Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اردبیل مدیرکل امور عشایر استان اردبیل از آغاز کوچ بهاره عشایر استان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از 10 تا 17 خرداد خبرداد.

معرفت آذری 11 خرداد با اشاره به اینکه کوچ بهاره عشایر از 10 خرداد آغاز و به مدت هفت روز ادامه خواهد داشت، اضافه کرد: برای اینکه پروتکل های بهداشتی رعایت شود ۱۰ هزار ماسک، ۱۵ هزار جفت دستکش، هزار بطری مایع ضدعفونی کننده و هزار بسته آب معدنی تهیه و در بین عشایر استان توزیع می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 به گفته مدیر کل امور عشایر استان  با وجود شیوع  ویروس کرونا در کشور شرایط و به دلیل اینکه شرایط مرتعی اجازه تعویق زمان کوچ عشایر را نداد ولی  امسال کوچ عشایر نسبت به سال گذشته دیرتر آغاز شد.

وی ادامه داد: برای تسهیل در روند کوچ بهاره هماهنگی لازم با تمامی دستگاه‌های مرتبط از جمله دامپزشکی، منابع طبیعی، شرکت نفت، هلال احمر، راهداری، پلیس و علوم پزشکی برای ارائه خدمات بهتر به عشایر انجام شده است.

وی با تاکید براینکه عشایر از کوچ شبانه و اتراق در کنار محورهای مواصلاتی و کنار رودخانه‌ها و مناطق سیل‌خیز خودداری کنند، خاطرنشان کرد: این افراد در هنگام کوچ دفترچه عشایر خود را به همراه داشته باشند.

آذری با بیان اینکه عشایر از کوچ به صورت پیاده خودداری کرده و با استفاده از خودرو کوچ کنند، ادامه‌داد: عشایر زحمتکش هنگام کوچ در مواجه با هر نوع مشکلات مراتب را به این اداره کل یا ادارات شهرستان‌های استان اطلاع دهند.

مدیرکل امور عشایری استان اردبیل خواستار توجه عشایر به زمان تعیین کوچ شد و گفت: برای خدمت‌رسانی هر چه بیشتر به عشایر کوچنده چند گروه ثابت و سیار در مسیر کوچ مستقر هستند تا کوچ سالم و بدون خسارت داشته باشیم.

به گفته وی در این مدت به استناد آیین‌نامه ساماندهی امور عشایر و با همکاری دستگاه‌های مرتبط خدماتی مانند تامین آب شرب، سوخت، تامین نهاده‌های دامی، نظارت بر چرای دام، خدمات فرهنگی، آموزشی، بهداشتی و درمانی، خدمات دامپزشکی، ایجاد امنیت در مسیرکوچ و محل استقرار عشایر و تسطیح و مرمت راه‌های عشایری به این قشر ارائه خواهد شد.

آذری با اشاره به اینکه حدود ۱۲ هزار و ۸۰۰ خانوار عشایر در استان اردبیل هر سال کوچ می‌کنند، اضافه کرد: از این تعداد هشت هزار و ۲۰۰ خانوار به مناطقی در داخل استان و حدود چهار هزار خانوار به مناطقی در حوزه استحفاظی استان آذربایجان‌شرقی کوچ می‌کنند.

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کوچ عشایر کروناویروس پروتکل های بهداشتی استان اردبیل عشایر استان امور عشایر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۰۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش فواصل بهداشتی تولید را افزایش می‌دهد

به گزارش خبرگزاری مهر، مدیر صدور مجوزهای نظام مهندسی گفت: در ۵ سال گذشته حدود ۳۰ درصد کل درخواست مجوزها به بحث حرایم و فواصل بهداشتی رد شده است.

زمانی در پاسخ به پرسشی مبنی بر ضرورت بازنگری فواصل بهداشتی در حوزه کشاورزی و دامداری افزود: با عنایت به مطالبات مردمی که طی این سال‌ها داشته‌ایم، تقاضای رو به رشد سرمایه گذاری در بخش کشاورزی، وجود واحدهای فعال که دارای سابقه تولید هستند و بدون مجوز، تولید می‌کنند و مهم‌تر از همه با عنایت به این که بعد از یک دهه از آخرین ابلاغیه مربوط به فواصل بهداشتی گذشته، ضروری است که برای افزایش تولید، بازنگری در فواصل و حرایم بهداشتی، که اماکن دامی با یکدیگر دارند، انجام شود.

وی تصریح کرد: بعد از آخرین ابلاغیه که در خصوص فواصل بهداشتی داشته‌ایم، هم اکنون با وجود افزایش تکنولوژی و افزایش سطح بهداشت، مسئولان سازمان دامپزشکی و نظام دامپزشکی نیز احتمالاً راغب هستند که این فواصل را به نفع تولیدکننده کاهش دهند.

زمانی در ادامه تاکید کرد: ما نیز به عنوان متصدی بخش صدور مجوز و تسهیل در بخش صدور مجوز، ضروری است که فاصله بین واحدهای تولیدی را کم کنیم. به همین منظور باید اجرای این روند را به عوامل دیگری محول کنیم، از جمله استفاده از موازین بهداشتی، فنی و تکنولوژی‌های جدید و نیروهای انسانی که دامپزشک‌ها هستند در سازمان دامپزشکی و نظام دامپزشکی و مسئولان فنی بهداشتی که ما در مزارع تولیدی داریم، همه باید دست به دست هم بدهند و بتوانند بهره برداران، متقاضیان طعم شیرین این تعدیل و کاهش فواصل را بچشند و مهم‌تر از همه ما بتوانیم این تغییر را حداقل بر روی سفره‌های مردم بیشتر حس کنیم، چون مطمئناً این تغییر منجر به افزایش تولید خواهد شد.

‌بر اساس قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار، این فاصله‌ها با هدف جذب سرمایه در بخش کشاورزی و استفاده بهینه از منابع تولیدی بخش کشاورزی، تعدیل می‌شود.

فواصل بهداشتی متراژ معینی بین واحدهای تولید محصولات کشاورزی است که گرفتن مجوز را برای برخی‌ها سخت‌تر کرده است.

دستورالعمل مربوط به این فواصل نخستین بار در سال ۱۳۵۰ تدوین شد، اما بازنگری آن اجرایی نشد.

کد خبر 6096815

دیگر خبرها

  • روایت خبرنگار صداوسیمای لرستان از کوچ عشایر
  • قصه زندگی با بودنش آغاز می‌شود + فیلم
  • ۴ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو/مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند
  • آغاز مقاوم‌سازی ۷۵۰۰ واحد مسکن روستایی در استان اردبیل
  • آغاز مقاوم‌سازی ۷۵۰۰ واحد مسکن روستایی
  • اجرای طرح آمارگیری نیروی کار در اردبیل آغاز شد
  • کاهش فواصل بهداشتی تولید را افزایش می‌دهد
  • آمارگیری نیروی کار در استان اردبیل آغاز شد
  • سه پروژه بهداشتی و درمانی در شهرستان چالدران به بهره‌برداری می‌رسد
  • آغاز کشت گسترده سیب‌زمینی در اراضی کشاورزی