Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-01@21:46:41 GMT

ناگفته های خیابان سی تیر در یک کتاب

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۳۰۲۲۰

ناگفته های خیابان سی تیر در یک کتاب

"سرگذشت یک خیابان؛ سیر شکل گیری خیابان سی تیر" عنوان کتابی است که به تازگی به همت سازمان نوسازی شهر تهران و به قلم مریم میرزایی، دانش آموخته رشته معماری و تهران پژوه منتشر شده است.

به گزارش  سازمان نوسازی شهر تهران، کاوه حاجی علی اکبری با اعلام خبر انتشار کتاب "سرگذشت یک خیابان؛ سیر شکل گیری خیابان سی تیر" توضیح داد: بافت‌های تاریخی شهر ها میراثی گرانقدر هستند که در هویت بخشی به حیات شهری در طول تاریخ نقش قابل توجهی ایفا می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این قسمت از شهر تجلی گاه ابعاد فرهنگی- اجتماعی مردمانی است که در دوره‌های تاریخی در این بخش از شهر روزگار سپری کرده و هویت فرهنگی آن را ثبت کرده‌اند.
مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با اشاره به این که در راستای باز آفرینی شهر‌ها، شناخت و مستند‌نگاری بافت تاریخی در درجه اول اهمیت قرار می گیرد، تصریح کرد: کتاب "سرگذشت یک خیابان؛ سیر شکل گیری خیابان سی تیر" با بررسی دقیق سیر شکل‌گیری خیابان سی تیر از زمان قاجار تا به امروز به ثبت وقایع تاریخی، شناخت و معرفی بناهای با ارزش محدوده و نحوه شکل‌گیری بافت محله پرداخته است.
علی اکبری یادآور شد: این کتاب حاصل چهار سال پژوهش مریم میرزایی دانش آموخته رشته معماری و تهران پژوه است که به همت سازمان نوسازی شهر تهران و توسط انتشارات خانه فرهنگ و هنر گویا منتشر شده است.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: سازمان نوسازی شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۰۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشر صاد با ۱۹۰ عنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید

به گزارش خبرنگار مهر، نشر صاد با ۱۹۰ عنوان کتاب در سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران حضور پیدا می‌کند که از این‌تعداد ۳۵ عنوان به‌تازگی منتشر شده‌اند.

۱۸ اثر تازه نشر صاد نوشته نویسندگان نوقلم این انتشارات است که در دوره های خودنویس شرکت داشتند.

رونمایی از کتاب «پایتون» در سرای اهل قلم؛ برگزاری جشن امضا کتاب «بیروط» نوشته ابراهیم اکبری دیزگاه؛ رونمایی از کتاب «اساطیر در متون کهن فارسی» در سرای اهل قلم و نشست های نقد و بررسی و معرفی کتاب «دوران داوری» در سرای اهل قلم از جمله برنامه های جانبی این انتشارات در سی و پنچمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران است.

برگزاری اختتامیه چهارمین دوره مسابقه خودنویسی روز سه شنبه ۲۵ اردیبهشت از ساعت ۱۶ در سال جایزه کتاب جمهوری اسلامی ایران از دیگر برنامه های این انتشارات در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران است.

کد خبر 6093233 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • آتش سوزی آپارتمان ۳ طبقه در خیابان گلزاری قم
  • ۵ هزار کودک خیابانی در تهران
  • فراخوان پنجمین جشنواره بین المللی فیلم «کوثر»
  • نشر صاد با ۱۹۰ عنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • ببینید | لحظه شلیک پلیس به موتور سارق موبایل در خیابان الهیه تهران
  • پیاده‌راه خیابان ملت شهرکرد، موجب جذب گردشگر خواهد شد
  • ببینید | اولین تصاویر از تیراندازی پلیس به سمت سارق زورگیر؛ نتیجه تعقیب و گریز پلیس با موتور وسط خیابان‌های تهران
  • جنایت عشقی در خیابان جردن
  • نکات کلیدی برای خرید و فروش ملک در ستارخان
  • «با چرا شروع کنید» تا موفق شوید