Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، غلامعلی دهشیری رئیس کل دادگستری استان یزد با اشاره به تفاهم نامه اجرای قانون پیش فروش ساختمان در یزد، گفت: این اقدام، نقش به سزائی در پیشگیری از وقوع جرم و ارتقاء بهداشت حقوقی در جامعه دارد.

او افزود: با اجرای این تفاهم نامه، جرائمی همچون کلاهبرداری، فروش مال غیر، معامله معارض، پولشوئی، خیانت در امانت، جعل، استفاده از سند مجعول در زمینه فروش و معاملات و پیش فروش و پیش خرید به حداقل خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دهشیری  تصریح کرد : کاهش ورودی پرونده به دستگاه قضائی و دعاوی مربوطه را از محاسن این طرح ذکر کرد و بیان داشت: کاهش اطاله دادرسی، شفاف سازی روابط حقوقی اشخاص، امنیت سرمایه گذاری و امنیت اقتصادی، روانی و اخلاقی مردم از دیگر مزایای این طرح خواهد بود.

این مقام قضائی رسمیت یافتن قرارداد پیش فروش و پیش خریدار در قانون برای اولین بار از دیگر محاسن این طرح برشمرد و گفت: الزام به ثبت قرارداد پیش فروش در دفاتر اسناد رسمی و تعیین مجازات حبس برای فروشندگانی که سند رسمی در فروش ساختمان تنظیم نکنند با ضمانت اجرای مواد ۴۶ و ۴۷ قانون ثبت اسناد و املاک و جرم انگاری اسناد عادی فاقد اعتبار که به همت شورای نگهبان نیز تائید شده است، از دیگر موارد الزام آور این طرح است.

او تنظیم سند رسمی را امنیت سرمایه گذاری دانست و  ادامه داد: سند رسمی موجب تثبیت روابط اجتماعی، اقتصادی و مدنی افراد در جامعه می‌باشد.

دهشیری تاکید کرد: در اجرای این تفاهم نامه، بنگاه‌های املاک حق تنظیم قولنامه را ندارند و فقط می‌توانند به عنوان واسطه و دلال معامله املاک ایفای نقش نمایند.

رئیس کل دادگستری استان یزد اطلاع رسانی صحیح جامع و کامل و در این زمینه را خواستار شد و گفت: رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما باید با تبیین و تشریح این اقدام، افراد را نسبت به اهداف این طرح در ارتقاء سلامت و بهداشت حقوقی جامعه آگاه سازند.

او تاکید کرد: مردم نیز باید برای تضمین سرمایه گذاری خود تاکید بر تنظیم سند رسمی در مبادی قانونی داشته باشند چرا که اسناد عادی، اسنادی محکمه پسند و متقن برای دادگاه در رسیدگی دعاوی حقوقی نیست و تبعات استفاده از اسناد عادی در دعاوی مستقیم به خود مردم بر می‌گردد.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دادگستری استان یزد امضای تفاهم نامه قانون پیش فروش ساختمان تفاهم نامه سند رسمی پیش فروش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۹۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای تفاهم‌نامه تکمیل زنجیره ارزش راهبردی بادام

همزمان با نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران اکسپو، تفاهم نامه همکاری دانشگاه شهرکرد و استانداری چهارمحال و بختیاری به امضاء رئیس دانشگاه شهرکرد و استاندار چهارمحال وبختیاری رسید.

بیشتر بخوانید

نمایش توانمندی‌های صادراتی بام ایران در تهران

یاسر پیرعلی رئیس دانشگاه شهرکرد در حاشیه بازدید از نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران با مدیرکل گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی درخصوص راه اندازی زنجیره ارزش راهبردی گیاهان دارویی در استان مذاکره و تفاهم نامه‌ای نیز امضاء کرد.

وی ادامه داد: این تفاهم نامه به منظور همکاری در تدوین زنجیره ارزش بادام، جریان‌سازی، شبکه‌سازی، کمک به ارتقاء بهره‌وری، همچنین اعلام نتایج و دستاورد‌های حاصله به کارگروه توسعه زنجیره‌‎های ارزش راهبردی استان امضاء شد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • آیین امضای تفاهم‌نامه‌های مطالعه طرح‌های توسعه ۱۶ میدان گازی/ بخش دوم
  • آیین امضای تفاهم‌نامه‌های مطالعه طرح‌های توسعه ۱۶ میدان گازی/ بخش نخست
  • امضای تفاهم‌نامه تکمیل زنجیره ارزش راهبردی بادام
  • ایران و روسیه در حوزه دفاتر اسناد رسمی تفاهم نامه امضا کردند
  • امضای تفاهم‌نامه‌ همکاری شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی
  • صدور کیفرخواست برای باند جعل اسناد سازمان یافته املاک در قم
  • امضای ۱۸ تفاهم‌نامه بین استان فارس و هیئت‌های خارجی
  • انهدام باند جعل اسناد و کلاهبرداری سازمان یافته املاک در قم
  • باند جعل اسناد و کلاهبرداری سازمان یافته املاک در قم شناسایی شد
  • باند جعل اسناد و کلاهبرداری سازمان یافته املاک در قم منهدم شد