Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@17:35:42 GMT

بازداشت سرکرده داعش در اطراف بغداد

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۲۹۴۸۶

بازداشت سرکرده داعش در اطراف بغداد

وزارت دفاع عراق از بازداشت یکی از سرکردگان برجسنه داعش در اطراف بغداد و کشته و زخمی شدن دو داعشی در استان کرکوک خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، مرکز اطلاع‌رسانی وزارت دفاع عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: نیروهای مرکز اطلاعات و مبارزه با تروریسم موفق شدند یکی از سرکردگان داعش را در اطراف بغداد بازداشت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین این وزارتخانه گزارش داد، در عملیات امنیتی دیگری، دو داعشی هنگامی که قصد داشتند به روستای المقام در استان کرکوک نزدیک شوند، کشته و زخمی شدند. آن دو اسلحه و خمپاره ضد تانک همراه داشتند.

سعد محمد، فرماندهی عملیات استان صلاح‌الدین نیز به خبرگزاری آناتولی گفت: در حمله داعش به یک ایست امنیتی در منطقه المعتصم در جنوب استان (صلاح‌الدین) یک نیروی پلیس کشته و پنج تن دیگر زخمی شدند.

در چند ماه اخیر حملات گروه‌های شبه‌نظامی مشکوک به داعش به ویژه در منطقه واقع میان کرکوک و صلاح‌الدین از یک سو و دیالی از سوی دیگر، مشهور به مثلث مرگ افزایش یافته است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: داعش در عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۹۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۵۵ کشته و زخمی در سیل و رانش زمین در کنیا

کشور‌های آفریقایی به دلیل زیرساخت‌های ضعیف آسیب پذیری بسیاری در برابر تغییرات اقلیمی دارند. از این رو، کاهش بارندگی باعث وقوع خشکسالی گسترده و بارش زیاد باران سیل‌های خانه برانداز را برای آنها به ارمغان می‌آورد. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، مقامات دولتی کنیا اعلام کردند وقوع سیل ناگهانی و رانش زمین در کنیا دستکم ۴۵ کشته و بیش از ۱۱۰ زخمی برجای گذاشته است. 

جاری شدن سیل در شهر مای ماهیو باعث ویرانی خانه‌ها شده و حجم گسترده آب خودرو‌ها را با خود برد. 

مقامات محلی می‌گویند دلیل اصلی وقوع سیل سهمگین در این کشور شکسته شدن سدهاست. با این حال، برآورد‌ها بعدی نشان داد بسته شدن تونل آبی که از زیر راه آهن عبور کرده و آب‌های سطحی را از شهر خارج می‌کرد دلیل این امر بوده است. 

تجمع آب باعث نابودی خطوط راه آهن و جاری شدن سیل به سمت پایین دست شد. تا این لحظه ۴۵ جسد از آب گرفته شده است. با این حال، تیم‌های امداد و نجات در حال تلاش برای یافتن مفقودان این حادثه هستند و برآورد می‌شود احتمال افزایش شمار قربانیان وجود دارد. 

باران‌های سیل آسا در کنیا از ماه گذشته میلادی تاکنون ۱۴۰ کشته برجای گذاشته است. همچنین ۱۸۵ هزار نفر به دلیل رانش زمین و سیل از خانه‌های خود آواره شده اند. تنها در نایروبی، پایتخت این کشور ۱۰ هزار نفر از مناطق آسیب دیده تخلیه شده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • حمله با شمشیر در لندن یک کشته و چند زخمی بر جای گذاشت
  • کشته شدن ۴ افسر آمریکایی بر اثر تیراندازی در کارولینای شمالی
  • زخمی شدن 10 نظامی اسرائیلی در غزه
  • فیلم/ تصادف اتوبوس در پرو با ۳۸ کشته و زخمی
  • ۱۵۵ کشته و زخمی در سیل و رانش زمین در کنیا
  • ۲ افسر دیگر اسرائیل در غزه کشته شدند
  • حملات باندهای مسلح و داعش در نیجریه/ ۲۵ نفر کشته شدند
  • شکسته شدن سد در کنیا با ۴۹ کشته و ۱۰۹ زخمی
  • بازداشت چند داعشی در استانبول
  • بازداشت ۳۸ نفر به ظن همکاری با داعش در ترکیه