Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@10:54:39 GMT

سلطان فیشینگ در زنجان دستگیر شد

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۲۸۶۵۶

سلطان فیشینگ در زنجان دستگیر شد

ایسنا/زنجان رئیس پلیس فتای استان زنجان از دستگیری سلطان فیشینگ در زنجان خبر داد.

سرهنگ محمدعلی آدینه‌لو در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه اعضای شبکه بزرگ فیشینگ که از خارج کشور، حساب صدها مشتری بانکی را هک کرده و بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان از آن برداشت کرده‌ بودند، دستگیر شدند، افزود: پلیس فتا شرایط را با دقت بالا رصد می‌کند و به احدی اجازه نمی‌دهد امنیت جامعه را در فضای مجازی مختل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح ‌کرد: از سال گذشته، گزارش‌هایی مبنی بر برداشت پول از حساب مشتری‌ها به پلیس زنجان ارجاع و در سال گذشته با دقت موارد ردیابی شد و در نهایت به دو سرشاخه در خارج از کشور رسیدیم.

این مسئول ادامه داد: با بررسی بیشتر و افزایش شکایت از شهرهای دیگر چهار نفر دیگر در استان‌های مختلف کشور در همین رابطه شناسایی و دستگیر شده و افراد در این رابطه تحت بازجویی قرار گرفتند.

آدینه‌لو گفت: این افراد در قالب سامانه پیامکی در مناسبت‌های مختلف همچون پرداخت یارانه به ۳۵ میلیون نفر پیامک داده و آن‌ها را برای بررسی وضعیت به صفحات جعلی هدایت کرده و پس از دسترسی به اطلاعات افراد، از حساب آن‌ها برداشت می‌کردند.

رئیس پلیس فتای استان زنجان، با اشاره به اینکه این شبکه در مجموع بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان کلاه‌برداری کرده‌اند، افزود: مردم باید از درگاه‌های مطمئن، اقدام به جابه‌جایی پول کنند تا مشکلی از این دست برای آن‌ها پیش نیاید.

به گزارش ایسنا، کلاه‌برداری از شاکیان در شرایطی رخ داده است که این شبکه به شماره تلفن همراه تعداد زیادی از شهروندان دسترسی داشته و این موضوع اهمیت توجه به عملکرد شرکت‌های ارائه‌کننده سامانه پیامکی را بیش از گذشته نشان می‌دهد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی زنجان دستگيري فيشينگ پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۸۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بدنسازان زنجان سال گذشته ۵۰ نشان کشوری کسب کردند

علی شهبازی با بیان اینکه بدنسازان زنجان سال گذشته ۵۰ نشان کشوری کسب کردند گفت: مدال های برون مرزی بدنسازی استان در سال گذشته توسط شهلا قهرمانی، سید هادی موسوی، احمدی مهری، سجاد کریمی و محمد باقر شمسی کسب شد.

وی اضافه کرد:سال گذشته ۱۷ مسابقه استانی با حضور ۱۳۰ ورزشکار برگزار شد و ۱۷ تیم در رشته های زیر مجموعه هیات با ۱۸۰ ورزشکار به مسابقات کشوری و برون مرزی اعزام شدند.

شهبازی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲ کاپ اخلاق توسط تیم بانوان در مسابقات پاورلیفتینگ در گیلان کسب شد، افزود: ۱۴ برنامه تجلیل و تقدیر از پیشکسوتان و همچنین ۱۴ دوره آموزشی در رشته های مختلف برای گروه های هدف برگزار شد.

رئیس هیات بدنسازی و پرورش اندام استان زنجان ادامه داد: یکی از مهمترین رویکردهای این هیات ورزشی توجه به آموزش و ارتقای سطح علمی ورزشکاران و مربیان ورزشی است که این مهم در سال جاری با جدیت پیگیری می شود.

وی اعزام تیم های مختلف ورزشی، حضور در لیگ برتر و میزبانی مسابقات مختلف کشوری را از دیگر برنامه های پیش روی این هیات ورزشی در سال جاری برشمرد.

رئیس هیات بدنسازی و پرورش اندام استان زنجان خاطر نشان کرد: در زمان حاضر ۱۲ مچ انداز این هیات ورزشی عضو تیم ملی هستند که این موضوع از ظرفیت های بالای این رشته در استان حکایت دارد.

به گفته وی، شهرستان طارم یکی از مناطق دارای ظرفیت بالا در رشته مچ اندازی است که تلاش شده طی سال جاری با تامین تجهیزات لازم به عنوان قطب این رشته در استان معرفی شود.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • هوای زنجان از فردا ناپایدار می‌شود
  • تسویه حساب سهم بیمه سلامت با داروخانه ها/وضعیت بدهی یارانه دارو
  • دستگیری کلاهبردار میلیاردی بعد از ۷ سال ‌در شیروان
  • بدنسازان زنجان سال گذشته ۵۰ نشان کشوری کسب کردند
  • انجام ۴ ماموریت پلیسی در استان سمنان/ سارق روی دکل برق دستگیر شد
  • تداوم سرکوب دانشجویان در آمریکا؛ ده‌ها دانشجو در دانشگاه ویرجینیا دستگیر شدند
  • دو بنای همشکل در ایران و ترکمنستان را بشناسید
  • بازداشت عامل تیراندازی در گتوند
  • دستگیری ۱۱ نفر از اراذل قمه‌کش در ارومیه
  • مهر و موم ۱۵ واحد صنفی متخلف در ماهشهر