Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-05-02@12:12:14 GMT

کرونا و راه طی‌شده

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۲۹۲۵۶

کرونا و راه طی‌شده

به کرونا فکر می‌کنم، یک ویروس، ساختاری نانومتری که حتی در کتاب‌های زیست شناسی برایش حیات قائل نمی‌شویم؛ زندگی هزاران نفر را گرفته و بزرگترین تهدید این روز‌های اشرف مخلوقات است.

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، فاطمه اعظمی؛* یادم به داستان پشه و نمرود می افتد و یا ابابیل و فیل های ابرهه که شاید تا چندی پیش به افسانه های تاریخی می ماند و اما امروز از همیشه برایمان ملموس تر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نگاهی به تیترهای خبری این مدت می اندازم؛

- رشد آمار قربانیان کرونا! برای حفظ سلامت مردم، مغازه ها و اصناف تا اطلاع ثانوی تعطیل می باشند.

همه‌مان ترسیدیم. ما برای سلامت جانمان انواع ماسک های ساده و فیلتردار و N95 و دستکش های لایتکس و اقسام مختلف محلول های ضدعفونی کننده را به قیمت خون پدر فروشنده ها خریدیم و خیلی هامان نفهمیدیم در گوشه هایی از شهر فکر پول اجاره خانه و ساده ترین مایحتاج زندگی، کابوس شب های سرپرستان خانواری است که چندی است بیکار گشته اند.

پویش «در خانه بمانیم!» و شروع آموزش مجازی و در ادامه راه اندازی شبکه اجتماعی "شاد" برای تعامل بین معلمان و دانش آموزان در ایام قرنطینه!

در خانه‌هایمان ماندیم و دلتنگ کافه و رستوران رفتن و مهمانی و دورهمی های دوستانه مان شدیم و درحالیکه بر روی تخت خودمان دراز کشیده بودیم و هندوانه مان را میل می کردیم -تا مبادا گرمای تابستانِ از راه نرسیده، خاطر عزیزمان را مکدر کند- خرید اینترنتی جدیدمان را ثبت کردیم و از حجم زیاد دروس جدید شکایت کرده و بر زمین و نباتات و جمادات و آموزش مجازی و عاملینش لعن فرستادیم؛ غافل از این که در نقاط محروم کشورمان کسانی تشنه قطره ای تکنولوژی اند که به سان آب نایاب گشته است.

 

و متناقض ترین مفهوم این روزها، اپلیکیشن «شاد»ی بود که چیزی جز اندوه و غم نصیب خانه های کوچک مردمان این سرزمین نکرد.
و عجیب تر آن که مشکلات «دارا» و «ندار» یکی می شود؛ در همان حین که آیفون داران از نصب نشدن آن روی آخرین سیستم ios خود شکایت می کنند، در خانه ای دیگر تنها وسیله هوشمند گوشی دکمه ای پدر است که نمی تواند اسباب آموزش مجازی بچه هایش را مهیا سازد و فرزندان از درخواست نا‌به‌جای خود شرمنده و پدر شرمنده تر از ناتوانی در برآورده کردن آن و ما هم در دورترین نقطه از تئوریِ هیچگاه عملی نشده  «عدالت آموزشی» قرار گرفتیم و برای این تکنولوژی وطنی جدید ایستاده و با چشم هایی بسته دست می زنیم و اصلا نمی بینیم و نمی دانیم جماعتی که تا دیروز زیر سقف آسمان و با دست هایی پینه بسته صفحات کتاب های درسیِ دست دوم خود را ورق می زدند، امروز با این بحران مدرن چگونه رو‌به‌رو می شوند؟

 

و در نهایت طرح «فاصله گذاری اجتماعی» اجرا شد تا فاصله طبقاتی که تقریبا به شکافی تبدیل شده بود از این بیشتر و صورت و چشمان پدران از این سرخ تر نشود.

اما کاش در جایی از کتاب های درسی آیندگان بنویسند:
"بابا در راه نان، جان داد!"

 

فاطمه اعظمی عضو انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد

انتشار یادداشت‌های دانشجویی به معنای تأیید تمامی محتوای آن توسط «خبرگزاری دانشجو» نیست و صرفاً منعکس کننده نظرات گروه‌ها و فعالین دانشجویی است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۹۲۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا فخاری، طی پیامی ۱۱ اردیبهشت ماه، روز جهانی کارگر را به تلاش گران عرصه تولید و توسعه کشور، تبریک گفت و اظهار کرد: تحرک و کوشش کارگران و کارآفرینان برای به حرکت آوردن چرخ های تولید، صنعت و اقتصاد کشور، خوداتکایی، عزت، استقلال و خوکفایی را به ملت ایران تقدیم کرده است.

فخاری بیان کرد: هر کجا که این قشر صبور و زحمتکش حضور یافت، مشاهده کردیم که چگونه راه پیشرفت، فراهم و علم و دانش به کار گرفته و دستاوردهای شگرف رقم خورده است.

استاندار تهران با اشاره به اینکه کارگران و کارآفرینان عزیز در شرایط سخت تحریمی و جنگ اقتصادی، پای کار سازندگی و رونق تولید در کشور ایستادند و اجازه ندادند که موتور حرکت پیشرفت میهن عزیزمان متوقف شود، افزود: شرایط دشوار کرونا نیز عرصه دیگری برای پایمردی کارگران بود، آنان در زمان عصیان کرونا جان بر کف گرفتند و نگذاشتند کارخانه ها و خط تولید در کشور دچار خدشه شود.

وی در ادامه ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای کارگر و ادای احترام به ارواح بلند آنان، این روز را به همه کارگران اثربخش، زحمتکش و عزیز کشور، خاصه کارگران ارزشمند، متعهد و مسوولیت پذیر استان تهران و خانواده های محترم آنان تبریک گفت.

استاندار تهران با اشاره به شعار سال که به نام «جهش تولید با مشارکت مردم» مزین شده است عنوان کرد: نقش کارگران و کارآفرینان در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور بی بدیل و انکار ناپذیر است و امیدوارم با همدلی، همراهی و همت همیشگی زحمتکشان عرصه کار و اقتصاد شاهد تحقق این شعار باشیم.

کد خبر 6092707

دیگر خبرها

  • آغاز نخستین بازرسی و نظارت خانه‌های محیط زیست کشور از گیلان
  • اهدای ویلچر به خانه سالمندان توسط دانش‌آموزان مدرسه سمای سبز لاهیجان 
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • آموزش یک جامعه با اخلاق از خانه و خانواده آغاز می‌شود
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • خانه های هلال کشور توسعه می یابند
  • بهره برداری از اولین خانه خلاق و نوآور مهارت کشور در کردستان
  • وزیر آموزش و پرورش: اگر کسی به ایران چپ نگاه کند، درون خانه‌اش تنبیه می‌شود