Web Analytics Made Easy - Statcounter

270 تن از منتخبان مردم امروز با تصویب اعتبارنامه‌هایشان عنوان نمایندگی مجلس یازدهم را بدست آورندن ،اما اعتبارنامه سه منتخبان اعتراض شماری از نمایندگان راهی کمیسیون تحقیق به عنوان حکم نهایی شد تا مشخص شود این سه تن به مجلس جدید راه خواهند یافت یا نه؟

قدس آنلاین: از امروز ۲۷۰ تن از منتخبان مردم با تصویب اعتبارنامه‌هایشان رسما سمت نمایندگی مجلس یازدهم را بدست آوردند و با تعیین کمیسیون‌های تخصصی آنها، مجلس بزودی وارد روند عادی کار خود یعنی قانونگذاری و نظارت خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز اما در مجلس نام سه تن از منتخبان برای تایید و تصویب اعتبارنامه‌هایشان از سوی شعب بررسی به صحن مجلس ارائه نشد.

غلامرضا تاجگردون منتخب مردم گچساران و باشت، سید کاظم دلخوش اباتری منتخب مردم صومعه‌سرا و حسین محمدصالحی دارانی منتخب فریدن، فریدونشهر و چادگان سه نفری بودند که در مجلس یازدهم اعتبارنامه‌هایشان با اعتراض دیگر منتخبان که حالا نماینده شده‌اند مواجه شده است.

اعتبارنامه تاجگردون و دلخوش روز شنبه از سوی شماری از نمایندگان از جمله روح الله نجابت، علیرضا زاکانی و علی‌اکبر کریمی به دلیل آنچه از سوی این نمایندگان اخذ رشوه و زمین‌خواری در مورد کاظم دلخوش و رانت‌خواری و کسب منافع اقتصادی و اعمال نفوذ شبکه‌ای از طرق مختلف در دستگاه‌های دولتی و شرکت‌های تابعه و بخش عمومی توسط تاجگردون عنوان شده بود.

ظاهرا تعداد معترضین به اعتبارنامه تاجگردون از دیروز افزایش هم یافته و به بیش از ۳ نفر رسیده زیرا امروز احمد نادری نمایند مردم تهران در مصاحبه‌ای از تهدید شدنش به برخورد با سلاح گرم پس از اعتراض به اعتبارنامه منتخب مردم گچساران خبر داده و گفت: پیام‌های مختلفی در پیام رسان‌ها و یا به صورت پیامکی و تلفنی دریافت کرده‌ایم.

نماینده مردم تهران همچنین از افزایش شمار معترضان به اعتبارنامه تاجگردون به ۹ نفر خبر داد.

اعتبارنامه منتخب مردم فریدن فریدون‌شهرو چادگان اما ظاهرا امروز مورد اعتراض زهره الهیان نماینده مردم تهران قرار گرفت.

دلیل این اعتراض آنگونه که گفته شده محکومیت قضائی حسین محمدصالحی دارانی و موضوعات دیگر است که در ایام انتخابات، مسئولین امر متوجه این موضوع نشده‌اند.

پرونده تاجگردون، دلخوش و صالحی دارانی در راه شورای نگهبان

سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی نایب رئیس مجلس نیز در جلسه امروز در پاسخ به تذکر آیین نامه‌ای الیاس نادران در مورد لزوم ارسال اسناد رد اعتبارنامه این سه منتخب گفت که پرونده‌های اعتراضی به شورای نگهبان ارسال خواهد شد.

راند دوم؛ سه شنبه

محمد حسین فرهنگی سخنگوی هیات رئیسه مجلس هم امروز اظهار داشت در مورد اعتبار نامه‌هایی که تصویب نشده است، شعب ۱۵ گانه اعتراضات را مورد بررسی قرار می‌دهد و اگر اعتبارنامه این افراد در شعبه به تصویب برسد، مجدداً به صحن علنی ارجاع می‌شود و تایید آن در صحن علنی اعلام می‌شود. در غیر این صورت اعتبارنامه منتخبان مذکور به کمیسیون تحقیق ارجاع خواهد شد.

در همین رابطه شهاب نادری گفت که قرار است فردا جلسه‌ای در شعبه ۱۲ با حضور معترضان و غلامرضا تاجگردون برگزار شود تا مدارک معترضان و دفاعیات تاجگردون بررسی شود.

نادری همچنین تایید کرد که رئیس شعبه ۱۲ طی مکاتبه‌ای با شورای نگهبان خواستار رسیدگی و توضیحات بیشتر در خصوص صلاحیت منتخب گچساران شده است.

کمیسیون تحقیق حکم نهایی

طبق آیین نامه داخلی مجلس در صورتی که اعتبارنامه هر یک از منتخبان در شعب ۱۵ گانه رد شود یا نماینده معترض بر نظر خود باقی باشد، موضوع  به کمیسیون تحقیق ارجاع خواهد شد.

محمدرضا میرتاج‌الدینی نماینده مردم تبریز و عضو کمیسیون تحقیق مجلس یازدهم در گفت‌وگو با قدس آنلاین درباره روند کار این کمیسیون اظهار داشت: پس از تشکیل شعب ۱۵ گانه بررسی اعتبارنامه‌ها هر یک از این شعب موظفند پس از تعیین هیات رئیسه خود، بلافاصله دو نفر از اعضای خود را که آگاهی بیشتری به مسائل حقوقی داشته و از صلاحیت لازم‌برخوردار باشند به‌عنوان اعضای اصلی و علی‌البدل کمیسیون تحقیق معرفی کنند.

وی افزود: بنابر این کمیسیون مذکور ۱۵ عضو اصلی دارد که باید از میان خود در اولین جلسه هیات رئیسه کمیسیون را انتخاب کنند.

میرتاج الدینی با بیان اینکه تشکیل اولین جلسه کمیسیون مذکور باید با دعوت هیات رئیسه مجلس صورت گیرد، خاطرنشان کرد: این دعوت در صورتی انجام می‌شود که اعتبارنامه منتخب یا منتخباتی در شعب رد شده یا با اعتراض منتخب یا نماینده‌ای روبرو باشد.

نماینده مردم تبریز با اشاره به اینکه احتمالا این دعوت در همین هفته انجام خواهد گرفت و کمیسیون فعالیت خود را آغاز می‌کند به خبرنگار قدس آنلاین گفت: این کمیسیون اسناد و ادله شعبه و معترضان را دریافت کرده و دفاعیات منتخب مورد اعتراض را نیز دریافت خواهد کرد و ۱۵ روز فرصت دارد تا نظر خود را به صورت مکتوب به صحن مجلس ارائه دهد که در صورت لزوم این مدت با شرایطی قابل تمدید است.

میرتاج‌الدینی با تاکید بر اینکه کمیسیون تحقیق مسئول رسیدگی به مواردی است که در شورای نگهبان بررسی نشده، اظهار داشت، به همین منظور پیش از ورود کمیسیون هیات رئیسه در نامه‌ای به شورای نگهبان از این نهاد استعلام می‌کند که موارد اعتراض قبلا در این شورا مورد بررسی قرار گرفته یا نه؟ و اگر آنها رسیدگی کرده باشند سالب به انتفاع موضوع است و دیگر مجلس ورود پیدا نمی کند و اعتبارنامه منتخب تایید می شود و اگر  شورای نگهبان اعلام کند که این موارد جدید اسیت و آنها بررسی نکرده اند یا اطلاع نداشته‌اند در کمیسیون تحقیق بررسی و گزارش رای کمیسیون به صحن مجلس ارائه می‌شود.

عضو کمیسیون تحقیق مجلس با یادآوری اینکه منتخبی که اعتبارنامه‌اشس رد شده در صحن مجلس امکان دفاع از خود را دارد و می‌تواند بخشی از وقت خود را به نمایندگان دیگری نیز واگذار کند تا از او دفاع کنند، گفت: در صورتی که نمایندگان به اعتبارنامه منتخب رای ندهند وی از راهیابی به مجلس باز خواهد ماند.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: اعتبارنامه منتخبان مجلس اعتراض به اعتبارنامه تاجگردون اعتبارنامه دلخوش کمیسیون تحقیق شورای نگهبان میرتاج الدینی نایب رئیس مجلس محمدحسین فرهنگی سخنگوی هیئت رییسه مجلس قدس آنلاین اعتبارنامه منتخب کمیسیون تحقیق شورای نگهبان نماینده مردم مجلس یازدهم هیات رئیسه منتخب مردم خواهد شد صحن مجلس نامه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۲۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنجال بزرگ علیه قالیباف از سوی یاران رائفی‌پور در مجلس آینده | وعده‌ها عجیب واقعیت دارد؟

اخیرا کامران غضنفری که با لیست صبح امید(رائفی پور) جزو منتخبان تهران برای ورود به مجلس دوازدهم است در یادداشتی که منتشر کرده، مدعی دادن وعده هایی از جنس وام و خودرو و عضویت در کمیسیون مورد علاقه در عوض رأی دادن به ریاست قالیباف شده است.

او در این یادداشت مدعی شده؛« یکی از اطرافیان جناب قالیباف، تلفنی از اینجانب برای دیداری در مجلس شورای اسلامی دعوت کرد. موضوع را که سوال کردم، گفتند که حضوری با هم صحبت خواهیم کرد. در زمان وعده کرده شده به طبقه دهم ساختمان شیخ فضل الله نوری رفتم. در آنجا به غیر از خود میزبان، دو نفر دیگر از نمایندگان منتخب شهرستان ها هم حضور داشتند. پس از احوالپرسی و بیان مقدماتی، متوجه شدم که موضوع اصلی، جلب نظر نمایندگان جدید برای ریاست آقای قالیباف می باشد. از بنده در مورد کمیسیونی که مایل به عضویت در آن هستم سوال کردند و هنگامی که گفتم کمیسیون مربوطه ظاهراً متقاضی زیاد دارد و احتمالاً نوبت به بنده نخواهد رسید، گفتند این چه حرفی است؟ چه کسی از شما شایسته تر! بعد هم لیست افرادی که اظهار تمایل برای عضویت در آن کمیسیون کرده بودند را یکی یکی می خواندند و می گفتند مثلاً آقای شماره یک را به کمیسیون الف می فرستیم، آقای شماره ۲ را به کمیسیون ب می فرستیم، آقای شماره ۳ را به کمیسیون ج می فرستیم و … یعنی که جای شما در این کمیسیون محفوظ است و دغدغه رفتن به آن کمیسیون را نداشته باشید و ما خودمان آن را حل خواهیم کرد!»

او سپس مدعی شده که بحث اعطای وام های چند صد میلیونی و خودرو نیز مطرح شد، و تاکید کرده؛« برداشت بنده از جلسه مذکور آن بود که با دادن وعده قرار گرفتن در کمیسیون مورد نظر، دادن وعده خودرو، وام و … قرار است نظر نمایندگان منتخب را نسبت به ریاست جناب قالیباف، جلب کنند. البته از یک ماه قبل نیز بنده از دوستان متعددی اخبار مشابهی را دریافت کرده بودم که با منتخبین شهرستان ها تماس گرفته می شود و آنها را به مجلس دعوت می کنند و با دادن وعده های مشابه، از آنان خواسته می شود که به ریاست ایشان رای بدهند.»

این ادعا اما آیا صحت دارد؟

حبیب‌زاده، منتخب مردم مرند در مجلس شورای اسلامی روایت کامران غضنفری از دیدار با یکی از مدیران مجلس را ناصحیح دانست و به تسنیم گفت: «من در آن جلسه مورد اشاره دکتر غضنفری بوده‌ام، به هیچ وجه بحثی درباره قول و وعده برای رأی دادن به ریاست مجلس نبوده و خلاف‌گویی است».

حبیب‌زاده که در این جلسه حاضر بوده، در ادامه به آنچه در این جلسه اتفاق افتاده اشاره کرد و گفت: « آنچه بوده توضیحات اینجانب درباره اعتقادم به مدیریت آقای قالیباف بوده که آقای غضنفری در این میان از آن مقام محترم اجرایی درخواست کرد که درباره عدم تصویب طرح صیانت و فضای مجازی از رئیس محترم مجلس سوال کند، من یک سرباز حضرت آقا و فردی بدون وابستگی به هیچ جریانی هستم و آقای غضنفری را هم فردی دلسوز دیدم اما روایت ایشان صحیح نیست».

این نماینده منتخب مجلس دوازدهم در پایان تصریح کرد: «در آن جلسه آن مسئول مربوطه از آقای غضنفری مدارکش را گرفت و کارهای کارت تردد ایشان به مجلس را برایش انجام داد و خیلی هم احترامش کرد و حرفهای وعده مالی و کمیسیون غیرواقعی هست، در آستانه آغاز کار مجلس دوازدهم بدون حاشیه ها باید دنبال خدمت بی منت به مردم و فداکاری برای انقلاب و مردم باشیم».

دیگر خبرها

  • لایحه حجاب بار دیگر از مجلس به شورای نگهبان ارسال شد
  • ارسال مجدد لایحه عفاف و حجاب به شورای نگهبان/ ایرادات چه بود؟
  • لایحه عفاف و حجاب بار دیگر به شورای نگهبان ارسال شد
  • خبر جدید درباره لایحه عفاف و حجاب از زبان رئیس کمیسیون ویژه
  • آغاز جلسه علنی مجلس/ بررسی ایرادات شورای نگهبان در طرح مالیات بر سوداگری
  • حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات می‌شود؟
  • این حساب‌های بانکی مشمول مالیات می‌شوند/ اعلام جزییات دریافت مالیات از تراکنش‌های بانکی
  • حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات بر سوداگری می‌شود؟ | نحوه شناسایی حساب های غیر تجاری
  • حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات بر سوداگری می‌شود؟
  • جنجال بزرگ علیه قالیباف از سوی یاران رائفی‌پور در مجلس آینده | وعده‌ها عجیب واقعیت دارد؟