Web Analytics Made Easy - Statcounter

قوسی رِئیس جهاد کشاورزی خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، در زمینه کشت هیدروپونیک گفت: این نوع کشت  بدون استفاده از خاک صورت می‌گیرد، و محلول‌های مغذی در آب به صورت چرخشی گیاه را تغذیه می‌کنند.

او با اشاره به اینکه مهمترین اثرات کشت هیدروپونیک (آب کشت)، حذف آفت کش‌ها و سموم است افزود: در این روش، بیماری‌های ارگانیک و انگلی گیاهان کاهش می‌یابد و ارزش غذایی محصولات نسبت به سایر روش‌های کشت افزایش می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قوسی از وجود ۲۵ واحد تولیدی هیدروپونیک در استان خبر داد و گفت: ۳۵ واحد دیگر نیز در حال احداث هستند.

رِئیس جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به ابلاغ ۷۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای حوزه هیدروپونیک در استان در سال ۹۸ گفت: از این رقم ۱۰۰ میلیارد ریال پرداخت شده است و برای سال ۹۹ نیز هنوز اعتباری ابلاغ نشده است.

بیشتر بخوانید: تکمیل زیرساخت ۸ مجتمع گلخانه‌ای در خراسان جنوبی

قوسی ضمن تاکید بر کاهش مصرف آب در روش هیدروپونیک گفت: این مزیت باعث شده تا محصولات متعددی را از جمله خیار، گوجه فرنگی، فلفل و گیاهان زینتی را در استان با این روش تولید کنیم.

او گفت: پارسال جهت راه اندازی واحد‌های کشت هیدروپونیک چندین درخواست را جهت اعطای تسهیلات به بانک ارسال کردیم که حدود ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان اعطا شده است.

رِئیس جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه واحد‌های آب کشت نیاز به سیستم‌های اتوماتیک و نیز سرمایه گذاری بالا دارند گفت: برای راه اندازی و بهره برداری از هر هکتار واحد کشت هیدروپونیک، حدود ۷۰ میلیارد ریال سرمایه نیاز است.

او گفت: اشتغال ایجاد شده در این حوزه تاکنون به ازای هر هکتار، ۱۰ نفر و به صورت مستقیم بوده است.

انتهای پیام/ ط آ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی کشت هیدروپونیک اراضی کشاورزی کشت هیدروپونیک خراسان جنوبی میلیارد ریال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۸۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت چدن خوسف، نقش به‌سزایی در رونق خراسان جنوبی دارد

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: شرکت چدن خوسف، نقش به‌سزایی در رونق این استان دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌جنوبی، مهدی جعفری، امروز_ پنجشنبه ششم اردیبهشت _ در جلسه‌ای که برای بررسی و رفع موانع تولید در کارخانه چدن خوسف صورت گرفت، اظهار کرد: کارخانه چدن با تولید چهار محصول کک، آگلومره، شمش چدن و فولاد، نقش مؤثری در تولید و رفع نیازهای کشور دارد.

وی با اشاره به اینکه این واحد تولیدی، زمینه اشتغال بیش از ۳۰۰ نفر از جوانان بومی را فراهم آورده است، افزود: هیچ مسئله‌ای نباید مانع فعالیت در این کارخانه شود.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری خراسان‌جنوبی با بیان اینکه کارخانه چدن با تولید روزانه ۲۰۰ تن شمش چدن از واحدهای تولیدی مطرح کشور بوده است، تأکید کرد: به جهت اهمیت موضوع و نقشی که این واحد در فرآوری ذخایر معدنی استان دارد، طرح‌های توسعه آن باید با جدیت دنبال شود.

وی با اشاره به زیرساخت‌هایی که برای فعالیت این کارخانه در شهرستان خوسف فراهم شده است، تصریح کرد: این واحد تولیدی از پشتیبانی‌ها و حمایت‌های دولت بهره‌مند بوده است.

به گزارش ایمنا، ساخت کارخانه چدن کویر خاوران خوسف با حضور سرمایه‌گذاران چینی از سال ۹۳ شروع شد و در سال ۹۷ به فاز اول و تولید رسید و سپس با اضافه شدن سرمایه‌گذار بومی به مجموعه به کار خود ادامه داد.

کد خبر 747786

دیگر خبرها

  • روستای مهموئی سرآمد کشور در کمک به اعتاب مقدسه
  • شرکت چدن خوسف، نقش بسزایی در رونق خراسان جنوبی دارد
  • شرکت چدن خوسف، نقش به‌سزایی در رونق خراسان جنوبی دارد
  • مشارکت بیش از ۴ هزار میلیارد ریالی وزارت نفت در طرح‌های مسئولیت اجتماعی
  • واریز ۷۰۰۰ میلیارد ریال به خزانه از محل فروش مرزی فرآورده‌های سوختی در خراسان جنوبی
  • مجتمع کُک طبس باید به حداکثر ظرفیت تولید برسد
  • برداشت ۹۶۰ تن سبزیجات برگی از گلخانه‌های خراسان جنوبی
  • اختصاص ۴۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار به پروژه‌های سفر رئیس‌جمهور به خراسان‌جنوبی
  • ادامه فعالیت سامانه بارشی در خراسان جنوبی
  • افزایش ا ۵ درصدی تولیدات گلخانه های خراسان جنوبی