Web Analytics Made Easy - Statcounter

حشمت الله کشیری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در خصوص حضور محیط بانان اسب سوار در زیستگاه‌های طالقان، اظهار کرد: از این ظرفیت در دیگر مناطق حفاظت شده محیط زیست کشور، پارک ملی و همچنین مناطق شکار ممنوع برای تسهیل در امر حفاظت و گشت زنی در مناطق صعب العبور استفاده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امسال محیط بانان البرزی توسط اساتید ویژه دارای تخصص آموزش‌های لازم در خصوص سوارکاری و اصول و رفتار و آسیب شناسی اسب را فرا گرفته اند، گفت: این آموزش‌ها در قالب نحوه استفاده بهینه از اسب و یا پایش مناطقی از طالقان که باید محیط بانان اسب سوار در آن نقاط حضور یابند، به آنها ارائه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره حیات وحش حفاظت از محیط زیست استان البرز با اشاره به اینکه کلاس‌های آموزشی و توجیهی تئوری و عملی بدین منظور برای محیط بانان البرزی برگزار شده است، افزود: توسط ادارات محیط زیست دیگر استان‌های کشور نیز تاکنون بکارگیری اسب برای پایش مناطق حفاظت شده و شکار ممنوع عملیاتی شده است اما اینکه از قبل آموزش‌های علمی و عملی هر دو به محیط بانان برای استفاده از اسب ارائه شود، اکنون در البرز اجرایی شده است.

کشیری در بخش دیگری با بیان اینکه در کنار استفاده از اسب، امکاناتی دیگری نیز مانند ماشین و موتورسیکلت برای گشت زنی و پایش مناطق حفاظت شده مهیا شده است، بیان کرد: در حال حاضر چهار اسب در کل استان در اختیار محیط بانان البرزی است که برای محیط بانی در طالقان و وارنگه رود جاده چالوس از آنها استفاده می‌شود.

به گفته وی در محیط بانی وارنگه رود طی سال‌های گذشته استفاده از اسب در پایش مناطق به ویژه در فصل تابستان استفاده شده، اما بکارگیری دوره‌های آموزشی تئوری و عملی برای محیط بانان اسب سوار در یک ماه گذشته پیاده سازی شده است.

کد خبر 4938527

منبع: مهر

کلیدواژه: طالقان محیط بان ویروس کرونا شیراز بوشهر روز قدس شهرکرد شیوع کرونا گرگان عید سعید فطر قزوین بیرجند نماز عید سعید فطر روز جهانی قدس ستاد مقابله با کرونا مشهد محیط بانان اسب سوار پایش مناطق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۲۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت چیدن ریواس در منطقه حفاظت شده پلنگ دره قم

سید محمدرضا بهشتی پور مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: بر اساس قوانین و ضوابط زیست محیطی، چیدن گونه‌های گیاهی از جمله ریواس و گیاهان دارویی در مناطق حفاظت شده ممنوع است و با متخلفان برخورد می‌شود. 

وی در ادامه افزود: متأسفانه حضور بدون مجوز مردم در منطقه حفاظت شده پلنگ دره، موجب اختلال در امنیت منطقه و انجام وظایف محیط بانان، ریختن زباله و آلودگی زیست محیطی و روشن کردن آتش و افزایش احتمال آتش سوزی در منطقه شده است. 

وی در پایان تصریح کرد: از کانال‌های خبری و تبلیغاتی در فضای مجازی خواهشمندیم به هیچ عنوان با انتشار فیلم‌ها و تصاویر از ریواس چینی در منطقه پلنگ دره، مردم را نسبت به انجام این عمل غیرقانونی تشویق و ترغیب نکنند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • ممنوعیت چیدن ریواس در منطقه حفاظت شده پلنگ دره قم
  • جنجال در منطقه میانکاله؛ ممانعت محیط بانان از ورود مصالح ساختمانی
  • تبدیل منطقه حفاظت شده به گردشگری/ واگذاری بهشت گمشده در فارس
  • دهگردشی و ارایه خدمات بهداشتی درمانی در روستا‌های صعب العبور طالقان
  • تحویل خودرو‌های عملیاتی به محیط بانان کشور
  • تحویل خودرو و تجهیزات عملیاتی به محیط‌بانان
  • افزایش پایش تصویری مناطق جرم‌خیز اهواز
  • افتتاح دو خانه محیط زیست جدید در تهران
  • استفاده از پهپاد برای پایش‌تالاب‌ها
  • تجهیز محیط بانان با به‌روزترین فناوری‌های دنیا