Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-27@04:12:22 GMT

ضرورت ورود شرکت‌های تولیدی بخش خصوصی به بازار بورس

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۳۳۸۲۰

به گزارش ایلنا، علی آقامحمدی در جلسه توسعه تأمین مالی بخش تولید از طریق بازار سرمایه که در محل وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، بیان کرد: جهش تولید و توجه به بازار بورس این ها همه برنامه ها و اهدافی برای رسیدن به توسعه است که به خوبی به جلو می‌روند و هر کس در این زمینه‌ها ظرفیت و پتانسیل دارد باید وارد بشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ظرفیت‌های سرمایه گذاری در ایران بشدت بالاست

رییس گروه اقتصادی معاونت بررسی دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه ظرفیت های سرمایه گذاری در ایران بشدت بالاست، گفت: تولید به مثابه یک زنجیره است که حلقه‌هایی چون لجستیک، حمل و نقل، توزیع و تکنولوژی را شامل می‌شود و این زنجیره باید باهم مورد توجه برای سرمایه گذاری قرار بگیرد و تمام زنجیره باید با هم دیده شود.

آقامحمدی ادامه داد: با استفاده از ظرفیت های مناسبی که در کشور شکل گرفته است، امسال نرخ رشد صنعتی 5 درصد را می‌توانیم تجربه کنیم، اما باید همه واحدهای تولیدی در زنجیره بیایند و درون زنجیره خود کار کنند.

بورس یکی از بهترین مکانیزم ها برای کمک به زنجیره تولید است

وی اضافه کرد: ابزار بورس یکی از بهترین مکانیزم ها برای کمک به زنجیره تولید است و این بازار باید به خوبی مورد توجه قرار بگیرد، چرا که تامین مالی در بورس بسیار راحت تر است و خوشبختانه استقبال خوبی هم از این بازار توسط مردم شده است.

رییس گروه اقتصادی معاونت بررسی دفتر مقام معظم رهبری در بخش دیگری از سخنان خود افزود: استفاده از پنجره واحد برای تسهیل و یکپارچه سازی خدمات به واحدهای تولیدی و بهبود فضای کسب و کار برای ورود به بورس تسهیل گر است.

آقامحمدی با تأکید بر ضرورت ورود شرکتهای تولیدی بخش خصوصی به بورس یادآوری کرد: بورس برای اولین بار در سال 1374 به همت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی«رییس جمهور وقت» در بانک مرکزی تشکیل شد و سال 1384 بازار سرمایه با استفاده از سهام عدالت و اصل 44 شکل گرفت و اکنون نوبت ورود بخش خصوصی به این بازار است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: بخش خصوصی دفتر مقام معظم رهبری لجستیک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تأمین مالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۳۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورس تغییر جهت داد

شاخص کل بازار سرمایه که روز گذشته ۱۳ هزار واحد کاهش داشت امروز تغییر جهت داد و افزایشی شد.

به گزارش ایسنا، شاخص کل بازار سرمایه امروز (چهارشنبه) ۱۰۶۹ واحد رشد کرد و در کانال دو میلیون ۳۰۴ هزار واحدی ایستاد. شاخص هم وزن نیز ۰.۶۱ درصد رشد کرد و در کانال ۷۶۳ هزار واحدی ایستاد.

در این بازار ۳۵۳ هزار معامله به ارزش ۷۹ هزار میلیارد ریال انجام شد و اغلب نمادهای بازار در دامنه مثبت معامله شدند.

نمادهای فملی، شبندر، فایرا و جم بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بازار سرمایه داشتند و باعث رشد بازار سرمایه شدند. در مقابل نمادهای پارسان و فولاد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بازار سهام برجای گذاشتند.

شاخص کل فرابورس هم امروزرشد کرد و در کانال ۲۵ هزار و ۶۰۵ واحدی ایستاد.

در معاملات امروز بازار سهام، گروه خودرو بیشترین حجم معاملات را داشت و گروه فلزات اساسی نیز پس از خودرویی ها بیشترین حجم معاملات را از آن خود کردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فارس با ظرفیت های مختلف خود به اکسپو ۲۰۲۴ ایران می‌رود
  • ‌فرایند سرمایه‌گذاری در فارس تسهیل شود
  • فارس با ظرفیت‌های متعدد به اکسپو ۲۰۲۴ ایران می‌رود
  • ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در سه نوع متفاوت
  • اختصاص زمین به تعاونی‌ها برای رونق تولید در اولویت است
  • فرصت تحلیل برای اهالی بازار سرمایه با انتشار گزارش‌های ماهانه و سالانه شرکت‌ها 
  • چالش‌های یک شتاب‌دهنده در حوزه تولید محتوا/ درآمدزایی از انیمیشن به شرط ورود به بازار بین‌المللی
  • توسعه میادین نفت و گاز به سرمایه‌گذاری خارجی نیاز دارد
  • بورس تغییر جهت داد
  • رشد بورس با افزایش تولید خودرو و صادرات محصولات پتروشیمی