Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-04@14:25:43 GMT

اولین بیانیه نمایندگان مجلس یازدهم قرائت شد

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۳۰۸۷۶

اولین بیانیه نمایندگان مجلس یازدهم قرائت شد

نمایندگان مجلس یازدهم در اولین بیانیه خود تاکید کردند: رسیدگی به اقتصاد و معیشت طبقات ضعیف و ارتقای شاخص‌های عدالت فوری‌ترین مساله امروز ماست.

به گزارش مشرق، نمایندگان مجلس شورای اسلامی با صدور بیانیه ای بر شرط تحقق در راس امور بودن، نظم در انجام وظیفه، طهارت اقتصادی و اولویت شناسی تاکید کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: ایدئولوژی قالیباف مشخص شد متن کامل سخنرانی ریاست مجلس را بخوانید

در بیانیه نمایندگان مجلس آمده است:

امروز اقتصاد و فرهنگ در صدر فهرست اولویّت‌های کشور است که در این میان، رسیدگی به اقتصاد و معیشت طبقات ضعیف و ارتقای شاخص‌های عدالت فوری ترین مساله امروز ماست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا بر اعلام هیئت‌رئیسه مجلس متن این بیانیه که به امضای 245 نماینده رسیده اما مورد همه نمایندگان مجلس به شرح زیر است:

هوالحکیم

ما نمایندگان ملت ایران با تقدیر فراوان از پیام حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت آغاز به کار مجلس یازدهم، با گرامیداشت ایام ارتحال امام خمینی (ره) و قیام پانزدهم خرداد، ضمن تبریک انتخاب آقای دکتر قالیباف و هیئت رئیسه محترم نکات مهمی را به استحضار ملت شریف ایران اسلامی می رساند:

۱. خداوند متعال را بابت توفیق خدمت شاکریم و از مردم شریف و انقلابی ایران اسلامی به واسطه امیدواری و اعتماد به منتخبان خود سپاسگزاریم و با خدای خود عهد می بندیم که تمام همت خود را صرف خدمت به مردم و اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نماییم.

۲. بیان دقیق رهبرانقلاب که «همه‌ی دستگاه‌های حکومتی و مردمی و همه‌ی آحاد، وظیفه دارند از مسیر ترسیمی مجلس حرکت کنند» نشانه قطعی اعتماد ایشان به نمایندگان مجلس یازدهم است که ان شاءالله از سوی همه ما نمایندگان جدی گرفته خواهد شد. ما رابطه مجلس با قوای دیگر و دستگاه‌های فعال کشور را از نوع تعامل و برادری می دانیم و درعین حال معتقدیم باتوجه به اختیارات و وظایف مصرح در قانون اساسی، مجلس برادر بزرگتر قوای دیگر است. به راس امور بودن باور داریم و به مصداق شریفه ی: «لا یکلف الله نفساً الا وسعها» توان خود را برای به عهده گرفتن تکالیف بالاتر مدنظر نظام در مجلس افزایش می دهیم.

۳. شرط تحقق در راس امور بودن، نظم در انجام وظیفه، طهارت اقتصادی و اولویت شناسی است. امروز اقتصاد و فرهنگ در صدر فهرست اولویّت‌های کشور است که در این میان، رسیدگی به اقتصاد و معیشت طبقات ضعیف و ارتقای شاخص‌های عدالت فوری ترین مساله امروز ماست. اما جبران عقب ماندگی در مقوله عدالت، با کار عادی میسر نمی شود و نیازمند جهاد شبانه روزی است.

باور داریم در شرایط ناگوار اقتصادی مردم که ناشی از به هم پیوستگی ناکارآمدی های اجرایی و فشارهای زورگویان عالم است علاوه بر فعالیت جدی برای تقنین و نظارت در چارچوب اقتصاد مقاومتی باید به معنای واقعی کلمه مردمی شویم. مردمی شدن هم با حضور درمیان مردم و شنیدن دغدغه ها و گلایه های آنان محقق میشود و هم با نزدیک کردن زندگی نمایندگان به طبقات ضعیف تر مردم.

۴. معتقدیم پنج خصوصیت مهم ضامن موفقیت مجلس یازدهم در چهارسال پیش رو ۱) انقلابی بودن ۲) انسجام داشتن ۳) حفظ استقلال ۴) حرکت با برنامه تحول و ۵) استفاده از ظرفیت تمام نمایندگان است که فقدان هریک از ویژگی های فوق به تنهایی می تواند مجلس یازدهم را از طی مسیر درست منحرف سازد و عامل ناکامی شود.

۵. مجلس یازدهم، نخستین مجلس در گام دوم انقلاب اسلامی است. لذا خود را نسبت به تحقق بیانیه گام دوم رهبرانقلاب متعهد می دانیم و در این میان از نقش ویژه جوانان غافل نخواهیم شد.

بحمدالله تعداد قابل توجهی از نمایندگان مجلس یازدهم را جوانان زیر ۴۵ سال تشکیل می دهند که بعضاً دارای سابقه نمایندگی نیز هستند، تلاش خواهیم کرد درهم تنیدگی تجربه مجربان مجلس با شور و حرارت جوانی نمایندگان جوان را در عمل پیاده کنیم همچنان که در انتخاب هیات رئیسه رقم خورد. معتقدیم خط کشی های قومیتی، جناحی، جغرافیایی و سنی در مجلس باعث آفت خواهد شد.

مجلس یازدهم ید واحده ای برای استعانت از خداوند متعال، برای بیعت با رهبری، برای گرفتن حق مردم و نوازش محرومان و برای دست رد زدن بر سینه دشمنان ملت ایران خواهد بود.

والسلام علینا و علی عبادالله الصالحین

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا سهام عدالت مجلس یازدهم انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی مجلس یازدهم قانون اساسی اقتصاد مقاومتی نمایندگان مجلس یازدهم طبقات ضعیف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۰۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یکی از مطالبات مردم در دور اول انتخابات مجلس موضوع تحول بود

به گزارش خبرگزاری مهر، پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» تلاش دارد با آماده کردن بستری مناسب برای معرفی داوطلبان نمایندگان دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گامی در جهت کمک به مردم برای انتخاب اصلح و برگزاری پرشور انتخابات بردارد.

«محمدحسین فرهنگی» از حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو به پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» پیوست. متن گفت‌وگوی وی با خبرگزاری مهر را در ادامه می‌خوانید:

در مجلس آینده تقسیم بندی حزبی و سیاسی را چگونه پیش بینی می‌کنید؟

پیش‌بینی می‌کنم مجلس فعلی سه قطبی باشد؛ اصلاح طلبان تقویت شده، یکسری مدافع وضعیت فعلی بوده و تعدادی هم مانند من در طیف تحول گرایان هستند که در مباحث مختلف تحول ایجاد می‌کنند.

مهم‌ترین موضوعی که با توجه به حوزه تخصصی شما باید بیشتر در مجلس آینده مورد توجه قرار بگیرد، چیست؟

نمایندگان مجلس با توجه به اینکه نماینده همه مردم هستند، در تمام موضوعات صاحب نظر هستند و با توجه به این موضوع به نظر می‌رسد اصلاح اشتباهات گذشته و حرکت به سمت اصلاح وضعیت اقتصادی در این خصوص ضروری است.

یکی از مطالبات مردم در دور اول انتخابات مجلس، موضوع تحول بود، انتظار دارند مجلس جدید و نمایندگان، مجلس متفاوتی رقم زنند، مردم به دنبال تحول هستند و می‌خواهند در موضوعاتی چون تورم، بیکاری، گرانی و.. تحول ایجاد شود و شعار سال همچون گذشته مورد توجه قرار گیرد و موانع تولید برطرف شود.

اولویت شما در مجلس آینده برای حضور در کدام کمیسیون خواهد بود؟

در صورت انتخاب مجدد می‌خواهم در کمیسیون صنایع و معاون مجلس حضور داشته باشم ولی بستگی به شرایط روزهای انتهایی دارد.

مهمترین چالش استان را چه می‌دانید و برای حل آنچه راه‌کاری دارید؟

آذربایجان شرقی استانی معدنی است اما مدیریت درستی در حوزه مس و طلا انجام نشده و ضروری است مدیریت مناسب معادن در دو محور مس و طلا به‌ویژه دستور رئیس جمهور در خصوص مس که مقرر شد به صورت مستقیم مس سونگون به طور مستقل اداره شود و عملیاتی نشده، انجام شود چراکه غفلت از معادن استان مهمترین چالش بوده و باید برای آن برنامه‌هایی داشته باشیم.

کد خبر 6080920

دیگر خبرها

  • نقاط قوت و ضعف مجلس یازدهم/ «نظارت» در مجلس آینده تقویت شود
  • ارتقای سه درصدی سهم فرهنگ از بودجه عمومی کشور از موفقیت‌های مجلس یازدهم
  • پایان دوره آموزشی نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم
  • مردم تقسیم‌بندی‌های سیاسی مجلس را مشخص می‌کنند
  • مجلس یازدهم نگاه ویژه‌ای به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها داشت
  • بیکاری معضلی جدی/ ضرورت رفع مشکلات حوزه کشاورزی
  • مجلس آینده نقاط قوت مجلس یازدهم را تقویت کند
  • همه سلایق سیاسی در مجلس دوازدهم حضور دارند
  • یکی از مطالبات مردم در دور اول انتخابات مجلس موضوع تحول بود
  • مردم مشکل جدی کمبود دارو دارند، دولت لاپوشانی می‌کند