Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری قزوین گفت: جامعه زنان و کودکان به لحاظ شرایط و کارکردهای ویژه بیشتر از سایرین نیازمند بازتوانی روحی و روانی در پساکرونا هستند.

به گزارش برنا از قزوین، صدیقه ربیعی  در نشست کمیته بانوان ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا افزود: حوزه کودکان و زنان به لحاظ حساسیت‌های خاص نیازمند توجه بیشتری هستند و در این میان زنان با توجه به نقش، رسالت و اثرگذاری که در خانواده و جامعه بر عهده دارند بعنوان یک رکن اثرگذار در پساکرونا شناخته می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: زنان به همان میزان که قانون پذیرند، آموزش پذیر نیز هستند و باید مهارتهای لازم را موقع ورود به زندگی مشترک بمنظور ارتباط سازنده و مفید و برای جلوگیری از مشکلات بعدی آموزش ببینند.

ربیعی تاکید کرد: بخاطر نقش و جایگاه اثرگذار زنان در خانواده و جامعه، باید در دوران  پساکرونا به طور مستمر به این جامعه آموزش داد و به سمتی حرکت کرد تابازتوانی روحی - روانی و اجتماعی این قشر مورد عنایت ویژه قرار بگیرد.

این مسئول در ادامه به اهمیت اوقاف فراغت در تابستان پیش رو اشاره کرد و گفت: باتوجه به نزدیک شدن ایام تابستان و آغاز اوقات فراغت کودکان، لازم است که در شرایط خاص دوران کرونا با هدف ارایه خدمات به رده سنی نگاه و تدبیر جدی اعمال شده و فقط به دنبال پر کردن اوقات فراغت نباشیم.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین گفت: ویروس کرونا باعث شد تا توجه ما به بسیاری از مسائلی که به آن توجه نداشتیم معطوف شود و علاوه بر نقاط منفی به موضوعات مثبت آن نیز دقت کرد.

صدیقه ربیعی تصریح کرد: زیرساخت آموزش به صورت غیرحضوری در بسیاری از کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه مورد استفاده قرار گرفته بود، ولی این موضوع برای ما بعنوان یک اصل و قاعده پذیرفتنی نبود و شیوع بیماری کرونا سبب شد تا یکسری دستاوردهای مثبت برای سبک زندگی ایرانی ایجاد شود.

مسئول کمیته بانوان ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا اضافه کرد: توجه جدی‌تر به همنوع و ارزشمند بودن فعالیت‌های بسیاری از افراد و گروه‌ها در این شرایط خاص باعث شده که به اهمیت و جایگاه افراد بیش از پیش پی ببریم.

صدیقه ربیعی به بحث آموزش کودکان در دوران پساکرونا اشاره کرد و اظهار داشت: فرزندان باید تمام موارد آموزشی را دریافت کنند و تک بعدی تربیت نشوند؛ چراکه در این صورت می‌توانند انسانی به معنای واقعی مفید و آشنا با ارکان انسانیت باشند.

وی با بیان اینکه برای اثرگذاری بیشتر در تهیه یک برنامه فرهنگی باید مخاطبان برنامه را مشارکت داد، خاطرنشان کرد: در دوران کرونا برای تدوین برنامه‌های حوزه کودک و اتخاد سیاست‌ها و تصمیمات بایستی از ظرفیت، پتانسیل و نظرات آنها بهره گرفت و این فرهنگ را در کشور نهادینه کرد که برای تهیه و تولید محتوای هر گروه از مخاطبان خاص خود مشارکت گرفت.

ربیعی یادآور شد: مشاغلی که در کرونا آسیب دیده‌اند خصوصاً در حوزه زنان سرپرست خانوار و بدسرپرست باید به صورت کامل شناسایی شده و به منظور بازتوانی اقتصادی تسهیلات ویژه و ارزان قیمت در حد قرض الحسنه به آنها اهداء شود.

در پایان این نشست راهکارهای اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی برای برون رفت از مشکلات جامعه زنان و کودکان در پساکرونا جمع بندی شد.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بازتوانی پساکرونا خانواده و جامعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۸۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت فوت مردان ‌در استان زنجان بیشتر از زنان بوده است‌

ایسنا/زنجان مدیرکل ثبت احوال استان زنجان گفت: از تعداد فوت‌های ثبت شده در سال گذشته، ۵۷.۶ درصد مرد و ۴۲.۴ درصد زن بوده‌اند.

مهدی ژاله‌چیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: آمارهای ثبت شده نشان می‌دهد در مقابل هر ۱۳۶ مرد فوت شده، ۱۰۰ زن در زنجان فوت شده‌ است.

وی تصریح کرد: براساس این گزارش در سال ۱۴۰۲ تعداد ۵۴۲۰ واقعه فوت به ثبت رسیده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱.۹ درصد افزایش داشته است.

ژاله‌چیان با اشاره به اهمیت ثبت به‌موقع وقایع حیاتی در استان برای داشتن داده‌های به‌روز، افزود: با تلاش‌های انجام شده و همکاری بین‌بخشی بیش از ۹۸.۳ درصد از وقایع فوت در استان در مهلت قانونی به ثبت می‌رسد که تلاش داریم این عدد را ارتقا دهیم.

مدیرکل ثبت احوال استان زنجان به ثبت بیش از ۹۹ درصد از ولادت‌ها در استان در مهلت قانونی نیز اشاره کرد و یادآور شد: با توجه به تمهیدات اندیشیده شده در استان و استقرار نیرو در بیمارستان‌ها و فرهنگ‌سازی مناسب نزدیک به ۱۰۰ درصد از ولادت‌ها در استان در موعد اعلامی ثبت می‌شود و تلاش داریم درصد اندک باقی مانده نیز در زمان مورد نظر به ثبت برسد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کنعانی: آهِ کودکان و زنان غزه وجدان‌های بیدار را به حرکت درآورده است
  • اساس پیشرفت هر کشور توجه به آموزش و پرورش است
  • طهرانچی: دانشگاه آزاد اسلامی به تربیت مبتنی بر روایت تاریخ توجه می‌کند
  • توجه ویژه به آموزش و فرهنگسازی در حوزه ترافیک ضروری است
  • ثبت فوت مردان ‌در استان زنجان بیشتر از زنان بوده است‌
  • از حسرت کودکان نیازمند تا لبخند گرمابخش یک معلم
  • روستاهای آبپخش نیازمند توجه بیشتر مسؤولان هستند
  • ارتقا دانشی و عملیاتی در حوزه اخلاق نیاز جامعه امروز است
  • برای تحقق هرچه بیشتر عدالت اجتماعی در کشور چه باید کرد؟
  • توجه به معلم «سرمایه‌گذاری برای کشور» است/ آموزش و پرورش، مسئله اول کشور