Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-07@12:32:58 GMT

اعطای نشان درجه یک هنری به گوینده معروف رادیو + تصاویر

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۳۳۶۵۹

اعطای نشان درجه یک هنری به گوینده معروف رادیو + تصاویر

رادیو برای بهروز رضوی گوینده معروفش بزرگداشت گرفت و نشان درجه یک هنری به این هنرمند با سابقه اعطاء شد. ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰ فرهنگی رادیو و تلویزیون نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، رادیو برای یکی از بزرگانش آیین بزرگداشت برگزار کرد؛ آیینی از جنسِ اعطای نشانِ درجه یک هنری.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حمید شاه‌آبادی معاون صدا، سیدمحمد طباطبایی دبیر شورای ارزشیابی هنرمندان و مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت، و جمعی از مدیران و هم‌قطاران "بهروز رضوی" گوینده به نام رادیو در این برنامه حاضر شدند.

شاه‌آبادی در پشت تریبون حاضر شد و درباره این گوینده قدیمی رادیو صحبت کرد. او با اشاره به این عبارت که "جایگاه امروز رادیو مدیون حضور فرهیختگانی چون "بهروز رضوی" است، گفت: توفیقی است برای رادیو که یکی از فرزندان سرافزار خود را تجلیل می‌کند. اگر به 80 سال حضور رادیو در کشورمان نگاه کنیم، معدود افرادی در این تراز و مرتبه‌اند و رادیو باید به وجود شخصیتی مانند ایشان ببالد که در درون خود پرورش داده است.
اگر رادیو در شکل‌گیری سبک زندگی و میزان فرهیختگی مردم موثر بوده و وسیله‌ای برای آموزش ، سرگرمی و افزایش مهارت در کشور است به واسطه حضور و دانش هنرمندان و چهره‌های فرهیخته‌ای مانند استاد بهروز رضوی است.

صادق رحمانیان مدیر پیشین رادیو فرهنگ و عضو فعلی شورای موسیقی معاونت صدا در این بزرگداشت اشاره کرد که بهروز رضوی هیچ‌وقت رادیو را فراموش نکرد و تأکید و عشق و علاقه همیشگی‌اش رادیو بود. علیرضا حبیبی سرپرست رادیو فرهنگ هم بهروز رضوی را شخصیت چند ساحتی معرفی کرد. چرا که او شاعر، بازیگر، روزنامه نگار و ترانه سرا است و هنرنمایی اش در رادیو قله این ابعاد شخصیتی او است و عشق به رادیو همیشه برای ایشان نمود بیرونی از جانب شنوندگان رادیو داشته است.

این عبارت مریم نشیبا که خود از بزرگان رادیو به شمار می‌رود هم قابل توجه بود؛ وقتی که گفت: "بهروز رضوی آتش به جان من زد!". او گفت: به نظرم بهروز رضوی بسیار با معرفت و آگاه است، با این حال گاهی می‌گوید نمی‌دانم تا خودش را با شما هم‌سطح کند. خوشحالم این مراسم برای ایشان برگزار شد. وقتی به من می‌گویید مادربزرگ رادیو، به خودم این اجازه را می‌دهم که از شما خواهشی داشته باشم، گاهی زود دیر می‌شود. یادی کنیم از صدیقه کیانفر عزیز که سه روز پیش فوت کردند. باید جوانان را که حقشان است بنوازیم. به هم یاد دهیم و از هم یاد بگیریم. ممکن است برخی از صحبت‌های من پیرزن هم برای شما جالب باشد.  با دوستان جوان به از این باشید و آنها را بپذیرید.

رشید کاکاوند شاعر، داستان‌نویس، ترانه‌سرا، پژوهشگر ادبیات فارسی و مجری رادیو و تلویزیون سخنران بعدی بود که در مورد بهروز رضوی گفت: افتخاری بالاتر از این نیست که درباره کسی سخن بگویم که عمری در مورد فرهنگ صدایش صحبت کرده ام. او خودش یک آدم درجه یک هنری است و ما باید افتخار کنیم که هرچند دیر اما بالاخره به این نتیجه رسیدیم. ساعت‌ها باید درباره او صحبت کنم.  اما دست  شخص و شخصیت او را می‌بوسم و قول می‌دهم که جهان ما که جهان پر سر وصدایی است برخی صداها را نمی‌تواند فراموش کند. 

مرتضی اسفندقه از شاعران و همراهان رادیویی نیز گفت: بهروز رضوی آنقدر هنرمند بوده که به او بهروز گفته‌اند و نه استاد و همچون هنرمندان بزرگی مانند سهراب سپهری، فروغ و ...با نامش مشهور شده است؛ هر چه شعر خوب برای صدا گفته شده برای همین صدای سروده شده است. «صدا کن مرا... صدای تو خوب است...» امروز با بهروز مبارک شده است و من به نشان درجه یک هنری تبریک می گویم که بهروز قبولش کرد و به این نشان اعتبار داد.

سیدمحمد طباطبایی مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت به این نکته اشاره کرد که بهروز رضوی بسیار دیر این گواهی‌نامه را دریافت می‌کنند.خوشحالم شورای ارزشیابی هنرمندان توانست این دوره این افتخار را داشته باشد این نشان را امضا کند. ما معمولاً در شورا، برای اعطای درجه یک هنری بسیار جدی بحث می‌کنیم ولی اسم ایشان که مطرح شد اعضا گفتند اصلا بحث و سوال ندارد.  جای اهدای نشان درجه یک هنری بهروز رضوی در رادیو است که همچون خانه اوست.

رادیو نمایش پیشتاز آثار راه‌یافته به جشنواره ABUروایت "خاله نرگس" از غربت کودک در تلویزیون/ بچه‌ها را نمی‌شناسند و برنامه می‌سازند

نوبت به خود بهروز رضوی رسید و او با همان صدای گرم و خوش‌لحن و آوایش در پشت تریبون حاضر شد و گفت: هیچ‌گاه سعی نکردم از امکاناتم بهره‌برداری شخصی کنم و هیچگاه برای خودم سنگی به سینه نزدم. دقت‌هایی که در این حرفه به کار بردم گویا مؤثر واقع شده است. رادیو با من عجین است و علاقه ام به رادیو دست خودم نیست رادیو گرم‌ترین و صمیمی‌ترین رسانه است. من خودم را مدیون رادیو می‌دانم و هنوز هم برای کسب دانش و ارائه اثر بهتر تلاش می‌کنم، رادیو شغل نیست مشغله است، اما شرایط این روز‌ها باعث شده به عنوان شغل به آن نگاه شود.

تصاویر این آیین بزرگداشت را در ادامه ببینید:

انتهای پیام/

R1515/P/S4,1430/CT11 واژه های کاربردی مرتبط کتاب و ادبیات مجریان تلویزیون رسانه ملی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کتاب و ادبیات مجریان تلویزیون رسانه ملی کتاب و ادبیات مجریان تلویزیون رسانه ملی رادیو نشان درجه یک هنری بهروز رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۳۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین نمایشگاه انفرادی «نگاهی به خراسان شمالی» برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از خراسان شمالی، «امید شکری» عکاس مستند اجتماعی و مدیر پاتوق عکس عمیق استان با اشاره به این که در این نمایشگاه 25 اثر از مجموعه آثار تولید شده ام طی 15 سال عکاسی را با رویکرد مستند اجتماعی و در راستای به نمایش گذاشتن هنر، صنعت، کشاورزی، صنایع دستی و مستند اجتماعی استان به نمایش می‌گذارم، تصریح کرد: این نمایشگاه فردا؛ هفدهم ماه جاری برای علاقه مندان در مجتمع طلای سفید دایر خواهد شد.

این هنرمند تقدیر شده از سوی هیئت داوران هشتاد و چهارمین جشنواره بین المللی «آساهی شیمبون» ژاپن و جشنواره بین المللی عکس «کاف» یکی از راه‌های معرفی عکاس به جامعه را برپایی نمایشگاه برشمرد و عنوان کرد: تولیدات هنری یکی از بسترهای مهم برای ایجاد شادابی و نشاط در جامعه است که در کنار آگاهی بخشی، گرایش‌های بیشتری را در عموم مردم ایجاد می‌کند تا به سمت هنر سوق داده شوند.

مدیر پاتوق عکس عمیق استان ادامه داد: از سوی دیگر نمایشگاه‌های هنری به ویژه نمایشگاه عکس رقابتی ناخواسته را برای جامعه عکاسی ایجاد و زمینه را برای تکاپو میان هنرمندان و خارج کردن هنرمندان از رکود فراهم می کند.

شکری خاطرنشان کرد: نمایشگاه «نگاهی به خراسان شمالی» فردا ساعت 19 به صورت رسمی در طبقه منفی یک مجتمع طلای سفید بجنورد دایر می‌شود و علاقه مندان تا بیست و سوم ماه جاری فرصت دارند تا هر روز از ساعت 16 تا 22 از نمایشگاه بازدید کنند.

خبرنگار : متین لنگری

انتهای خبر/

کد خبر: 1229522 برچسب‌ها نمایشگاه عکس بجنورد

دیگر خبرها

  • تمایز «بوم» با دیگر برنامه‌های مشابه چیست؟/ قابی در شأن هنرمندان
  • نمایش 600 اثر هنرمندان ایرانی در دبی
  • ۶۰۰ اثر از هنرمندان ایرانی در نمایشگاه هنر جهانی دبی به نمایش درآمد
  • دومین نمایشگاه انفرادی «نگاهی به خراسان شمالی» برگزار می‌شود
  • تقویت ارتباط هنرمندان صنایع‌دستی با پلتفرم‌های معروف چین
  • درخواست نام‌گذاری یکی از اماکن ورزشی به نام «مسعود اسکویی»
  • تصاویری از مراسم بدرقه زنده یاد مسعود اسکویی
  • مراسم تشییع پیکر مسعود اسکویی گوینده پیشکسوت رادیو + فیلم
  • مراسم تشییع پیکر مسعود اسکویی گوینده پیشکسوت رادیو
  • آغاز مراسم تشییع پیکر زنده یاد مسعود اسکویی