Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک منبع آگاه در یکی ازخودروسازی‌ها از ثبت نام بیش از ۵ میلیون نفر در طرح فروش فوق العاده دو خودروسازی بزرگ خبر داد.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های خبرگزاری برنا؛ یک منبع آگاه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران، از ثبت نام بیش از ۵ میلیون نفر در فروش فوق‌العاده دو خودروساز بزرگ کشور خبر داد و اظهار کرد: متقاضیان بعد از انجام فرآیند قرعه کشی ۴۸ ساعت زمان خواهند داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعد از قرعه کشی تاریخ تحویل خودرو هم به آن‌ها اعلام شده و در صورتی که تمایل به دریافت خودرو نداشته باشند می‌توانند از ثبت نام خودداری کنند.


او با تاکید بر این که اگر فردی در قرعه کشی برنده شده و وجه مورد نیاز را تامین نکند تا دو سال از شرکت در فرآیند ثبت نام محروم می‌شود، گفت: خودروساز‌ها با همین شرایط هم فروش فوق‌العاده و سیستم قیمت گذاری را به ضرر خود می‌دانند بنا بر این تغییر فرآیند پرداخت به نحوی که پول در دست خودروساز‌ها نماند چندان امکان‌پذیر نیست. این منبع آگاه بیان کرد: پلاک‌های زرد یعنی خودرو‌های کامیون، تاکسی و خودرو‌های عمومی جزو پلاک‌های جاری محسوب نشده و دارندگان این خودرو‌ها می‌توانند وارد فرآیند ثبت‌نام شوند. بنا بر اعلام وزارت صمت تا چند روز آینده پیش فروش دوم هم برای ۷۵ هزار خودرو آغاز خواهد شد که تحویل آن به نیمه دوم سال ۹۹ موکول می‌شود. از خرداد امسال تا ایام دهه فجر فروش فوق‌العاده ۲۵ هزارتایی یا پیش فروش ۷۵ هزارتایی خواهیم داشت که یک ماه در میان برگزار می‌شود. در مجموع ۴ فروش ویژه و ۴ پیش فروش پیش رو خواهیم داشت.

او بیان کرد: تا به امروز بیش از ۵ میلیون نفر برای شرکت در قرعه کشی ثبت نام کرده اند که حدود نیمی از آن‌ها یعنی ۲.۵ میلیون نفر متقاضی خرید پارس tu۵ بوده‌اند. به عبارتی در شرایط فعلی به ازای هر ۲۰۰ نفر یک خودرو در فرآیند قرعه کشی وجود دارد.

او درباره آینده بازار کشور تشریح کرد: با توجه به ۴۰۰ هزار خودروی اعلام شده برای پیش فروش و فروش فوق‌العاده و ۷۵۰ هزار تعهدی که دو خودروساز بزرگ کشور دارند حتی اگر مجموع تولیدات دو خودروساز دیگر کشور به ۱۰۰ هزار واحد برسد شاهد تحقق وعده تولید یک میلیون و ۲۵۰ هزار دستگاه دوز از انتظار نیست. از طرفی با حذف دو خودرو ارزان قیمت پراید و ۴۰۵ متوسط قیمت خودرو افزایش پیدا کرده و میزان تقاضا تا حدودی کاهش پیدا می‌کند که در صورت تحقق، تا حدود یک سال دیگه به آرام شدن بازار منجر می‌شود.

این منبع آگاه با اشاره به احتمال افزایش تنوع در مراحل بعدی فروش گفت: مردم همین حالا می‌توانند با مراجعه نمایشگاه‌های مورد تایید این صنف، خودرو‌ها را مطابق با دستور سازمان حمایت از مصرف کنندگان و با قیمت ۱۰ درصد بیشتر از قیمت کارخانه خریداری کنند، اما این موضوع نیاز به همکاری مردم و اعلام شکایت به دستگاه‌های نظارتی دارد.

خبرگزاری برنا: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: خودرو خودروسازی قرعه کشی ثبت نام خودرو طرح فروش خودرو فروش فوق العاده ۵ میلیون نفر دو خودروساز منبع آگاه خودرو ها قرعه کشی پیش فروش دو خودرو ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۹۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستور وزیر صمت برای بررسی ارز خواری مونتاژکاران خودرو | درخواست علی آبادی از شرکت های خودروساز چه بود؟

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، روز گذشته علی آبادی، وزیر صمت، درباره بیشتر بودن ارز تخصیصی به مونتاژ کاران خودرو نسبت به قطعه سازان گفت: من هم این را شنیده ام اما گزارش دقیقی در این زمینه دریافت نکرده ام. با این حال تیم کارشناسی مامور شده اند که این موضوع را بررسی کنند.

وی افزود: تلاش ما این است که بهره وری را در ظرفیت های کشور افزایش دهیم و در استفاده از منابع ارزی هم همین گونه است، بر همین اساس از شرکت ها خواسته ایم که پیش برنامه ای ارائه دهند و بگویند که ارز را برای چه کاری نیاز دارند، این ممکن است به کدورت برخی تولیدکنندگان انجامیده باشد و احساس کنند روند تخصیص ارز کند شده باشد. اما به نظر من این کار برای اینکه از منابع ارزی استفاده بهتری ببریم لازم و طبیعی است که روند تخصیص ارز را دچار کندی کرده باشد.

قرائت گزارش تفحص از خودروسازان | دو خودروساز بیش از ۱۸۰ شرکت دارند رانت ارزی مونتاژ کاران زیر نظر رسانه ها

گفتنی است، اخیراً گمرک ایران لیست ۱۰۰ واردکنندۀ نخست به‌لحاظ ارزش دلاری در سال ۱۴۰۲ را منتشر کرد، نکتۀ قابل‌توجهی که در این لیست و بین شرکت‌هایی که بیشترین میزان ارز را در سال گذشته دریافت کرده‌اند به چشم می‌خورد، نقش پررنگ شرکت‌های خودروساز مونتاژی است.

رانت‌های چینی در بازار خودرو

همان‌طور که در پیوست شماره ۲ گمرک مشخص است، اکثر خودروسازان مونتاژی، در لیست بیشترین دریافت‌کنندگان ارز در سال ۱۴۰۲ قرار دارند، به‌عنوان مثال در سال ۱۴۰۲ صنایع خودروسازی مدیران حدود ۱ میلیارد دلار، کرمان موتور حدود ۷۵۰ میلیون دلار، کوروش موتور آریا حدود ۶۳۵ میلیون دلار و بهمن موتور حدود ۴۰۰ میلیون دلار ارز دریافت کرده‌اند.

لازم به ذکر است این موضوع از دید رسانه ها دور نماند و با توجه به وضعیت ملتهب بازار خودرو و عدم برقراری ثبات در این بازار، این سئوال توسط رسانه ها مطرح شد که لزوم تخصیص این میزان ارز به شرکت های مونتاژکار در شرایطی که شاهد تاثیر گذاری کم آن ها در بازار خودرو هستیم، چیست؟

کد خبر 848601 برچسب‌ها واردات خودرو ارز - بازار داخلی خبر مهم وزارت صنعت، تجارت و معدن

دیگر خبرها

  • آغاز فروش فوق العاده و پیش فروش محصولات سایپا
  • آغاز فروش فوق العاده و پیش فروش محصولات سایپا+ قیمت
  • دستور وزیر صمت برای بررسی ارز خواری مونتاژکاران خودرو | درخواست علی آبادی از شرکت های خودروساز چه بود؟
  • فروش فوق العاده و پیش فروش محصولات سایپا آغار شد | اسامی خودروها، قیمت و زمان تحویل
  • قطع سهمیه خودرویی «مادران» و «فرسوده‌ها»؟
  • آغاز فروش فوق العاده و پیش فروش محصولات سایپا+جدول
  • هدیه روز معلم امشب به حساب معلمان واریز می‌شود
  • هدیه دولت به معلمان اعلام شد/ این مبلغ امشب واریز می‌شود
  • پرداخت معوقات حق‌التدریس‌ها تا ۲ هفته دیگر
  • رونمایی غیررسمی از جام زیبای فوتبال ایران (عکس)