Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-28@05:07:56 GMT

تکمیل زیرساخت‌های گردشگری باغ شاهزاده ماهان

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۲۸۶۳۹

به گزارش ایلنا، فوزیه فرحبخش (مدیر پایگاه میراث جهانی باغ شاهزاده ماهان) با بیان اینکه ایجاد و تکمیل زیرساخت های گردشگری باغ شاهزاده ماهان از برنامه‌های اصلی اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان بوده است، افزود: با توجه به گردشگرپذیر بودن باغ شاهزاده ماهان ساخت 20 سرویس بهداشتی با اعتباری بالغ بر 14 میلیارد ریال در محل این باغ به پایان رسیده است و هم اکنون در مرحله راه‌اندازی دستگاه سپتیک فاضلاب با اعتباری برابر با 2 میلیارد ریال هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او بااشاره به اینکه طرح مذکور در خارج از باغ ثبت جهانی شاهزاده اجرا شده است، اظهار کرد: این اقدام به‌منظور رفاه بیشتر بازدیدکنندگان و گردشگران که از این باغ دیدن می‌کنند، انجام‌شده است.

فرحبخش با بیان اینکه ایجاد زیرساخت‌های بهداشتی استاندارد در اماکن تاریخی و گردشگری از اولویت‌های این اداره کل است، تصریح کرد: در خصوص نوسازی و ساخت زیرساخت‌‌های بهد‌‌‌اشتی و فرهنگی د‌‌‌ر اماکن گرد‌‌‌شگری می توان از قابلیت بخش خصوصی در حوزه گردشگری استفاده کرد.

او بیان کرد: طرح ساخت سرویس‌های بهداشتی مذکور با پیگیری‌های پایگاه ثبت جهانی باغ شاهزاده ماهان اجرا شده است و به زودی شاهد برنامه‌های دیگری از سوی این پایگاه خواهیم بود.

فرحبخش به تجهیز باغ شاهزاده ماهان به سامانه بلیط‌فروشی الکترونیکی در سال گذشته اشاره کرد و افزود: این اقدام برای افزایش سطح خدمات گردشگری به لحاظ کمی و کیفی انجام گرفته است.

مدیر پایگاه میراث جهانی باغ شاهزاده ماهان خاطرنشان کرد: باغ شاهزاده ماهان یکی از ۹ "باغ ایرانی" باغ ایرانی است که در تیرماه سال ۱۳۹۰ در فهرست "میراث جهانی یونسکو" آثار جهانی به ثبت رسید و اطلاعات این باغ از طرف یونسکو به ۳۵ زبان ترجمه و در نقشه گردشگری قرار گرفته است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: استان کرمان بلیط سرویس های بهداشتی گردشگری فرحبخش باغ شاهزاده ماهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۸۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موزه آذربایجان میزبان اشیای تاریخی موزه ایران باستان در روز موزه

به‌گزارش خبرگزاری مهر، احمد حمزه‌زاده با اعلام این خبر گفت: در جلسه هماهنگی برای برنامه‌ریزی‌های نمایشگاهی به مناسبت روزجهانی موزه‌ها انتقال اشیای تاریخی موزه ایران باستان به موزه آذربایجان تبریز انجام خواهد شد که این نمایشگاه به مناسبت روز جهانی موزه‌ها در محل موزه آذربایجان از روز ۲۹ اردیبهشت افتتاح شده و به مدت سه ماه دایر خواهد بود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: ابتکار بسیار زیبایی برای برگزاری نمایشگاه در سرتاسر ایران به مناسبت روز جهانی موزه‌ها انجام شده است که برگزاری تورهای کودک محور با توجه به شعار «موزه‌داری برای پژوهش و آموزش» از جمله این برنامه‌ها در آذربایجان‌شرقی است.

وی اظهار کرد: تعداد ۱۱ استان برای انتقال اموال نفیس موزه ایران باستان انتخاب شده‌اند که آذربایجان‌شرقی با دریافت اشیای نفیس مرتبط با منطقه آذربایجان از جمله چینی‌های آبی و سفید رنگ و سکه‌های ضرب تبریز، میزبان بازدیدکنندگان و علاقمندان در روز جهانی موزه‌ها واقع در موزه آذربایجان تبریز خواهد بود.

حمزه‌زاده گفت: همچنین یافته‌های جدید باستان شناسی در تپه چمن لیلان نیز در نمایشگاه روزجهانی موزه‌ها به نمایش گذاشته خواهد شد که تاریخ اکتشاف و بهره‌برداری از فلز مس را به ۲۰۰۰ سال قبل‌تر در جهان منتقل می‌کند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: با هماهنگی یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و نیروی انتظامی آذربایجان‌شرقی تمهیدات امنیتی برای حفظ امنیت موزه‌ها در نمایشگاه‌های روز جهانی موزه‌ها در کل استان به عمل خواهد آمد.

کد خبر 6090403

دیگر خبرها

  • قرن بیست و یکم قرن گردشگری
  • چند ساعت تا تکمیل پازل 24 تیمی جام جهانی
  • موزه آذربایجان میزبان اشیای تاریخی موزه ایران باستان در روز موزه
  • شاهکار کین؛ شاهزاده هری در آستانه شکستن رکورد بمب‌افکن در بایرن مونیخ
  • روند ثبت جهانی قلعه فلک‌الافلاک باید تا مرداد نهایی شود
  • سومین نمایشگاه گردشگری،صنایع دستی و مشاغل خانگی در محمدآباد جرقویه برپا شده است
  • زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید تقویت و توسعه می‌یابد
  • تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید
  • تکمیل زیرساخت‌های محافظت از غار باستانی زل هستیجان
  • بیش از ۹۵ درصد زیرساخت عمرانی در بافت بوشهر تکمیل شد