Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-27@02:05:26 GMT

اعلام آخرین وضع پروژه‌های حفاری ۶+۸ حلقه چاه اکتشافی

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۳۳۱۴۵

به گزارش ایلنا به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، رضا مهدی‌پور از پایان عملیات حفاری سومین حلقه چاه اکتشافی آغاز عملیات حفاری نهمین حلقه چاه اکتشافی در مناطق خشکی کشور خبر داد و گفت: حفاری چاه آرمان -۱ در استان خوزستان، آبان‌ماه ۹۷ با کاربست دستگاه حفاری سنگین ۳۲ فتح کلید خورده بود.

وی با بیان اینکه هم‌افزایی و همکاری مستمر میان متخصصان و مهندسان این شرکت و مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران، زمینه اجرای موفق و منطبق با برنامه این پروژه‌ها را که مشتمل بر ۱۴ حلقه چاه می‌شود در پی داشته است، افزود: با پایان حفاری چاه یادشده، دکل حفاری ۳۲ فتح به موقعیت جدید در شهرستان گناوه انتقال یافت و حفاری چاه اکتشافی را از اردیبهشت‌ماه آغاز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهدی‌پور گفت: هم‌اکنون از ۱۴ حلقه چاه تعریف‌شده در این دو پروژه، حفاری ۹ حلقه چاه اجرایی شده که عملیات حفاری دو حلقه چاه در استان خوزستان و یک حلقه در استان فارس پایان یافته است. حفاری ۶ حلقه چاه نیز با به‌کارگیری دستگاه‌های حفاری ۳۱، ۳۲، ۳۳، ۴۰، ۷۴ و ۸۹ فتح در استان‌های خوزستان، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد در حال اجراست.

وی با بیان اینکه در اجرای پروژه‌های حفاری ۶+۸ حلقه چاه اکتشافی تا امروز ۳۲ هزار و ۳۰۰ متر حفاری به ثبت رسیده است، گفت: با توجه به برنامه‌ریزی انجام‌شده از سوی واحد متقاضی، تا پایان امسال عملیات حفاری چهار حلقه چاه از ۶ حلقه چاه مورد اشاره پایان می‌یابد.

مدیر پروژه‌های حفاری ۶+۸ حلقه چاه اکتشافی در شرکت ملی حفاری اجرای هم‌زمان این دو پروژه را از آن دسته پروژه‌های فعال، موفق و سرآمد این شرکت برشمرد و افزود: عملیات اجرایی پروژه هشت حلقه چاه اکتشافی تیرماه و پروژه ۶ حلقه در بهمن‌ماه سال ۹۷ کلید خورد و طبق برنامه ادامه دارد.

وی افزود: از نکات با اهمیت و برجسته این پروژه‌ها اکنون می‌توان به کشف میدان عظیم گازی ارم از طریق حفاری چاه اکتشافی دنگ -۱ در منطقه خنج  استان فارس با دستگاه ۳۳ فتح و همچنین کشف دومین مخزن بزرگ نفتی در استان خوزستان که تحت عنوان میدان نفتی نام‌آوران نامگذاری شده است، اشاره کرد.

مهدی‌پور تصریح کرد: کشف هر میدان نفتی یا گازی بی‌تردید سبب ایجاد منابع جدیدی از ثروت خواهد شد که می‌تواند دورنمای درازمدت و ویژه‌ای برای کشور به همراه داشته باشد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: استان خوزستان ایران شرکت ملی نفت ایران دستگاه حفاری شرکت ملی حفاری حلقه چاه اکتشافی عملیات حفاری حفاری چاه حفاری ۶

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۳۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز مزایده عمومی اکتشافی و معدنی سازمان صمت آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز مهاباد؛ مدیر کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: در راستای تحقق اهداف وزارت صمت و مطابق برنامه زمانبندی ابلاغی کشوری مجوز عملیات اکتشافات و بهره برداری تعدادی از محدوده‌های اکتشافی و معدنی از طریق مزایده عمومی به دارندگان توان فنی و مالی لازم واگذار می‌شود.

عبدالحمید سرتیپی افزود: در مرحله نخست ۲۸۹ محدوده معدنی به مزایده عمومی گذاشته شده که متقاضیان می‌توانند برای کسب اطلاعات، دریافت اسناد و لیست موضوع مزایده به سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد ایران) به آدرس www.setadiran.ir مراجعه کنند.

سرتیپی اظهارکرد: تمامی اطلاعات، مدارک، اسناد و لیست معادن قابل واگذاری از طریق مزایده در سایت سازمان نیز بارگذاری شده است که متقاضیان می‌توانند اطلاعات مورد نیاز خود را علاوه بر سامانه تدارکات الکترونیکی دولت در سایت سازمان صمت آذربایجان‌غربی نیز مشاهده کنند، اما شرکت در مزایده فقط از طریق سامانه تدارکات امکانپذیر خواهد بود.

دیگر خبرها

  • تخصیص٢ هزار میلیارد ریال اعتباربرای بهسازی سطوح پروازی فرودگاه بم
  • تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان می‌یابد
  • آماده‌سازی تمامی نیروگاه‌های کشور برای تولید حداکثری در تابستان/ تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان خواهد یافت
  • آغاز مزایده عمومی اکتشافی و معدنی سازمان صمت آذربایجان‌غربی
  • آغاز مزایده عمومی اکتشافی و معدنی سازمان صمت آذربایجان غربی
  • تسریع عملیات اجرایی طرح‌های آبرسانی به فسا
  • حفر و تکمیل هشت حلقه چاه نفت در مناطق نفت‌خیز جنوب غرب کشور 
  • حفر و تکمیل ۸ حلقه چاه نفت طی فروردین ماه در مناطق نفتخیز جنوب غرب کشور 
  • شناسایی شکستگی و ترمیم لوله انتقال آب در بندر امام خمینی
  • دانش ایرانی در خدمت امنیت حفاری