Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-04@10:46:57 GMT

نرخ تورم در گیلان ۹ دهم درصد کمتر از متوسط کشوری است

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۳۱۱۳۵

نرخ تورم در گیلان ۹ دهم درصد کمتر از متوسط کشوری است

استاندار گیلان با بیان اینکه نرخ تورم گیلان در سال گذشته پائین‌تر از متوسط کشوری بود گفت: در فروروین امسال نیز نرخ تورم در گیلان ۹ دهم درصد کمتر از متوسط کشوری به ثبت رسید. ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۲ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، ارسلان زارع پیش از ظهر امروز در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان گیلان با بیان اینکه طبق گزارشات تورم گیلان در سال گذشته پائین‌تر از متوسط کشوری به ثبت رسیده است اظهار داشت: در فروروین امسال نیز نرخ تورم در استان گیلان 9 دهم درصد کمتر از متوسط کشوری بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار گیلان با تأکید بر اینکه نرخ فعلی تورم در گیلان نرخ ایده‌آل نیست اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی را راه حلی مناسب برای مقابله با تحریم‌های دشمنان خواند و عنوان کرد: مقاومت مردم کشورمان و ایستادگی آنان در تمامی مراحل دشوار و نیز مدیریت خوب دولت موجب شده تا در مقابل فشارها ایستادگی کنیم.

زارع ضرورت رصد مستمر بخش‌هایی که با معیشت مردم ارتباط دارند به ویژه در حوزه کنترل و پایش بازار را امری لازم و ضروری دانست و تصریح کرد: برای کسب نتایج بهتر در این بخش باید نظارت بر بازار توسط خود بازار انجام شود زیرا تجربه‌های گذشته نشان می‌دهد نظارت مردم بر مردم همواره اثرگذارتر است.

کردستان| تورم و افزایش سرسام‌آور قیمت‌ها‌ ناشی از سوءمدیریت استمنتخب مردم ماکو‌ در مجلس یازدهم: مجلس جدید باید ‌با تصویب قوانین مناسب‌ تورم را مهار کندتورم منطقه یورو نزدیک به صفر است

نماینده عالی دولت در استان گیلان با اشاره به اینکه نظارت بر نحوه عرضه اقلام اساسی خانوار می‌تواند توسط اتحادیه‌ها و اتاق اصناف که برخاسته از متن مردم هستند انجام شود ابراز داشت: نگرانی‌هایی در مورد افزایش قیمت نهاده‌ها و فعالیت‌های جانبی تولید محصولات کشاورزی در گیلان وجود دارد که باید رفع شود.

وی بر ضرورت تشکیل تیم‌های نظارتی با هدف جلوگیری از گرانی قیمت سم علف‌کش و کمباین و با هماهنگی و مدیریت اداره‌کل تعزیرات حکومتی استان گیلان تأکید کرد و گفت: گیلانی استانی با مزیت تولیدات مختلف کشاورزی است بنابراین فراهم کردن امنیت خاطر کشاورزان استان امری بسیار مهم محسوب می‌شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه موضوع افزایش قیمت‌ها باید ابتدا در کمیسیون نظارت استان گیلان کارشناسی شود خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط سخت و حساسی که به ویژه پس از شیوع ویروس کرونا در کشور و استان گیلان ایجاد شده لازم است سازوکارها به گونه‌ای باشد که تا حد امکان افرایش قیمتی نداشته باشیم.

زارع خسارت‌های وارد شده به بازار و بخشی از تولیدکنندگان ناشی از شیوع ویروس کرونا را متذکر شد و عنوان کرد: دولت حدود هزار و 120 میلیارد تومان تسهیلات برای مشاغل آسیب‌دیده از کرونا در استان گیلان اختصاص داده که لازم است تمامی خسارت‌دیدگان در 14 رسته اعلام شده در سامانه کارا ثبت نام کنند.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با بیان اینکه پس از تکمیل ثبت‌نام مشاغل آسیب‌دیده از کرونا نسبت به بررسی درخواست آنان و ارائه تسهیلات به واجدین شرایط اقدامات می‌شود اظهار داشت: سازمان جهاد کشاورزی افزایش 10 هزار تنی تولید برنج در سال جهش تولید را پیش‌بینی کرده است که امیدواریم محقق شود.

زارع با اشاره به اینکه عملیات نشاء برنج در استان گیلان نسبت به سنوات گذشته با کمی تأخیر انجام شده اما تحقق این میزان افزایش تولید برنج بسیار خوب است تصریح کرد: استان گیلان ظرفیت‌های بسیار خوبی برای توسعه و پیشرفت دارد که می‌توانیم با حمایت از بخش‌های مختلف به عملی شدن این موضوع کمک کنیم.

استاندار گیلان در پیش بودن ایام رحلت معمار کبیر انقلاب اسلامی امام راحل را نیز متذکر شد و با بیان اینکه خردادماه در حقیقت یادآور حادثه و حماسه در تاریخ جمهوری اسلامی ایران است گفت: سیره عملی امام خمینی(ره) مبنی بر اجرای عدالت اجتماعی و تلاش برای خدمت صادقانه به آحاد مردم الگویی برای تمام تلاشگران عرصه خدمت است. 

 انتهای پیام/614/ ت

R7877/P/S6,71/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استاندار گیلان استان گیلان متوسط کشوری نرخ تورم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۱۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تورم به مرز ۷۰ درصد در ترکیه رسید

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از آنکارا؛ نرخ تورم سالانه در ترکیه به مرز ۷۰ درصد رسید.
سازمان آمار دولتی ترکیه (TÜİK) روز جمعه (۱۴ اردیبهشت) نرخ تورم سالانه منتهی به ماه آپریل (آوریل) را ۶۹.۸۰ درصد اعلام کرد.
بر اساس داده‌های سازمان آمار ترکیه که در هفتۀ اول هر ماه اعلام می‌شود نرخ تورم در ماه آپریل ۳.۱۸ و نرخ تورم سالانه منتهی به پایان ماه آپریل ۶۹.۸۰ درصد اعلام شد.
در همین حال موسسه تحقیقات اقتصادی اناگ (ENAG) نرخ تورم ماهانه و سالانه در دورۀ مشابه این کشور را به ترتیب ۵.۰۲ و ۱۲۴.۳۵ درصد اعلام کرده است.
گفتنی است در حالیکه حداقل دستمز در ترکیه ۱۷ هزار و ۵۰۰ لیر اعلام شده خط فقر در این کشور به ۵۸ هزار لیر رسیده است.
بنا به گزارش فدراسیون اتحادیه‌های کارگری ترکیه (ترک ایش)، خط گرسنگی در ماه آپریل ۱۷ هزار و ۷۲۵ لیر و خط فقر نیز ۵۷ هزار و ۷۳۶ لیر رسیده است.
همچنین هزینه ماهانه زندگی یک کارمند ۲۲ هزار و ۹۹۱ لیر اعلام شده است.
کارشناسان معتقدند با توجه به هزینه‌های زلزله و دو انتخابات گذشته در ترکیه، همزمان با تشدید ریاضت اقتصادی در دوره پیش رو، روند افزایشی نرخ تورم و تآثیر تصاعدی آن در گرانتر شدن بازار ادامه خواهد یافت.

دیگر خبرها

  • دولت سیزدهم کم خرج ترین دولتِ در حال توسعه شد
  • سلامی : مالیات باید بر عایدی سرمایه باشد و نه بر تورم/ طرحی به نام حمایت از محرومان، به کام یک درصد مرفه جامعه /هشدار نسبت به تشدید بحران در بازار مسکن
  • دولت ایران کم‌ خرج‌ ترین دولتِ در حال‌ توسعه معرفی شد + جدول
  • ترک تحصیل ۱۵ درصد دانش‌آموزان خراسان شمالی در دوره متوسط دوم
  • تورم نقطه به نقطه فروردین ماه اعلام شد
  • تورم نقطه‌به‌نقطه در فروردین به کمتر از ۳۵ درصد رسید
  • بانک مرکزی: تورم نقطه‌به‌نقطه در فروردین به کمتر از ۳۵ درصد رسید
  • تورم به مرز ۷۰ درصد در ترکیه رسید
  • ماندگاری نیروی کار خراسان رضوی به کمتر از ۶ ماه رسید
  • آغاز اردوی انتخابی تیم‌های آب‌های آرام کمتر از ۲۳ سال و جوانان