Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-05@18:40:36 GMT

ثبت قرارداد پیش‌فروش ساختمان الزامی شد

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۳۲۷۷۵

ثبت قرارداد پیش‌فروش ساختمان الزامی شد

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از روابط عمومی دادگستری یزد، رئیس کل دادگستری استان در نشستی که به همین منظور برگزار شد، اظهار کرد: اجرای قانون پیش‌فروش ساختمان، نقش به‌سزایی در پیشگیری از وقوع جرم و ارتقای بهداشت حقوقی در جامعه دارد.

غلامعلی دهشیری گفت: با اجرای این تفاهم‌نامه، جرائمی همچون کلاهبرداری، فروش مال غیر، معامله معارض، پولشویی، خیانت در امانت، جعل، استفاده از سند مجعول در زمینه فروش و معاملات و پیش فروش و پیش خرید به حداقل خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، کاهش ورودی پرونده به دستگاه قضایی و دعاوی مربوطه، کاهش اطاله دادرسی، شفاف‌سازی روابط حقوقی اشخاص، امنیت سرمایه‌گذاری و امنیت اقتصادی، روانی و اخلاقی مردم را از مزایای این طرح عنوان کرد.

دهشیری ادامه داد: الزام به ثبت قرارداد پیش‌فروش در دفاتر اسناد رسمی و تعیین مجازات حبس برای فروشندگانی که سند رسمی در فروش ساختمان تنظیم نکنند با ضمانت اجرایی مواد ۴۶ و ۴۷ قانون ثبت اسناد و املاک و جرم‌انگاری اسناد عادی بدون اعتبار که توسط شورای نگهبان نیز تایید شده است، از دیگر موارد الزام‌آور این طرح است.

رئیس کل دادگستری استان بیان کرد: سند رسمی موجب تثبیت روابط اجتماعی، اقتصادی و مدنی افراد در جامعه است.

وی افزود: در اجرای این تفاهم‌نامه، بنگاه‌های املاک حق تنظیم قولنامه را ندارند و فقط می‌توانند به عنوان واسطه و دلال معامله املاک ایفای نقش کنند.

دهشیری ادامه داد: مردم باید برای تضمین سرمایه‌گذاری خود تاکید بر تنظیم سند رسمی در مبادی قانونی داشته باشند، زیرا اسناد عادی، اسنادی محکمه‌پسند و متقن برای دادگاه در رسیدگی دعاوی حقوقی نیست و تبعات استفاده از اسناد عادی در دعاوی مستقیم به خود مردم برمی‌گردد.

کد خبر 516729 برچسب‌ها استان یزد ثبت‌ اسناد و املاک کشور وزارت دادگستری

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان یزد ثبت اسناد و املاک کشور وزارت دادگستری پیش فروش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۲۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث ۶ شهربازی جدید در کلان‌شهر تبریز

شهردار تبریز از بررسی طراحی و احداث شش شهربازی در کنار بهسازی امکانات مجتمع تفریحی باغلارباغی در سال جاری با همراهی بخش خصوصی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، یعقوب هوشیار ظهر امروز _یکشنبه شانزدهم اردیبهشت_ در یکصد و نود و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تبریز اظهار کرد: امسال شش شهربازی با مشارکت سرمایه گذاران بخش خصوصی و با تکیه بر توان تخصصی شهرداری ساخته می‌شود.

وی افزود: در صورت تمایل نداشتن سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در این زمینه، شهرداری در دو نقطه شهر اقدام به احداث شهربازی خواهد کرد.

شهردار تبریز با بیان اینکه شهرداری نزدیک به ۲۰ هزار میلیارد تومان در شهر املاک دارد، خاطرنشان کرد: نگاه شهرداری به املاک بیشتر متمرکز بر مولدسازی املاک است و بر همین اساس کمترین تحقق بودجه شهرداری در سال گذشته مربوط به حوزه فروش املاک بود؛ این موضوع در بودجه ۱۴۰۳ نیز مطابق سال قبل پیش بینی می‌شود.

هوشیار اضافه کرد: هر چند در برخی موارد، همچون پروژه‌های کلان شهری نیاز به فروش املاک احساس می‌شود ولی نگاه کلان شهرداری حفظ و مولدسازی املاک است.

وی ادامه داد: بانک اطلاعات املاک شهرداری از دوره مدیریت شهری قبلی خالی تحویل گرفته شده بود و با تلاش بی وقفه دست‌اندرکاران در حال حاضر سامانه یکپارچه اطلاعات املاک و مستغلات شهرداری یکی از سامانه‌های قوی و غنی به شمار می‌رود.

شهردار تبریز تصریح کرد: بیشتر مزایده‌های شهرداری در خصوص املاک به فروش منجر نشده است چرا که در شرایط فعلی خرید و فروش املاک رونق چندانی ندارد؛ از طرف دیگر سیاست‌گذاری شهرداری مولدسازی املاک بوده است و انتظار درآمد از فروش املاک ندارد.

کد خبر 750841

دیگر خبرها

  • ممنوعیت نقل و انتقال و معاملات طرح نهضت ملی مسکن در صدرا
  • احداث ۶ شهربازی جدید در کلان‌شهر تبریز
  • ثبت بیش از ۲۵۵ هزار قرارداد اجاره در سامانه خودنویس
  • رد پای دلالان به طرح مسکن ملی یزد باز شد
  • تبدیل اسناد مالکیت دفترچه‌ای به سندتک‌ برگی در زابل
  • ثبت ۲۵۵ هزار تقاضا در سامانه خودنویس طی ۱۱ ماه
  • ثبت ۲۵۵ هزار قرارداد اجاره در سامانه «خودنویس»
  • روایت رئیس کل دادگستری هرمزگان از فرآیند حل مشکل ۵۱ ساله مردم قشم
  • نیکا شاکرمی کیست؟ او چگونه از دنیا رفت؟
  • آموزش و پرورش زیربنای پیشرفت کشور/ فرهنگ ثبت رسمی در مدارس ترویج شود