Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون جهاددانشگاهی از اجرای ۳۱ طرح فناورانه برای رفع نیازهای اساسی کشور خبر داد. ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۸ استانها گلستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، احمد شریفی‌زاده ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس جهاددانشگاهی استان گلستان اظهارداشت: شروع جهاددانشگاهی از انقلاب فرهنگی بود و اکنون در آستانه چهل سالگی این نهاد هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز جهاددانشگاهی تبدیل به یک درخت تناور و پرثمر شده است که باید از آن استفاده کرد.

وی با بیان اینکه جهاددانشگاهی برای رفع وابستگی و نیازهای کشور برای رفع وابستی  پیشگام است، افزود: برنامه ششم این مجموعه بر اساس طرح‌ها و نیازهای کلان ملی تعریف شده است. برهمین اساس 31 طرح فناورانه در جهاددانشگاهی برای رفع نیازهای اساسی کشور طراحی شده و در حال اجراست.

اقدامات جهاددانشگاهی در مقابله با کرونا/ اتفاق نظر نخبگان حلال مشکلات استبرنامه های جهاددانشگاهی برای "جهش تولید" / انتقاد از کندی تصمیم گیری در دستگاه هاطیبی: دستاورد‌های پژوهشی جهاددانشگاهی برای مقابله با کرونا تشریح شد/ از تولید کیت تشخیص کرونا توسط شرکت‌های دانش بنیان تا تولید گان و ماسک N95

معاون هماهنگی و امور مجلس جهاددانشگاهی گفت: در استان‌ها نیز تأکید ما براین بوده که اقدامات جهاددانشگاهی مبتنی بر اسناد بالادستی و آمایش استان باشد.

با توجه به اسناد بالادستی، سند آمایش و توسعه استان حرکت کنند و به آن ها توجه داشته باشند و برنامه بر اساس آن‌ها تدوین شود.

شریفی‌زاده با بیان اینکه جهاددانشگاهی در سه حوزه فرهنگ، علم و فناوری و اشتغال جهاددانشگاهی برنامه دارد، خاطرنشان کرد: این فرصت در اختیار مدیران و مسئولان استان قرار دارد تا از ثمرات جهاددانشگاهی برای توسعه استان و رفع مشکلات آن استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه جهاددانشگاهی در برخی زمینه‌ها خط‌شکن است، اظهارداشت: در زمینه درمان سرطان و پارکینسون و غیره کارهای بنیادی خوبی شده است. در حوزه کشاورزی و گردشگری نیز که از ظرفیت‌های استان گلستان هم به شمار می‌رود، جهاددانشگاهی کارهای خوبی انجام داد.

معاون هماهنگی و امور مجلس جهاددانشگاهی ادامه داد: پروژه گیاهان دارویی که در قالب دهکده 10 هکتاری در استان گلستان آغاز شده و می‌تواند علاوه بر تولید، ارزش افزوده محصولات را افزایش دهد.

انتهای پیام/582/ ع

R41471/P/S6,70/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: برای رفع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۰۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی تولید بیش از ۲۴ هزار تن باقلا در گلستان

ناظری گفت:سطح زیر کشت محصول باقلا در استان هزار و ۷۵۰ هکتار و میانگین عملکرد هر هکتار ۱۴ تن است.

او ادامه داد: برداشت محصول باقلا از اواخر فروردین ماه شروع شده و تاکنون ۶۵ درصد آن برداشت شده است.

مدیر زراعت جهاد کشاورزی گلستان گفت: امسال میانگین قیمت خرید این محصول از کشاورز حدود ۱۲ هزار تومان است. 

ناظری گفت:این محصول بعد از برداشت علاوه بر بازار‌های استان به برخی از استان‌های دیگر نیز فرستاده می‌شود.

او افزود:مهمترین ارقام مورد کشت در استان ارقام برکت و فیض بوده که از ارقام دانه درشت است.

ناظری گفت: برداشت باقلا تا اواخر اردیبهشت ادامه دارد.

بهترین زمان کشت این محصول از ابتدای آبان تا اواسط آذر است.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • ۱۰ سال بعد از طرح تحول سلامت؛ سرمایه‌گذاری‌ بی‌سابقه برای سلامت مردم/ «این طرح نشان داد ظرفیت پاسخ دادن به نیازهای بزرگ کشور وجود دارد»
  • تجهیزات دفاعی ایران هم‌سطح کشور‌های پیشگام در حوزه جنگ‌افزارسازی است
  • دانش‌بنیان‌ها برای توسعه قدرت فناورانه چه امکاناتی نیاز دارند؟
  • راهکار‌ افزایش تولید سه میلیون تن محصولات کشاورزی بررسی شد
  • اجرای قانون جهش تولید دانش بنیان حرکت بزرگ اقتصادی را رقم می زند
  • پیش بینی تولید بیش از ۲۴ هزار تن باقلا در گلستان
  • ظرفیت ۳۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان برای رفع نیازهای فناورانه صنایع معدنی کشور
  • رفع نیازهای فناورانه صنایع معدنی با کمک ۳۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان
  • آغاز گل چینی از گلستان‌های گل محمدی اردستان
  • وابستگی صندوق‌های بازنشستگی به بودجه دولت ناشی از چیست؟