Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس فوتبال»
2024-05-05@09:36:58 GMT

چرا استقلال به شیخ دیاباته نیاز دارد؟

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۳۱۳۵۱

چرا استقلال به شیخ دیاباته نیاز دارد؟

استقلال با دیاباته و قائدی و مطهری با اختلاف بهترین خط حمله لیگ برتر را در اختیار دارد، اما بعد از بازی‌های نیم‌فصل اول، آبی‌های تهرانی دیگر بهترین خط حمله نیستند.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

استقلال بعد از هفته شانزدهم تحت هدایت فرهاد مجیدی در ۴ بازی برگزار شده ۶ گل به ثمر رسانده که در جدول نیم‌فصل دوم با این ۶ گل پایین‌تر از پرسپولیس و شاهین ۸ گله و سایپای ۷ گله قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به غیر از استقلال ۵ تیم دیگر هم در نیم‌فصل دوم ۶ گل زدند که تنها فولاد و استقلال در این بین با ۴ بازی به رکورد ۶ گل رسیده‌اند و دیگر تیم‌ها ۵ بازی را پشت سر گذاشتند. اگر آمار گلزنی استقلال را به‌صورت میانگین گل زده بررسی کنیم، استقلال در هر بازی ۵/۱ گل زده و آمار برابری با فولاد دارد و این دو تیم آمارشان از این لحاظ نسبت به دیگر تیم‌های ۶ گله لیگ برتر بهتر است و می‌توانند حتی از سایپای ۷ گله که ۴/۱ گل را در هر بازی زده، پیشی بگیرند و تنها پرسپولیس با میانگین ۲ گل زده و شاهین با میانگین ۶/۱ گل در هر بازی از استقلال و فولاد بهتر بودند. بهترین خط حمله لیگ برتر در ۱۶ بازی ابتدای فصل حالا رقبای جدی پیدا کرده که شاید تا پایان فصل به آبی‌های تهرانی نرسند، اما آمار نیم‌فصل دوم آن‌ها فعلاً از استقلال بهتر است و این موضوع برای مجیدی به‌عنوان سرمربی جدید مهم خواهد بود. مجیدی که در همه موارد با مربی قبلی استقلال یعنی استراماچونی مقایسه می‌شود برای ادامه کار نیاز دارد خط حمله‌اش را تقویت کند. در نیم‌فصل دوم پرسپولیس و شاهین از استقلال جلو زدند و فولاد هم آمار برابری دارد و اگر استقلال می‌خواهد رقبایش را در کورس بهترین خط حمله بگیرد کار سختی دارد، چون باید ۴ گل برابر فولاد بزند تا با آمار ۲ گل در هر بازی یحیی گل‌محمدی برابری کند. استقلال در آخرین بازی‌اش برابر گل‌گهر هم گلی نزد، البته مجیدی به بازگشت دیاباته دل خوش کرده که فعلاً برای او تنها ۲۰ دقیقه در لیگ برتر بازی کرده و امیدوار است با بازگشت این مهاجم خوب به بازی‌ها نتایج را بهبود بخشد و خط حمله‌اش را فعال‌تر کند. در افت خط حمله استقلال مسلماً غیبت دیاباته محسوس بود و شاید اگر او دچار مصدومیت نمی‌شد استقلال در نیم‌فصل دوم هم بهترین خط حمله را داشت.

خبرورزشی

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: استقلال پرسپولیس استقلال پرسپولیس شیخ دیاباته بهترین خط حمله نیم فصل دوم لیگ برتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۱۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گولسیانی و کنعانی‌زادگان بهترین مدافعان میانی لیگ برتر؟

آفتاب‌‌نیوز :

پرسپولیس در جام حذفی ۴ گل از آلومینیوم اراک دریافت کرد، اما در لیگ برتر همچنان بهترین خط دفاعی را در اختیار دارد و عامل اصلی هم عملکرد خوب گولسیانی و کنعانی‌زادگان، ۲ مدافع میانی است.

این دو مدافع علاوه بر اینکه تقریباً اکثر مهاجمان حریف را مهار می‌کنند، در گلزنی هم دستی بر آتش دارند و حدود یک سوم از گل‌های پرسپولیس را به ثمر رسانده اند.

 این روند و عملکرد کم نقص ۲ مدافع پرسپولیس باعث شده تا این تیم در تعقیب استقلال به کسب عنوان قهرمانی امیدوار شود.

استقلال هم از ساختار دفاعی خوبی برخوردار است، اما معمولا این تیم دردفاز دفاعی دچار تغییرات زیادی شده است.

در صورتی که در پرسپولیس کنعانی‌زادگان و گولسیانی اگر محروم یا مصدوم نشوند تقرببا به طور ثابت بازی خواهند کرد. 

هر چند مصدومیت پورعلی گنجی باعث شد تا این دو مدافع بیشتر در خط دفاع کنار هم حضور داشته باشند.

اغلب کارشناسان عقیده دارند در هفته‌های پایانی تیمی موفق می‌شود که کمتر گل بخورد و البته در فاز هجومی هم از فرصت‌ها نهایت استفاده را ببرد.

پرسپولیس در ۶ بازی آخر خود در لیگ برتر گلی را دریافت نکرده و امیدوار است همین روند را در ۵ هفته پایانی هم ادامه بدهد.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • نکونام: هر کاری دلم بخواهد می‌کنم
  • گلرهای استقلال علیه بهترین خط حمله لیگ (عکس)
  • گولسیانی و کنعانی‌زادگان بهترین مدافعان میانی لیگ برتر؟
  • پرسپولیس و ثبت یک آمار تاریخی؛ دیوار تهران
  • حجازی: استقلال اکنون نیاز به آرامش و تمرکز دارد + ویدیو
  • حجازی: استقلال اکنون نیاز به آرامش و تمرکز دارد
  • آتیلا حجازی: حق بانوان ایران بیشتر از این است؛ ایران نبودم و برای خدمت به استقلال برگشتم!
  • آمار خاص پرسپولیس برای پیشی گرفتن از استقلال
  • آمار ضعیف پرسپولیس مقابل مدعیان قهرمانی
  • رفتن خطیر کمتر از قهرمانی استقلال نیست! / بهترین شب زندگی نکونام بود