Web Analytics Made Easy - Statcounter

ششمین دوره طرح ملی رحله ویژه حفظ قرآن در اوقات فراغت تابستان امسال با برخی تغییرات برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس طرح ملی رحله ویژه حفظ قرآن کریم در اوقات فراغت تابستان به همت مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا (س) برگزار می‌شود.

کاهش زمان طرح از دوماه به یک‌ماه

مهدی شهسوار مسئول روابط‌عمومی مؤسسه بیت‌الاحزان در گفت‌وگو با فارس با اعلام این خبر گفت: امسال باتوجه به شیوع کرونا در کشور و تغییر در زمان‌بندی دوره‌های آموزشی مختلف از جمله حوز‌ه‌های علمیه و دانشگاه‌ها طرح ملی رحله هم دچار تغییر شد و زمان آن از دو ماه به یک ماه کاهش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این طرح ویژه اوقات فراغت تابستانی دانش‌آموزان، دانشجویان و طلاب است و با توجه به تغییر در زمان دوره‌های آموزشی دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه و ادامه برنامه‌های این مراکز در تابستان زمان طرح ملی رحله از دوماه به یک ماه کاهش یافت.

برگزاری طرح با محوریت حفظ سوره بقره

شهسوار درخصوص سرفصل‌های آموزشی طرح گفت: تا سال گذشته قرآن‌آموزان با شرکت در طرح رحله ۴ جزء قرآن را حفظ می‌کردند اما امسال طرح با محوریت حفظ سوره مبارکه بقره برگزار می‌شود.

حضور منتخبان طرح در دوره‌های حفظ کل

مسئول روابط‌عمومی مؤسسه بیت‌الاحزان با بیان اینکه شرایط ادامه حفظ برای منتخبان طرح رحله فراهم است، گفت: آن دسته از قرآن‌آموزانی که بالاترین امتیاز را در طرح ملی رحله کسب کنند می‌توانند باحضور در دوره‌های شبانه‌روزی حفظ کل قرآن کریم مؤسسه بیت‌الاحزان شرکت کنند.

اجرای طرح در ۴۳ مرکز در سراسر کشور

وی از برگزاری طرح در ۴۳ مرکز در کشور خبر داد و گفت: امسال طرح در ۴۳ مرکز در استان‌های مختلف برگزار می‌شود و پیش از آغاز طرح هم یک دوره توجیهی برای مسئولان مراکز برگزار می‌کنیم.

علاقه‌مندان برای ثبت‌نام در این طرح به پایگاه اینترنتی مؤسسه بیت‌الاحزان به نشانی http://beytolahzan.ir/ مراجعه کنند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: قرآن اوقات فراغت حضرت زهرا تابستان مؤسسه بیت الاحزان برگزار می شود طرح ملی رحله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۲۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمعیت جوان اصلی‌ترین مولفه قدرت و ثروت واقعی هر کشور

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، دکتر پژمان بختیاری نیا به خبرنگار ما گفت: تغییرات جمعیت یک پدیده اجتماعی مهم است که تحت تأثیر عوامل مختلفی از جمله باروری، مرگ و میر، مهاجرت، و تغییرات اجتماعی و اقتصادی قرار می‌گیرد. این تغییرات می‌توانند به شکل افزایش یا کاهش جمعیت، تغییر در ساختار سنی جمعیت و تأثیر بر اقتصاد و جامعه منجر شوند.


وی افزود: کشور ما در موضوع جمعیت در موقعیت حساسی است و با بسته شدن پنجره جمعیتی وارد بحران خواهیم شد، اکنون دو سوم جامعه در رده سنی ۱۵ تا ۶۴ سال هستند و در واقع ۷۰ درصد جامعه در این رده سنی قرار دارند و به همین منظور ما باید به ساختار سنی توجه کنیم، زیرا در مرحله پنجره جمعیتی همه مشکلات متخصصان و پژوهشگران بحث توانمندسازی جوانان است و از این روش جهش توسعه‌ای را خواهیم داد.


دکتر بختیاری نیا ادامه داد: در تدوین قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به ۲۱ مانع فرزندآوری مورد توجه قرار دارد که عبارتند از؛   تاخیر در ازدواج جوانان، کاهش سن ازدواج، الگوی مسکن، مشکلات اقتصادی و هزینه فرزندپروری، اشتغال و نگرانی آتیه زنان، اشتغال پدران خانواده، هزینه دوران باداری و شیردهی، هزینه‌های ناباروری، عقیم‌سازی و استفاده بی‌رویه از اقلام پیشگیری، ترس از فرزند معلول، قبح‌زدایی از سقط جنین، نگهداری از تربیت و آینده فرزندان و ضعف خدمات اجتماعی مادر و کودک از جمله این موانع است.


رئیس مرکز بهداشت خوزستان اضافه کرد: همان طور که سیاست‌های تحدید جمعیت در دهه ۶۰ برپایه تغییر نگرش‌ها، هنجار‌ها و ارزش‌ها بود، امروز نیز برای مهندسی معکوس این مساله هیچ راهی جز از مسیر ایجاد تغییر در نگرش‌ها و ارزش‌ها وجود ندارد. سیاست‌گذاری جمعیتی نوعی سیاست‌گذاری اجتماعی است و باید در این چارچوب حرکت کند و از الزامات آن، توجه به بستر‌های فرهنگی است. تمرکز بر روی تغییرات فرهنگی، مدیریت انتقال زمان و استفاده از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های کمک‌کننده در فرزندآوری از دیگر موارد در این زمینه هستند.


معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز می‌گوید: در واقع در کنار حل مشکلات اقتصادی کشور، باید برای تغییر انگاره‌های غلط نقش بسته در اذهان جامعه درباره جمعیت و فرزندآوری، کار فرهنگی را در اولویت قرار دهد تا زنان و مادران بتوانند در کنار فعالیت‌های اجتماعی، نقش مادری خود را با کمترین دغدغه دنبال کنند.


وی گفت: در بخش فرهنگی فردگرایی گفتمان غالب است. آزادی‌های فردی، تغییر ارزش‌ها و هنجار‌های فردی و به طور کلی سبک زندگی از مولفه‌هایی هستند که سبب افزایش سن ازدواج شده‌اند، در حقیقت شاهد تغییر سبک زندگی هستیم که این موارد به طور قطع در افزایش سن ازدواج اثرگذار هستند و در نتیجه سن باروری نیز افزایش می‌یابد. توجه به عقاید، اخلاق، خرده فرهنگ‌ها و زیست بوم از اصول پرداختن به کار‌های فرهنگی است.

دکتر بختیاری نیا افزود: حمایت از ازدواج جوانان و فرزندآوری آنها، ارزشمند کردن فرزندآوری توسط عوامل فرهنگ‌ساز، رسانه‌ها و رفع موانع و مشکلات خانواده‌ها در این مسیر که عمدتاً در قانون جوانی جمعیت مورد توجه هستند می‌توانند ما را از این بحران عبور دهند، اما لازم است بدانیم مهمترین موضوع فرهنگ‌سازی و الگوسازی است که آحاد مردم و گروه‌های اجتماعی باید به آن توجه کنند.


وی تاکید کرد: مساله جوانی جمعیت از برنامه‌های محوری وزارت بهداشت است و فرزندان سرمایه‌های ارزشمند جامعه و خانواده هستند.

دیگر خبرها

  • اعلام زمان بندی انتخابات عضویت در کمیسیون فراقوه‌ای احزاب
  • زمان بندی انتخابات عضویت در کمیسیون فراقوه‌ای احزاب اعلام شد
  • آخرین تغییرات درباره یارانه‌ها و زمان واریز آن
  • لزوم تشکیل کارگروه مشترک برای ایجاد تغییر در طرح ترافیک
  • نظر رئیس پلیس راهور درباره تغییر طرح ترافیک تهران | این سه بزرگراه نیاز شدید به بهسازی آسفالت دارند
  • زمان نبرد فینال آسیا بین ایران _ تایلند مشخص شد
  • برای تقرب به ساحت مقدس امام زمان(عج) چه کنیم؟
  • جمعیت جوان اصلی‌ترین مولفه قدرت و ثروت واقعی هر کشور
  • زیر تیغ
  • زمان‌بندی ۵۷۵ پروژه فعال در شهر اصفهان انجام شد