Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- دانشمندان روس ماده‌ای ساخته‌اند که گفته می‌شود مقاوم‌ترین ماده در برابر حرارت است و می‌تواند تا حرارت چهار هزار درجه سانتیگراد را تحمل کند. تاریخ انتشار: 12:11 - 11 خرداد 1399 - کد خبر: ۶۲۵۰۷۴

خبرگزاری میزان -چند رسانه روسی ازجمله پایگاه اینترنتی روزنامه وچرنیا ماسکوا و تارنمای ویستانیوز نوشتند: دانشمندان دانشگاه پژوهش‌های ملی تکنولوژیکی روسیه معتقدند که این ماده مقاوم در آینده می‌تواند در هواپیماسازی استفاده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ماده با فرمول شیمیایی Hf-CN ساخته شده است و در زمان حاضر دانشمندان دانشگاه پژوهش‌های ملی تکنولوژیکی روسیه، کارایی آن را بررسی می‌کنند.

تارنمای ویستانیوز نوشت: به رغم اینکه دانشمندان مقاوم‌ترین سرامیک دربرابر حرارت را ساخته‌اند اما خاصیت این ماده در شرایط سرعت مافوق صوت غیرقابل پیش‌بینی است. اما پژوهشگران روس بر اساس اطلاعاتی که درباره این ماده دریافت کرده‌اند، خوش‌بین هستند.
رسانه روسی افزود: درجه استحکام این ماده ۲۱.۳ گیگاپاسکال است و در درجه حرارت حدود ۴ هزار و ۲۰۰ سانتیگراد ذوب می‌شود.

به لطف ترکیب اجزای این ماده سرامیکی، این ماده می‌تواند برای استفاده در موادی که با حرارت سر و کار دارند، مثل بدنه هواپیماها، موتورهای جت و لبه‌های بال‌های هواپیما که در دمای بالاتر از دو هزار درجه سلسیوس کار می‌کنند، بسیار سودمند باشد.

بیشتر بخوانید: روسیه: کشورهای زیادی نگران فعالیت آزمایشگاه‌های بیولوژیکی آمریکا هستند عدم تمدید معافیت مربوط به همکاری‌های صلح‌آمیز هسته‌ای با ایران توسط آمریکا واکنش روسیه به پایان معافیت همکاری‌های صلح آمیز هسته‌ای ایران

انتظار می‌رود پس از پایان شیوع همه گیر کرونا و لغو محدودیت‌ها، تحقیقات درباره این ماده ادامه یابد و آزمایش ذوب این ماده سرامیکی با اشعه لیزری آغاز شود.

/انتهای پیام/

ایرنا

 

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دانشمندان روسی کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۸۶۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز مقاوم‌سازی ۷۵۰۰ واحد مسکن روستایی در استان اردبیل

حامد کیخسروی با اشاره به افزایش مبلغ تسهیلات بانکی طرح مقاوم‌سازی مسکن روستایی به سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال گفت: با پرداخت این تسهیلات با بهره پنج درصد و با اقساط ۲۰ ساله گام مهمی در مقاوم سازی مسکن روستایی استان اردبیل برداشته می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل همچنین از آغاز روند معرفی متقاضیان طرح مقاوم‌سازی مسکن روستایی استان به بانک‌های عامل در سال جدید خبر داد و افزود: با اجرای این طرح و با ارائه خدمات فنی در قالب نقشه‌های مهندسی، روند احداث مسکن مقاوم در برابر حوادث در روستاهای استان اردبیل تسریع می‌شود.

به گفته او، طی یک سال گذشته تمام سهمیه ساخت چهار هزار واحد مسکونی روستایی در مناطق مختلف استان اردبیل جذب شده و چهار هزار واحد مسکونی روستایی برابر آخرین ضوابط فنی و عمرانی مقاوم‌سازی شد.

کیخسروی  خواستار استقبال روستاییان استان از این فرصت ویژه در سال جاری شد و گفت: استان اردبیل در اجرای طرح مقاوم‌سازی مسکن روستایی که با مشارکت خود روستاییان در حال اجراست، جزو پنج استان برتر کشور محسوب می‌شود.

او میانگین نرخ مسکن روستایی مقاوم‌سازی شده در مناطق روستایی کشور را ۵۸ درصد ذکر کرد و افزود: نرخ مقاوم‌سازی مسکن روستایی در استان اردبیل ۶ درصد بیشتر از میانگین کشوری بوده و ۶۴ درصد است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل همچنین با اشاره به شناسایی ۱۰۲ هزار واحد مسکونی روستایی در استان اردبیل گفت: تاکنون بیش از ۶۶ هزار واحد از این واحدهای مسکونی در برابر حوادث مقاوم‌سازی شده است.

او در ادامه الگوی ساخت و ساز و مقاوم‌سازی مسکن در روستاهای این استان را معیشت محور و مطابق با شرایط و نیاز روستاییان عنوان کرد و افزود: در تهیه نقشه و ساخت مسکن روستایی، مطابق با نیاز و درخواست روستاییان اقدام می‌شود تا زندگی، تولید و نیاز روستاییان آسیب نبیند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • دانشمندان به کمک نمک، سوپر باتری ارزان قیمت ساختند
  • (تصاویر) ساعت فوق‌مقاوم شیائومی با ۱۵ استاندارد نظامی
  • طالبان خواستار سرمایه‌گذاری تاجران روسی در افغانستان شد
  • آغاز مقاوم‌سازی ۷۵۰۰ واحد مسکن روستایی در استان اردبیل
  • دانشمندان ساعت اتمی جدید بسیار دقیق و مقاوم ساختند
  • روزی که شوروی پشت مزدوران را در ایران خالی کرد / پاسخ بختیار به ادعای رضا پهلوی / تصاویر رنگی آلمان‌ها از نبرد استالین گراد / گرامافونی که ایرانی‌ها ۱۲۰۰ سال پیش ساختند / آبادان در بیش از یک قرن پیش
  • حماس:اسرائیل دربرابر شروط حماس عقب نشسته/منتظرتضمین آتش‌بس هستیم
  • ویدیو/ مغز انسان بزرگ‌تر می‌شود!
  • انهدام انبار مهمات ارتش اوکراین به دست روس‌ها
  • انهدام انبار مهمات ارتش اوکراین به دست روسها