سوتا ادامه یافت و این شهر به شهری جنگ‌زده شبیه شده است.   انتهای پیام

منبع: دانا

کلیدواژه: منع آمد پس از قتل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۸۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم

رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه‌ای از سابقه فکر کردنش به خودکشی و رفتنش به سراغ روانپزشک صحبت کرد.

به گزارش ایسنا، «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه با یک برنامه رادیویی فاش کرد که در گذشته به سبب مرگ همسر اولش، «نیلیا» و دختر ۱۳ ماهه او، «نائومی» دچار افسردگی و افکار روانپریشانه همچون خودکشی و معتاد شدن به مشروبات الکلی شده بود.

به نوشته پایگاه اینترنتی «هیل» بایدن در این مصاحبه که عمدتا با موضوع اتفاقات زندگی شخصی و دوره ریاست جمهوری او برگزار شد درباره افکار خود پس از مرگ آنها که در دسامبر ۱۹۷۲ رخ داد، گفت: «من می‌نشستم و به این فکر می‌کردم که فقط مشروب بخورم و معتاد به الکل شوم.»

بایدن در ادامه با گفتن اینکه فکر خودکشی نیز به سرش زده بود، گفت: «برای اینکه خودکشی کنید لازم نیست دیوانه باشید.»

او ادامه داد: «من به این فکر می‌کردم که به پل یادبود دلاوِیر بروم و از آنجا به پایین بپرم.»

رئیس جمهور آمریکا که در ماه‌های گذشته بارها گاف‌ها و رفتارهای غیرعادی و عجیب از او در برابر انظار عمومی سر زده و سلامت جسمی و روانی خود را زیر سوال برده در این مصاحبه مدعی شد کسانی که فکر خودکشی دارند را تشویق به روان درمانی می‌کند.

جو بایدن که لقب پیرترین رئیس‌جمهور تاریخ ایالات متحده را به خود اختصاص داده، بیش از هر زمان دیگری به دلیل نزدیک‌تر شدن به انتخابات ۲۰۲۴ و هم‌چنین گاف‌های بی‌پایانش زیر ذره‌بین قرار دارد.

جو بایدن از ابتدای شروع ریاستش تاکنون گاف‌ها و حرکات نمایشی مضحکی را در مقابل حضار و بینندگان پخش زنده انجام داده است؛ این موارد از اشتباهات لفظی گرفته تا افتادن روی صحنه و هم‌چنین هذیان‌گویی شهرت و محبوبیت رئیس‌جمهور آمریکا را به خطر انداخته است.

نشریه انگلیسی «سان» اخیرا با استناد به یک نظرسنجی تازه نوشت بسیاری از رای‌دهنگان آمریکایی نگرانند که «جو بایدن» پیرترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا در صورت پیروزی مجدد در دور بعدی انتخابات، حین ریاستش فوت کند.

نشریه سان در این مطلب با اشاره به اظهارات رای‌دهندگان آمریکایی ‌نوشت:«بسیاری از آمریکایی‌ها خواستار پیروزی ترامپ هستند زیرا معتقدند او نسبت به بایدن قادر به انجام کارها است. آن‌ها به طور کلی رئیس‌جمهوری را می‌خواهند که به لحاظ ذهنی سالم باشد و بتواند پا به پای رهبران جهان قدم بردارد.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فرار سرمایه‌ها از اسرائیل ادامه دارد
  • درخواست آمریکا پس از کمک به اوکراین چیست؟
  • سندرز: متهم کردن اسرائیل به کشتار فلسطینیان یهودی‌ستیزی نیست بلکه تبیین حقیقت است
  • متهم کردن اسرائیل به کشتار ۳۳ هزار فلسطینی، یهودی‌ستیزی نیست
  • «پلن بی» آمریکا در برابر انصارالله چیست؟
  • واکنش رسانه های بیگانه به اعتراض دانشجویان آمریکایی
  • شبکه تلویزیونی آمریکایی درباره چین به بلینکن خط داد!
  • بایدن قصد خودکشی داشت!
  • بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
  • سه پهپاد «ام‌کیو ۹ ریپر» آمریکا از ماه نوامبر در یمن ساقط شده‌اند