Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-03@22:22:56 GMT

۱۰ جشنواره مهم سینمایی که تسلیم کرونا نشدند

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۳۱۲۷۵

۱۰ جشنواره مهم سینمایی که تسلیم کرونا نشدند

در میان فهرست بلند بالای جشنواره های سینمایی لغو شده و یا به تعویق افتاده امسال به دلیل بحران کرونا، ۱۰ جشنواره مهم سینمایی نیز به هر شکل ممکن دوره سال ۲۰۲۰ خود را طبق برنامه به پیش خواهند برد. 

به گزارش ایسنا، ویروس کرونا ضربه سختی به سینمای جهان زد و علاوه بر تعطیلی سالن های سینما و توقف تولیدات سینمایی، بسیاری از جشنوارههای سینمایی را نیز در گوشه کنار جهان لغو کرد که مهم ترین آنها کن ۲۰۲۰ بود که سرانجام در ماه مارس از عدم برگزاری هفتاد و سومین دوره خود خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

با این وجود برخی جشنواره های بزرگ سینمایی به دلیل شرایط خاص تقویم زمانی و میزبان شیوع ویروس کرونا در منطقه برگزاری، توانستند دوره سال ۲۰۲۰ خود را به هر شکل ممکن حفظ کنند و یا به صورت آنلاین و یا فیزیکی طبق برنامه برپا شوند که در زیر به مهم ترین آنها اشاره شده است: 

* جشنواره فیلم سیدنی که پیش از این، برگزاری‌اش را در سال ۲۰۲۰ لغو کرده بود، پس از مدتی اعلام کرد برای اولین در تاریخ برگزاری اش به صورت مجازی برگزار خواهد شد. مسئولان شصت و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم سیدنی اعلام کرده اند این رویداد سینمایی به شکلی کوچک‌تر و آنلاین از تاریخ ۱۰ تا ۲۱ جولای (۲۰ تا ۳۱ تیر) برگزار می‌شود و در مجموع میزبان نمایش ۳۳ فیلم بلند در چهار بخش از جمله مستندهای استرالیایی، فیلم‌های کوتاه از چهره‌های نوظهور سینمای استرالیا و همچنین آثاری از کارگردانان زن اروپایی خواهد بود.

 

* جشنواره فیلم ملبورن نیز همانند جشنواره سیدنی در ابتدا تصمیم بر لغو کلی برنامه امسال داشت اما در نهایت جشنواره مجازی را در همان تاریخ اصلی جایگزین نسخه اصلی جشنواره کرد. جشنواره فیلم ملبورن ۲۰۲۰ شامل ۴۰ برنامه از جمله نمایش فیلم بلند، کوتاه و رویدادهای اجتماعی مجازی است. برنامه کامل فیلم ها روز ۱۴ جولای (۲۴ تیر) اعلام میشود. جشنواره فیلم ملبورن از تاریخ ۶ تا ۲۳ اوت (۱۶ مرداد تا ۲ شهریور) برگزار می شود. 

 

* بیست و ششمین جشنواره سارایوو در کشور بوسنی و هرزگوین امسال طبق برنامه در تابستان برگزار می شود و «میشل آزاناویسوس» کارگردان فرانسوی و برنده جایزه اسکار هم به عنوان رئیس هیات داوران بخش رقابتی جشنواره انتخاب شده است. این رویداد سینمایی از تاریخ ۱۴ تا ۲۱ اوت (۲۴ تا ۳۱ مرداد) برگزار می‌شود.

 

* گرچه برگزاری دوسالانه معماری ونیز به سال آینده موکول شد اما جشنواره فیلم ونیز به عنوان قدیمی ترین و البته مهم ترین جشنواره های سینمایی جهان پس از گمانه زنی های فراوان تصمیم به برگزاری به شکل معمول سال های گذشته گرفت. هفتاد و هفتمین جشنواره فیلم ونیز قرار است از تاریخ ۲ تا ۱۲ سپتامبر (۱۲ تا ۲۲ شهریور) برگزار شود و امسال «کیت بلانچت» بازیگر برنده اسکار به عنوان رئیس هیئت‌داوران بخش رقابتی انتخاب شده است. جشنواره ونیز میزان نمایش برخی آثار جشنواره کن امسال نیز خواهد بود که با برچسب "کن ۲۰۲۰" به روی پرده می روند. 

 

* جشنواره مهم فیلم تلوراید آمریکا هم امسال چهل و هفتمین دوره خود را از ۳ تا ۷ سپتامبر (۱۳ تا ۱۷ شهریور) با افزایش یک روزه مدت زمان برگزاری نسبت به سالهای گذشته برگزار میکند. امسال از فرش قرمز و عکاسی های متداول در جشنواره تلوراید به سبب رعایت نکات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی خبری نیست. 

 

* چهل و پنجمین جشنواره فیلم تورنتو کانادا نیز در برنامه زمانی گذشته برپا خواهد شد اما برگزارکنندگان این رویداد سینمایی در پیامی اعلام کرده اند هنوز درباره نحوه برگزاری جشنواره در ماه سپتامبر به نتیجه نهای نرسیده اند و هم اکنون هر دو نسخه مجازی و فیریکی را در نظر دارند. این جشنواره طبق برنامه از ۱۰ تا ۲۰ سپتامبر (۲۰ تا ۳۰ شهریور) برپا خواهد شد. 

 

* پنجاه و هشتمین جشنواره فیلم نیویورک که تنها میزبان نمایش فیلمهایی با مدت زمان ۴۰ دقیقه و کمتر است هم اکنون در مرحله پذیرس آثار قرار دارد و انتظار می رود طبق برنامه از ۲۵ سپتامبر تا اول اکتبر (۴ تا ۱۰ مهر) برگزار خواهد شد.

 

* شصت و چهارمین جشنواره فیلم لندن نیز قرار است از ۷ تا ۱۸ اکتبر (۱۶ تا ۲۷ مهر) از سوی موسسه فیلم بریتانیا برگزار شود. این رویداد سینمایی سال گذشته میزبان اولین نمایش فیلم های اسکاری «مرد ایرلندی» و «جوجو ربیت» بود.

 

* مسئولان برگزاری جشنواره فیلم توکیو هم اعلام کردند با امید به بهبود شرایط تا زمان آغاز این رویداد سینمایی، سامانه ارسال آثار سینمایی برای شرکت در جشنواره امسال را فعال کردند و امیدوارند این جشنواره ۱۰ روزه را ۳۱ اکتبر تا ۹ نوامبر (۱۰ تا ۱۹ آبان) در ژاپن برگزار کنند. 


* بیست و یکمین جشنواره فیلم مومبای از معتبرترین جشنواره های سینمایی قاره آسیا امسال از ۵ تا ۱۲ نوامبر (۱۵ تا ۲۲ آبان) برگزار می شود وهنور برنامه فیلم های آن اعلام نشده است. 

لینک کوتاه: asriran.com/0034CL

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: سینمای جهان جشنواره فیلم رویداد سینمایی برگزار می شود جشنواره فیلم طبق برنامه خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۱۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره‌‎ گل‌محمدی و آیین گلابگیری در قزوین و بویین‌زهرا

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ علیرضا خزائلی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قزوین با اعلام این خبر گفت: جشنواره های گل محمدی و آیین گلابگیری در قزوین و روستای خوزنین با هدف معرفی آداب و رسوم و فرهنگ گل و گیاه، جذب گردشگر و افزایش رونق کسب و کارهای مرتبط با صنعت گل و گلاب از امروز ۱۳ اردیبهشت ماه در مجموعه گردشگری تالار شهر قزوین و مجموعه گردشگری کشاورزی روستای خوزنین آغاز می‌شود.

وی اظهار کرد: جشنواره گل محمدی و آیین گلابگیری مجموعه تالار شهر از تاریخ سیزدهم به مدت ۲۰ روز برگزار می‌شود که ویژه‌برنامه این مراسم همراه با برنامه‌های شاد و متنوع فرهنگی – هنری در روز ۱۹ اردیبهشت همزمان با آیین کهن پنجاه به در خواهد بود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قزوین افزود: جشنواره گل محمدی خوزنین برای دومین سال متوالی از تاریخ ۱۳ تا ۲۸ اردیبهشت در مجموعه گردشگری کشاورزی واقع در باغستان این روستا و ویژه‌برنامه آن نیز در روز ۲۰ اردیبهشت که در تقویم ملی روز گل محمدی نامگذاری شده، برگزار خواهد شد.

خزائلی خاطرنشان کرد: جشنواره‌های گل محمدی معمولا با استقبال خوبی از سوی مردم و گردشگران روبه‌رو بوده و امیدواریم با برنامه‌ریزی‌ که برگزاری این دو رویداد انجام شده شاهد حضور گسترد علاقمندان به آیین‌های سنتی و گردشگران در این مراسم باشیم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902115

دیگر خبرها

  • جشن ریواس در روستای راونج دلیجان برگزار شد
  • برگزاری جشنواره نخبگان قرآنی مدارس خوزستان
  • برگزاری آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در مشهد
  • جشنواره‌های امام رضا (ع) سبب‌ساز توسعه فرهنگ رضوی است
  • برگزاری نخستین جشنواره فرهنگی، ورزشی بومی -محلی در دانشگاه آزاد بجنورد
  • برگزاری جشنواره‌‎ گل‌محمدی و آیین گلابگیری در قزوین و بویین‌زهرا
  • برگزاری جشنواره‌‎های گل محمدی و آئین گلابگیری در قزوین
  • برگزاری جشنواره‌‎ گل محمدی و آیین گلابگیری در قزوین و بویین زهرا
  • ۱۰ هنرمند فعال نمایش عروسکی تقدیر می‌شوند
  • برگزاری کارگاه‌های آموزشی شعر و داستان کودک و نوجوان در همدان