Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@03:55:03 GMT

آخرین تصمیمات آموزشی دانشگاه صنعتی اراک چیست؟

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۲۹۵۳۸

آخرین تصمیمات آموزشی دانشگاه صنعتی اراک چیست؟

ایسنا/مرکزی مدیر آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی اراک جزئیات و نحوه ارائه خدمات آموزشی دانشگاه را در ترم تحصیلی جاری تشریح کرد.

کامبیز هدایتی در جلسه پرسش و پاسخ تخصصی با دانشجویان دانشگاه صنعتی اراک که به صورت ارتباط زنده ویدئویی برگزار شد، با بیان اینکه سامانه آموزش مجازی که در حال حاضر توسط اساتید و دانشجویان استفاده می شود، پس از تحلیل و بررسی دقیق تمام سامانه های آموزش مجازی موجود انتخاب شده است، اظهار کرد: انتخاب این سامانه با استعلام از دانشگاه هایی که در گذشته از آموزش مجازی استفاده می کرده اند انجام شده است و در حال حاضر از این سامانه برای ارائه آموزش دروس تئوری برای تمام دانشجویان استفاده می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به شرایط موجود و عدم امکان دسترسی همه دانشجویان به زیرساخت های آموزش مجازی، به همه اساتید توصیه شده است که در بحث حضور و غیاب دانشجویان تا حد امکان مشکلات دانشجویان را در نظر بگیرند و غیبت دانشجویان در کلاس های مجازی را به مانند گذشته لحاظ نکنند. در حال حاضر تمام کلاس های ارائه شده در سامانه آموزش مجازی در پورتال مربوطه ذخیره شده و امکان مشاهده آن در هر زمانی برای دانشجو وجود دارد.

مدیر آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی اراک با اشاره به نحوه برگزاری امتحانات دانشجویان در دوران تعطیلی دانشگاه ها، بیان کرد: امتحانات هر درس به مانند گذشته کاملا در اختیار استاد است و هر استاد می تواند بسته به نوع تدریس خود، امتحان میان ترم بگیرد یا اینکه نمره این امتحان را در آزمون پایان ترم لحاظ کند، همچنین از آنجاکه ممکن است تمام دانشجویان به آموزش مجازی دسترسی نداشته باشند، پایش کلی دانشجو و ثبت فعالیت های کلاسی او کاملا در اختیار قرار داده شده است.

وی با تاکید بر اینکه در صورت بازگشایی دانشگاه در تاریخ هفدهم خرداد، آموزش های دانشگاه همچنان به صورت مجازی ادامه خواهد داشت و تا زمان بازگشت شرایط به حالت عادی هیچ کلاسی به صورت حضوری برگزار نمی شود، خاطر نشان کرد: به احتمال زیاد کلاس های مجازی دانشگاه تا تاریخ 11 تیرماه ادامه خواهد داشت و امتحانات نیز در چهاردهم همین ماه برگزار می شود. در خصوص نحوه برگزاری امتحانات نیز مکاتبات لازم با وزارتخانه و سایر دانشگاه ها انجام شده است و تمهیداتی هم برای این موضوع در نظر گرفته شده که ظرف مدت دو هفته آینده به صورت قطعی به اطلاع دانشجویان می رسد.

هدایتی تصریح کرد: هر کدام از شیوه های برگزاری امتحانات اعم از مجازی و حضوری مشکلات خاص خود را دارد و امیدواریم با تمهیداتی که در آینده اندیشیده می شود، بتوان شیوه ای را انتخاب کرد که کمترین مشکل را برای دانشجویان داشته باشد. در حال حاضر دانشگاه زیرساخت های لازم برای برگزاری امتحانات پایان ترم به صورت مجازی را در اختیار دارد، اما از آنجاکه ممکن است این نوع برگزاری از امتحان برای همه دانشجویان مقدور نباشد، باید شرایط این دانشجویان را نیز در نظر گرفت.

وی با بیان اینکه بر اساس تقویم آموزشی دانشگاه همه دانشجویان باید به مدت 16 هفته در کلاس های آموزشی خود شرکت کنند، افزود: در سال های گذشته زمانی برای مطالعه دانشجویان پس از پایان کلاس ها تحت عنوان فرجه در نظر گرفته نمی شد و دانشجویان خود معمولا در هفته پایانی در کلاس های درس حضور نمی یافتند که در حال حاضر نیز شرایط به مانند گذشته ادامه دارد. امتحانات دانشگاه احتمالا مانند گذشته در مدت سه هفته برای همه مقاطع تحصیلی برگزار می شود که در این مورد نیز تقویم آموزشی جدید مطابق با شرایط کنونی دانشگاه در اختیار دانشجویان قرار خواهد گرفت.

هدایتی اظهار کرد: تا این لحظه هیچ کدام از دانشگاه های منطقه چهار کشور که دانشگاه های استان مرکزی نیز در آن قرار دارند، هیچ تصمیم قطعی در خصوص زمان و نحوه برگزاری امتحانات خود نگرفته اند و امیدواریم با جمع بندی نهایی این موضوع، اطلاعات لازم هرچه سریع تر در اختیار دانشجویان قرار بگیرد.

وی در خصوص نحوه برگزاری کلاس های عملی و آزمایشگاهی دانشجویان نیز گفت: معمولا هر کدام از کلاس های عملی دانشجویان شامل دو بخش تئوری و عملی است که در صورت عدم بازگشایی دانشگاه در هفته آینده، بخش تئوری دروس در سامانه آموزش مجازی دانشگاه ارائه می شود و بخش های عملی نیز یا قبل از امتحانات پایان ترم دانشجویان یا بعد از امتحانات در مردادماه به صورت فشرده برگزار می شود.

مدیر آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی اراک با اشاره به احتمال برگزاری ترم تابستانه دانشگاه به صورت مجازی، اظهار کرد: در صورتی که امتحانات دانشگاه در زمان مقرر برگزار شود و درخواست برگزاری کلاس های تابستانه هم از سوی دانشکده ها ارائه شود، احتمال برگزاری کلاس های تابستانه به صورت مجازی برای دانشجویان وجود دارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر به منظور جلوگیری از حضور دانشجویان در دانشگاه، اکثر درخواست ها از جمله کارآموزی و ارتباط با صنعت به صورت مجازی و از طریق پورتال اصلی دانشگاه ارسال می شود، ادامه داد: هم اکنون امکان حذف دروس یا ارائه پروژه به صورت مجازی برای همه دانشجویان وجود دارد و کسانی که خواهان اخذ دروس کارآموزی خود هستند می توانند از این طریق درخواست خود را به دانشگاه ارائه دهند، همچنین کسانی که خواهان حذف ترم تحصیلی خود هستند، می توانند درخواست خود را از طریق کمیسیون موارد خاص دانشگاه پیگیری کنند.

هدایتی گفت: با توجه به درخواست دانشجویان مبنی بر حذف مشروطی این ترم، نامه ای به همکاری تعدادی از دانشگاه ها به وزارتخانه ارسال شده است که در صورت موافقت، می توان مشروطی این ترم را با توجه به شرایط موجود و نحوه برگزاری کلاس های آموزشی، برای دانشجویان که معدلشان زیر 12 می شود در نظر نگرفت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی دانشگاه اراك استان مرکزی دانشگاه صنعتی اراک برگزاری امتحانات برگزاری کلاس همه دانشجویان صورت مجازی نحوه برگزاری مانند گذشته آموزش مجازی حال حاضر دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۹۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت اینفلوئنسرهای فضای مجازی از دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین به سبک خاص+ فیلم

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، اینفلوئنسرهای فضای مجازی (فعالان شبکه‌های اجتماعی که توانایی تاثیر بر گروه گسترده‌ای از مخاطبان را دارند) به سبک خاصی از دانشجویان آمریکایی که برای حمایت از فلسطین مورد سرکوب شدید پلیس و گارد ملی این کشور قرار گرفته‌اند، حمایت کردند.

 

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

 

بنابراین گزارش، گارد مسلح ایالتی تگزاس روز گذشته با لشگرکشی به محوطه دانشگاه تگزاس آستین، به وسیله گاز اشک‌آور، هجوم اسب پلیس، دانشجویان حامی فلسطین و معترض به نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه را سرکوب کردند.

همچنین مایک جانسون، جانسون، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا که به بهانه افزایش «یهودستیزی» در تجمعات و اعتراضات در دانشگاه کلمبیا ابتدا به دیدار تعدادی از دانشجویان یهودی این دانشگاه رفته بود و سعی کرد در جمع معترضان سخنرانی کند، در این سخنرانی هو شد.

جانسون در سخنرانی خود در دانشگاه کلمبیا مدعی شد که دانشجویان و برخی از اساتید کلمبیا از تروریسم حمایت کرده‌اند. او با ادبیاتی تند دانشجویان و معترضان را تهدید کرد که اگر به اعتراضات خودشان پایان ندهند، «گارد ملی» برای پایان دادن این تجمعات وارد عمل می شود.

رئیس جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا به بهانه «حمایت از تروریسم» در تجمعات حامیان فلسطین در دانشگاه کلمبیا، خواستار پایان دادن به این اعتراضات شد.

دانشگاه‌های ییل، کلمبیا و برخی از دیگر دانشگاه‌های آمریکا طی روزهای گذشته صحنه اعتراضات گسترده علیه جنگ غزه و حمایت همه جانبه آمریکا از اسرائیل بوده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حمایت اینفلوئنسرهای فضای مجازی از دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین به سبک خاص+ فیلم
  • برگزاری همایش هوش مصنوعی در دانشگاه اراک
  • ۵۰ حوزه امتحان نهایی در استان سمنان تجهیز شده است
  • دانشگاه جندی‌شاپور اهواز در مقطع ارشد «هوشبری» دانشجوی خارجی می‌پذیرد
  • با «مثبت آموزش» به روز باشید
  • استقرار مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ای در جوار مجموعه های صنعتی
  • مدیریت شهری مفید با تعامل دانشگاه و شورای شهر
  • جنگ غزه کلاس‌های درس دانشگاه کلمبیا را مجازی کرد
  • محدودیت تردد در دانشگاه شریف در روزهای کنکور
  • یاد گرفتن زبان انگلیسی باید در چه سنی انجام شود؟