Web Analytics Made Easy - Statcounter

به رغم اینکه ارتش رژیم صهیونیستی هنوز هیچ گونه دستوری از مقامات سیاسی برای شروع روند الحاق مناطقی از کرانه باختری در ژوئیه دریافت نکرده است یکی از مشاوران وزارت جنگ این رژیم طرحی را برای الحاق ارائه کرد.

به گزارش ایسنا، کوبی الیراز، کارشناس امور شهرک‌سازی در مقاله‌ای برای روزنامه یدیعوت آحارونوت نوشت: اسرائیل باید درباره الحاق کرانه باختری هوشمندانه عمل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طرح دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا برای اسرائیل خوب است اما تا زمانی که دولت قانون را در منطقه مورد نظر حاکم نکند، هیچ ارزشی ندارد. امکان ندارد بتوان در تمام کرانه باختری این را اجرا کرد اما باید حداقل در غور اردن اتفاق بیفتد. ماه‌های آینده اهمیت تاریخی زیادی برای اسرائیل دارد چراکه فرصت منحصربفردی پیش روی اسرائیل است.

وی که مشاور امور شهرک‌سازی وزرای جنگ سابق از جمله موشه یعالون، آویگدور لیبرمن و بنیامین نتانیاهو بوده بر لزوم غنیمت شمردن هر فرصتی برای الحاق شهرک‌های کرانه باختری تأکید کرد.

این کارشناس گفت که طرحی را به نفتالی بنت، وزیر جنگ سابق درباره الحاق کرانه باختری ارائه کرد که شامل سه نکته اصلی است: اول اجرای قانون اسرائیل به صورت فعال برای مقابله با برنامه‌های احداث فلسطینی‌ها در این مناطق همراه با تصویب قوانینی در این خصوص. دوم پایان دادن به سیطره تشکیلات خودگردان فلسطین بر مساحت‌های وسیعی در مناطق "ج" همزمان با موافقت با طرح‌های ساخت و ساز فلسطینی‌ها اما با روشی دقیق. سوم ایجاد مراکز تجاری و صنعتی و فراهم کردن فرصت‌های شغلی برای تمام فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها و بهبود زیرساخت.

الیراز گفت: تنها مکانی که اسرائیل می‌تواند اجرای حاکمیت خود را از آنجا شروع کند منطقه غور اردن است. منفعت استراتژیک اسرائیل در حفظ واقعیت این منطقه است و باید آن را به اولین خط دفاعی در هرگونه نزاعی با کشورهای عربی تبدیل کند. این طرح نیازی به اجرای کامل تمام ابعاد طرح ترامپ ندارد. این نکته خوبی برای بهبود وضعیت کنونی و تبلیغ آن بدون تکیه بر طرح ترامپ است و احتمالا به از بین رفتن طرح کشور فلسطین بینجامد.

وی افزود: مساحت کنونی کرانه باختری به دو قسمت تقسیم می‌شود اول ۶۰ درصد که تحت سیطره اسرائیل است و دوم ۴۰ درصد که تحت سیطره تشکیلات خودگردان فلسطین است. او با چشم پوشی از سلطه غیرقانونی بر این منطقه مدعی است، سیطره اسرائیل تنها به ۴۰ درصد محدود خواهد شد.

او در ادامه ادعاهایش می‌افزاید، معامله قرن سلطه اسرائیل بر کرانه باختری را به ۳۰ درصد کاهش خواهد داد و فلسطینی‌ها در نهایت می‌توانند کشوری در ۷۰ درصد مساحت کرانه باتری داشته باشند. اراضی که تحت سیطره اسرائیل هستند برای اولین بار تحت حاکمیت کامل اسرائیل خواهند بود. برخی اسرائیلی‌ها طرح آمریکا را به شرط انجام اصلاحات تأیید می‌کنند. این اصلاحات شامل گسترش حاکمیت اسرائیل در تمام بخش‌های کرانه باختری و رسیدن به توافق واضحی درباره ایجاد شهرک‌سازی در مناطق غیرمسکونی و توافق با اردن برای تضمین آزادی فعالیت ارتش اسرائیل در غور اردن است. اگر این اصلاحات صورت گیرد اسرائیل عملا از مساحت اضافی از کرانه باختری چشم پوشیده است اما در مقابل مزایای استراتژیکی به همراه دارد و بر بقیه مناطق حاکمیت کامل دارد.

در مقابل به رغم اظهارات بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر شروع روند الحاق کرانه باختری در ماه ژوئیه اما ارتش این رژیم هیچ درخواستی برای آمادگی و انجام اقدامات لازم دریافت نکرده است برای همین کارشناسان می‌گویند احتمالا نتانیاهو در موعد تعیین شده الحاق را اعلام کند اما اقدامات عملی برای اجرای آن را آغاز نکند.

روزنامه معاریو در این باره نوشت: علاوه بر این هنوز مذاکرات سیاسی و نظامی مهمی برگزار نشده و در واقع ارتش اسرائیل جدول زمانی، نقشه‌های واضح و دستورات لازم را دریافت نکرده است‌.
 
مذاکره میان ارتش اسرائیل با ارتش اردن خوب پیش می‌رود اما اردن نگرانی خود را ابراز کرده است و طرف اسرائیلی وعده داده که اردن را در جریان آخرین تحولات قرار دهد. ارتش اسرائیل طی ماه‌های اخیر برنامه‌ریزی برای اجرای حاکمیت کامل را آغاز کرده بدون اینکه دستورات یا جدول زمانی دریافت کند اما مسؤولان سیاسی قصد و نیتشان در این خصوص را به ارتش اعلام نکرده‌اند.

عکیفا الدار، تحلیلگر امور سیاسی روزنامه هاآرتص گفت: شرکای جدید نتانیاهو به ویژه بنی گانتس، وزیر جنگ و گابی اشکنازی، وزیر خارجه احمق نیستند و می‌دانند که در نهایت نتانیاهو تصمیم الحاق را عملی نخواهد کرد.

وی گفت: درحالی که دونالد ترامپ به حماقت‌های خود درباره دستیابی به واکسن کرونا و اپیدمی ادامه می‌دهد نتانیاهو طرح فرضی خود را که گویی راهکاری معجزه وار درباره نزاع اعراب و اسرائیل است ارائه می‌کند. رهبران حزب آبی - سفید الحاق را به اجرای تمام بندهای معامله قرن مشروط می‌کنند که نتانیاهو و شورای شهرک‌سازی با برخی بندهای آن از جمله درخصوص تشکیل کشور فلسطین مخالفند.

رفیف دروکر، تحلیلگر شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت: نتانیاهو هرگز وارد چنین ماجراجویی نخواهد شد. نتانیاهو وارد اقداماتی که ثبات اسرائیل را برهم می‌زند، نخواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: الحاق کرانه باختری رژيم صهيونيستي الحاق کرانه باختری رژیم صهیونیستی ارتش اسرائیل فلسطینی ها شهرک سازی غور اردن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۹۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهادت زن جوان فلسطینی به ضرب گلوله صهیونیست‌ها در الخلیل

منابع فلسطینی از شهادت یک زن جوان ۲۰ ساله فلسطینی در شمال الخلیل واقع در کرانه باختری به ضرب گلوله نظامیان ارتش اشغالگر خبر دادند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در حالی که مناطق مختلف کرانه باختری همچنان عرصه داغ درگیری فلسطینیان با نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست است، صبح امروز منابع رسانه‌ای از شهادت یک زن جوان فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست در الخلیل واقع در جنوب کرانه باختری خبر دادند.

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که اداره کل امور مدنی از شهادت «میمونه عبدالحمید خراحشه» زن 20 ساله فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست در شمال الخلیل خبر داده است.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که نظامیان این رژیم به سمت یک زن فلسطینی در شمال الخلیل تیراندازی کرده‌اند.

رادیو ارتش اشغالگر مدعی شد که این زن جوان فلسطینی در تلاش برای انجام عملیات ضد اسرائیلی بوده است که هدف گلوله نظامیان ارتش اسرائیل قرار گرفت.

هنوز جزئیات بیشتری درباره شهادت این بانوی جوان فلسطینی منتشر نشده است.

نگرانی صهیونیست‌ها از شعله‌ورشدن کرانه باختری بعد از اعتصاباعتصاب سراسری در شهرهای مختلف کرانه باختریشهادت 2 فلسطینی در کرانه باختری در تیراندازی صهیونیست‌ها

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فرمانده تحت تعقیب و 26 ساله فلسطینی که عملیات‌های بسیاری در کرانه باختری علیه ارتش اسرائیل انجام داده، کیست؟
  • تشدید اختلافات داخلی در اسرائیل؛ وزیر صهیونیستی خواهان برکناری فرمانده ارتش شد
  • یورش ارتش رژیم صهیونیستی به منطقه‌های مختلف کرانه باختری
  • کرانه باختری، میدان وحدت در جبهه مقاومت
  • حمله وزیر نتانیاهو به ارتش رژیم اسرائیل
  • شهادت زن جوان فلسطینی به ضرب گلوله صهیونیست‌ها در الخلیل
  • مخالفت هرتزوگ با تحریم گردانی در ارتش رژیم صهیونیستی توسط واشنگتن
  • واکنش هرتزوگ با تحریم گردانی در ارتش رژیم صهیونیستی توسط واشنگتن
  • چرا اردنِ «هاشمی» مخالف تسلیح کرانه باختری است؟
  • ادامه حملات رژیم صهیونیستی به غزه و کرانه باختری