Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@14:53:23 GMT

رفع موانع فعالیت معادن استان ضروری است

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۲۹۰۴۹

رفع موانع فعالیت معادن استان ضروری است

ایسنا/زنجان استاندار زنجان گفت: با توجه به سال جهش تولید، انتظار از معادن زیاد است.

فتح‌الله حقیقی صبح امروز (۱۱ خرداد) در جلسه شورای معادن استان زنجان که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه در سال جهش تولید قرار داریم، معادن از نظر اکتشاف، استخراج، فرآوری و صادرات، نقش مهم و اثرگذاری در تحقق جهش تولید دارد و برای رونق گرفتن معادن و ایفای نقش آن‌ها در تحقق جهش تولید باید چند اقدام اساسی و عملیاتی انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئول با اشاره به راهکارهای عملیاتی شدن رونق معادن، ادامه داد: اهداف عملیاتی برای فعالیت معادن باید مشخص و برابر آن تصمیم‌گیری و بر اساس تصمیمات اقدام شود.

وی افزود: اقدام مهم بعدی که باید در استان مورد توجه قرار گیرد، تعیین تکلیف معادن تعطیل است. همچنین موانع پیش‌روی فعالان حوزه معدن نیز باید احصا و برای حل آن‌ها تلاش شود و آن‌هایی که در استان حل نمی‌شوند از طریق مسئولان کشوری، پیگیری و مرتفع شوند.

حقیقی تصریح کرد: در حال حاضر انتظار از حوزه معادن استان زیاد است و افزایش فعالیت معادن، خروج معادن از رکود، فعال کردن معادن خرد و کوچک و نیز استفاده از مجریان حوزه معدن در کنار نظرات کارشناسی برای رفع موانع معادن استان ضروری است.

استاندار زنجان یادآور شد: یکی از مهم‌ترین اقداماتی که در ارتباط با معادن در سال گذشته پیگیری شد و امسال به نتیجه رسید، تعیین تکلیف پسماندهای روی بود که مالکیت آن با رای دستگاه قضایی به تملک دولت درآمد و موضوع اصلی در به نتیجه رسیدن تعیین تکلیف پسماند روی، تخلیه پسماندها است که برای این کار باید به دنبال روش‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت باشیم.

نماینده عالی دولت در استان زنجان با بیان اینکه آنچه که در مورد بازنگشتن حقوق دولتی معادن به استان گفته می‌شود، درست نیست، عنوان کرد: حقوق دولتی معادن استان‌ها به حساب‌های ملی واریز می‌شود که حقوق معادن استان زنجان، برگشت داده نشده و این موضوع باید از طریق سازمان برنامه و بودجه کشور و وزارت صنعت، معدن و تجارت پیگیری شود. باید پیگیری و درخواست شود تا حقوق دولتی معادن استان زنجان که یکی از استان‌های معدنی کشور است، برگشت داده شود.

وی در رابطه با ارسال رونوشت وکالت بلاعزل معادن توسط دفاتر اسناد رسمی به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، خاطرنشان کرد: این موضوع نیز باید از دستگاه قضایی استان و به‌صورت متمرکز از طریق وزارت صنعت، معدن و تجارت پیگیری شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی زنجان معادن فتح الله حقیقی استان زنجان معادن استان جهش تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۹۰۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از توان جهاد دانشگاهی زنجان برای خدمت به جوانان ضروری است

ایسنا/زنجان مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: استفاده از توان جهاد دانشگاهی استان برای خدمت به قشر جوان، ضروری است و ما آماده همکاری هستیم.

جواد بازرگان امروز (سه‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت ماه) در دیدار با رئیس جهاد دانشگاهی استان زنجان، اظهار کرد: در دوره‌های مختلف برنامه‌های مشترکی تدارک و اجرایی شده است که نتایج مطلوبی را شاهد بودیم. امیدواریم این روند ادامه‌دار باشد. برای تسهیل امور جوانان باید از هر فرصت و امکانی بهره برد و ما جهاد دانشگاهی استان را ظرفیتی در این راستا می‌دانیم که جوانان را در مسیرهای تعریف‌شده می‌تواند پرورش دهد و برای آنها مسیر تعریف کند.

او با اشاره به اینکه مهارت‌آموزی و آشنا کردن جوانان علاقه‌مند به کسب و کار از جمله توانمندی‌های جهاد دانشگاهی استان است که امیدواریم با بستن تفاهم‌نامه به این امر دست یابیم، بیان کرد: ورزش از جمله حوزه‌هایی است که می‌توان به آن ورود کرد. قطعاً استفاده از ظرفیت‌های متقابل می‌تواند ما را به اهداف در نظر گرفته‌شده برساند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان افزود: اداره‌ کل ورزش و جوانان در هر برهه‌ای آماده همکاری با جهاد دانشگاهی است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

رئیس جهاد دانشگاهی استان زنجان نیز در این دیدار با اشاره به نتایج مطلوب همکاری بین‌ بخشی جهاد با اداره‌ کل ورزش و جوانان، گفت: این اداره‌ کل در ادوار مختلف کمک حال جهاد دانشگاهی بوده و تجارب خوبی از این همکاری ثبت شده است که امیدواریم ادامه‌دار باشد.

وی بیان کرد: یکی از نتایج همکاری، فعالیت مرکز رشد صنایع خلاق فرهنگی در جهاد دانشگاهی است که اکنون حدود ۳۰ تیم در آن مستقرند و جوانان در حال فعالیت هستند. البته تعدادی از تیم‌ها رشد کرده و مستقل شده‌اند.

طاهر یوسفی‌ امیری اظهار کرد: یکی از تاکیدها در جهاد دانشگاهی این است که به‌ جای حمایت مستقیم فرهنگ اشتغال و ارتقای اعتماد به‌نفس در جوانان را جزو اهداف خود بگنجاند تا جوانان بتوانند به‌عنوان کارآفرین، مسیر شغلی درستی را طی کنند.

او با اشاره به اینکه توجه به زنجیره ارزش بسیار اهمیت دارد، گفت: باید به موضوع جوانان به‌صورت سیستماتیک توجه شود و همه بخش‌ها مد نظر قرار گیرد تا به نتیجه موردنظر دست یابیم.

در این دیدار، تفاهم‌نامه‌ ارائه خدمات هدایت شغلی و استعدادیابی و مشاوره شغلی حمایت از اجرای طرح‌ها و برنامه‌های الگویی و انگیزشی شغلی و کارآفرینی و اشتغال گروه‌های هدف (جوانان ۱۸ تا ۳۵ سال) بسته شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • توجه به نیاز کارگران امری ضروری است
  • ۲۵ درصد معادن استان بوشهر در دشتی است
  • کارفرمایان به کارگران معدن توجه ویژه‌ای داشته باشند
  • استفاده از توان جهاد دانشگاهی زنجان برای خدمت به جوانان ضروری است
  • شروط حضور دانش‌بنیان‌ها در معادن
  • رفع موانع صادرات واحدهای تولیدی در استان تهران پیگیری شود
  • ۱۰ معدن راکد استان اردبیل احیا می‌شود
  • کارگران در سنگر نخست رفع محرومیت و شکوفایی اقتصادی قرار دارند
  • تلاش برای امرار معاش مصداق جهاد با دشمن است
  • ۵۳۰ میلیارد ریال از حقوق دولتی معادن استان اختصاص یافت