Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-30@11:59:56 GMT

مبلغ بیمه بیکاری کرونا چقدر است؟

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۳۲۵۵۳

مبلغ بیمه بیکاری کرونا چقدر است؟

به گزارش صدای ایران، با شیوع کرونا و تعطیلی کسب و کارها، دولت برای حمایت از معیشت کسانی که کار خود را از دست داده‌اند، تزریق پنج هزار میلیارد تومان به صندوق بیمه بیکاری تصویب کرد.

برای همین منظور سامانه‌ای به آدرس bimebikari.mcls.gov.ir راه‌اندازی شد تا افراد درخواست خود را در آن ثبت کنند.

بر اساس این گزارش مشاغل پرخطر تا پایان اردیبهشت و مشاغل کم خطر که از ابتدای اردیبهشت ماه آغاز به کار کرده‌اند، تا پایان فروردین ماه بیمه بیکاری دریافت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



«مسعود بابایی» مدیر کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا درباره آخرین آمار ثبت نامی در سامانه بیمه بیکاری، گفت: در مجموع ۸۳۵ هزار و ۱۴۹ نفر در این سامانه ثبت نام کردند که ۶۹۸ هزار و ۷۹۳ نفر مشمول دریافت بیمه بیکاری تایید شدند.

وی درباره مشمولان بیمه بیکاری به تفکیک ماه گفت: در اسفند ماه ۳۷۳ هزار نفر، فروردین ۲۹۳ هزار و ۹۸۵ نفر، اردیبهشت ۱۵ هزار و ۱۲۵ نفر و تا ۱۰ خردادماه ۶ هزار و ۲۴۶ نفر مشمول دریافت بیمه بیکاری توسط وزارت کار تایید شدند.

این مقام مسوول درباره زمان و مبلغ واریز بیمه بیکاری اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت: پس از استخراج فهرست مشمولان بیمه بیکاری کرونا، آن را به سازمان تامین اجتماعی دادیم و اطلاعی از زمان واریز نداریم و سازمان برنامه و بودجه مسوول پرداخت مبلغ تعیین شده است.

وی افزود: البته در خبرها خواندم که رییس سازمان تامین اجتماعی اعلام کرده در این هفته مستمری بیکاران اسفندماه واریز می‌شود.

بیست و هفتم اردیبهشت ماه بود که رییس سازمان برنامه و بودجه بخش دوم اعتبار یک میلیارد یورویی مقابله با کرونا را ابلاغ کرد و ۱۲۸۶ میلیارد تومان از محل اعتبارات ریالی منابع یک میلیارد یورویی صندوق توسعه ملی بابت تامین هزینه های مدیریت تبعات اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا به صندوق بیمه بیکاری سازمان تامین اجتماعی تخصیص یافت.

با توجه به اینکه مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار پیش از این اعلام کرده بود که مقرری بیمه بیکاری کرونا متفاوت از بیمه بیکاری معمول است اما هنوز مبلغ نهایی آن که قرار بود توسط ستاد مقابله با کرونا تعیین شود اعلام نشده است.

پیگیری‌ها نشان می‌دهد که گویا هنوز دستورالعمل و چارچوبی برای پرداخت مقرری بیمه بیکاری کرونا وجود ندارد و گفته می‌شود به هر فرد ۸۲۵ هزار تومان پرداخت می‌شود. همچنین با توجه به اینکه اعلام شده بیمه بیکاری کرونا برای اسفندماه از ۱۰ اسفند محاسبه می‌شود، غرامت اسفندماه ۵۴۵ هزار تومان خواهد بود.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: صدای ایران کرونا بیمه بیکاری بیمه بیکاری کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۲۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازنشستگی ۵۵۲ مددجوی کمیته امداد بوشهر با پرداخت ۱۰ سال بیمه

به گزارش خبرنگار مهر، عباس روشن ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این نهاد در راستای توانمند سازی خانوارهای مددجویی، نگاه ویژه ای به تأمین آسایش، شرایط آتی و نیز پایداری درآمد آنها دارد، اظهار داشت: در این راستا با پرداخت حق بیمه مددجویان واجد شرایط به سازمان تأمین اجتماعی، بیمه شدگان می‌توانند از تمامی مزایای بیمه‌های اجتماعی نظیر بازنشستگی، فوت و یا از کار افتادگی بهره مند شوند.

وی افزود: پرداخت حق بیمه بازنشستگی جهت دو گروه از مددجویان شامل گروه زنان سرپرست خانوار شهری بین ۴۵ تا ۵۰ سال و مجریان طرح‌های اشتغال فعال که سرپرست خانواده و مستمری بگیر این نهاد باشند صورت می‌پذیرد.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر خاطر نشان کرد: پرداخت حق بیمه از ناحیه کمیته امداد به سازمان تأمین اجتماعی تا زمان مددجو بودن و نیز فرارسیدن سن بازنشستگی فرد مشمول (زنان ۵۵ سال و مردان ۶۰ سال) به مدت حداکثر ۱۰ سال ادامه می‌یابد و پس از آن از تحت پوشش خارج می‌شوند چرا که دیگر خودشان حقوق بگیر تأمین اجتماعی هستند.

روشن بیان داشت: بر همین اساس در سال ۱۴۰۲ تعداد ۵۲۲ نفر پس از ۱۰ سال سابقه بیمه با رعایت شرایط سنی، بازنشسته و از مستمری بازنشستگی بهره‌مند شدند.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر گفت: بابت حق بیمه‌های اجتماعی مددجویان در سال ۱۴۰۲ مبلغی بیش از هفت میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اختصاص و به شعب تابعه سازمان تأمین اجتماعی پرداخت شده است.

کد خبر 6093084

دیگر خبرها

  • بازنشستگی ۵۵۲ مددجوی کمیته امداد بوشهر با پرداخت ۱۰ سال بیمه
  • جزئیات اصلاح قانون کار و بیمه بیکاری
  • سهمیه ارز سفر حج ۱۴۰۳ اعلام شد
  • استان مرکزی دارای بیکاری پنهان است
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • پرداختی بیمه‌ها به داروخانه‌ها شفاف‌سازی شود
  • پرداختی بیمه ها به داروخانه ها شفاف سازی شود
  • ثبت ۱۶ هزار زلزله در سال گذشته
  • جریان وقف باید به سمت دانش‌محور شدن برود / مبلغ ما در وقف شفاف‌سازی و نمایش کارهای علمی است
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند