Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@05:29:40 GMT

میزبانی اصفهان از تبریز، رویِ میز گفت‌وگو

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۳۰۲۱۲

میزبانی اصفهان از تبریز، رویِ میز گفت‌وگو

ایسنا/اصفهان معاون فرهنگی سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با اشاره به بررسی شرایط برای میزبانی از برگزاری شب فرهنگی تبریز در اصفهان گفت: نگاه بلندمدت ما برگزاری این رویداد در خواهرخوانده‌های جهانی اصفهان نیز هست که می‌تواند به توسعه فرهنگ گفت‌وگو، توسعه گردشگری و تعاملات فرهنگی و توسعه گفتمان صلح که عملاً در بستر فرهنگ و هنر اتفاق می‌افتد کمک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نخستین رویداد شب فرهنگی اصفهان بهمن ماه سال ۱۳۹۸ به میزبانی تبریز و با حضور اهالی فرهنگ و هنر نصف‌جهان در این کلان‌شهر برگزار شد. در جریان برگزاری این رویداد فرهنگی در تبریز به عنوان یکی از خواهرشهرهای اصفهان، دو طرف، بر ادامه مراودات فرهنگی و هنری تأکید کردند که یکی از محورهای این تأکیدات برگزاری رویداد شب فرهنگی تبریز در اصفهان بود. در همین راستا منصور برادران، قائم مقام معاون فرهنگی شهردار تبریز به تازگی با حضور در اصفهان با محمد عیدی،  رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان دیدار و گفت‌وگو کرد.

علیرضا روحانی، معاون فرهنگی هنری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان در این خصوص گفت: این جلسه پیرامون توسعه تعاملات فرهنگی بین دو شهر اصفهان و تبریز برگزار شد. اصفهان و تبریز شهر مکاتب به شمار می‌روند که یا خاستگاه بسیاری از مکاتب هنری بودند و یا پرورندۀ آن.

وی به قرابت‌های تاریخی فراوان بین این دو شهر اشاره کرد و افزود: این قرابت‌ها به ویژه در زمانی نمود پیدا می‌کرد که اصفهان و تبریز در بسیاری از مقاطع تاریخی در کنار یکدیگر قرار می‌گرفتند و در کشور جریان‌ساز می‌شدند که دوران مشروطه و انقلاب اسلامی نمونه‌هایی از آن است. با توجه به ظرفیت‌های بسیاری که بین اصفهان و تبریز وجود دارد، این دو شهر می‌توانند جریان فرهنگی و هنری ویژه‌ای در ایران شکل دهند.

معاون فرهنگی هنری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان با اشاره به بررسی موضوع میزبانی رویداد شب فرهنگی تبریز در اصفهان در این نشست اظهار کرد: شب فرهنگی اصفهان، بهمن ماه سال گذشته در تبریز برگزار شده بود که نخستین رویداد از سلسله رویدادهای شب فرهنگی اصفهان بود. با به وجود آمدن شرایط جدید ناشی از شیوع ویروس کرونا، ما در نشست اخیر به بررسی این شرایط و نحوه میزبانی اصفهان از شب فرهنگی تبریز پرداختیم.

روحانی در پاسخ به این سوال که اگر وضعیت شیوع ویروس کرونا شرایط را برای برگزاری شب فرهنگی تبریز در اصفهان به صورت عرصه‌محور فراهم نکند آیا امکان برگزاری رویداد به صورت مجازی وجود دارد یا خیر؟،  بیان کرد: در این نشست به این موضوع هم اشاره شد اما اولویت ما این است که بخشی از این رویداد را در عرصه و با حضور فیزیکی اصحاب فرهنگ، هنر و ادب تبریز برگزار کنیم و البته از بستر فضای مجازی برای توسعه این رویداد استفاده خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه برنامه شب فرهنگی اصفهان قرار است رویدادی ادامه‌دار باشد، تصریح کرد: سیاستی که منجر به تعریف رویداد شب فرهنگی اصفهان در کلان‌شهرها، مراکز استان‌ها و حتی شهرهای تأثیرگذار استان که رابطه‌ای دوسویه با شهر اصفهان دارند شد، بر این مبنا بود که این رویداد را در شهرهای متعددی برگزار کنیم و در حال برنامه‌ریزی در این خصوص هستیم. البته شیوع ویروس کرونا و فضای جدید کشور این برنامه‌ریزی‌ها را تحت ‌تأثیر قرار داد و موجب تغییر آن شد.

معاون فرهنگی هنری سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان افزود: نگاه بلندمدت سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان، برگزاری این رویداد در خواهرخوانده‌های اصفهان در کشورهای دیگر نیز بوده که می‌تواند به توسعه فرهنگ گفت‌وگو، توسعه گردشگری و تعاملات فرهنگی و توسعه گفتمان صلح که عملاً در بستر فرهنگ و هنر اتفاق می‌افتد کمک کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان، روحانی خاطرنشان کرد: فکر می‌کنم پس از بازنگری در برنامه‌ریزی‌های خود بتوانیم تا پایان امسال رویداد شب فرهنگی را در چند نقطه هدف دیگر برگزار کنیم که البته تمام این برنامه‌ریزی‌ها تابع شرایط حاکم بر کشور با وجود ویروس کرونا خواهد بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری شب فرهنگی شهرداری اصفهان شهرداری تبریز خواهر خوانده ویروس کرونا سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان شب فرهنگی تبریز در اصفهان سازمان فرهنگی اجتماعی شب فرهنگی اصفهان رویداد شب فرهنگی اصفهان و تبریز معاون فرهنگی برنامه ریزی گفت وگو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۰۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری رویداد جایزه جوانی جمعیت در آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، نیر الهامی، با بیان اینکه دومین جایزه جوانی جمعیت آذربایجان‌غربی همزمان با هفته ملی جمعیت برگزار می‌شود، گفت: دومین رویداد جایزه جوانی جمعیت در دو سطح ملی و استانی در ۷ محور خانواده، رسانه، سازمان‌های مردم نهاد، دستگاه‌های اجرائی، شرکت‌ها و مؤسسات خصوصی، مدیران و نخبگان برگزار می‌شود.

مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری آذربایجان‌غربی با اشاره به بخش رسانه‌ای رویداد جایزه جوانی جمعیت نیز گفت: انتشار اخبار، فعالیت در شبکه‌های اجتماعی، تولید برنامه تلویزیونی، تولید برنامه رادیویی، تولید برنامه شبکه خانگی، تولید اثر سینمایی، انتشار یادداشت و تحلیل در رسانه از جمله بخش‌ها است.

وی با تاکید بر اهمیت نقش موثر رسانه‌ها در آفرینش تولیدات رسانه‌ای و هنری افزود: در رویداد استانی جایزه جوانی جمعیت در بخش رسانه، اولویت معرفی رسانه‌های بومی و محلی فعال در عرصه جوانی جمعیت است.

مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری آذربایجان‌غربی بیان کرد: از جمله اهداف اهدای جایزه جوانی جمعیت، معرفی دستاوردها و ظرفیت‌های دستگاه های اجرایی و گروه های مردمی، ایجاد روحیه کار جمعی و زمینه‌سازی ظهور استعدادهای علمی، فرهنگی و هنری، ایجاد انگیزه و شوق تلاش در حوزه‌های مختلف علمی و فرهنگی کشور بسترسازی مناسب برای هم افزایی و تبادل اندیشه در میان جامعه نخبگانی و برنامه‌ریزی برای ظرفیت های موجود و خلق فرصت‌های جدید برای رسیدن به موالید و ازدواج مطلوب در جامعه است.

دیگر خبرها

  • برگزاری رویداد جایزه جوانی جمعیت در آذربایجان غربی
  • میزبانی رقابت‌های بین‌المللی کشتی جام تختی به زنجان رسید
  • همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری در کرمان
  • ایجاد اشتغال پایدار از مسیر اتصال دانشگاه و صنعت می‌گذرد
  • بازارچه‌های محلی در نقاط مختلف تبریز توسعه پیدا می‌کند
  • رویداد صدرا بسترساز توسعه فعالیت فناورانه و ایجاد اشتغال
  • رویداد صدرا بسترساز توسعه فعالیت فناورانه و ایجاد اشتغال است
  • برگزاری همایش توجیهی و آموزشی زائران حج تمتع در تبریز
  • پایان رقابت طرح‌ها در ره‌آورد فناورانه حمل‌ونقل شهری اصفهان
  • پیشرفت ورزش استان یزد با همکاری تمامی نهاد‌ها