Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-04@05:54:17 GMT

54 میلیون آمریکایی، در معرض گرسنگی

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۳۴۲۸۲

54 میلیون آمریکایی، در معرض گرسنگی

بر اساس نتایج تحقیقات یک سازمان آمریکایی، در سال جاری میلادی، تعطیلی کسب‌وکارها و بیکاری ناشی از شیوع ویروس کرونا، می‌تواند 54 میلیون شهروند این کشور را در معرض گرسنگی قرار دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بسته‌شدن کسب‌وکارها در آمریکا به‌دلیل شیوع ویروس کرونا، تقاضا برای دریافت بسته‌های کمکی را با افزایش شدید مواجه کرده و  می‌تواند ۵۴ میلیون نفر از مردم این کشور را در معرض گرسنگی قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته روزنامه «گاردین»، طبق نتایج تحقیقات سازمان «فیدینگ آمریکا» در سال جاری میلادی، شمار افرادی که در کشور آمریکا قادر به تأمین مواد غذایی خانواده‌های خود نیستند رکورد جدیدی را ثبت کرده است.

بر همین اساس، ۱۸ میلیون کودک (یک چهارم کودکان آمریکایی) در سال ۲۰۲۰ ممکن است نیاز به کمک غذایی پیدا کنند که نسبت به سال ۲۰۱۸ با ۶۳ درصد افزایش همراه است.

به طور کلی حدود ۵۴ میلیون نفر در سرتاسر آمریکا ممکن است بدون دریافت کمک با گرسنگی مواجه شوند. این در حالی است که این کشور حتی پیش از شیوع ویروس کرونا نیز با بحران عدم امنیت غذایی مواجه بوده و دستکم ۳۷ میلیون نفر دسترسی دائم به مواد غذایی نداشتند.

بر اساس نتایج این تحقیقات، در سال ۲۰۲۰، ایالت‌های جنوبی آمریکا بیش از دیگر نقاط این کشور در معرض عدم امنیت غذایی قرار دارند و پیش‌بینی می‌شود ۱۱ میلیون نفر در این نواحی از دسترسی به مواد غذایی کافی برخوردار نباشند.

این پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد در سال جاری آمار ملی بیکاری در آمریکا به ۱۱.۵ درصد خواهد رسید که نسبت به سال ۲۰۱۸، ۷.۶ درصد افزایش خواهد داشت. همچنین نرخ فقر در این کشور به ۱۶.۶ درصد خواهد رسید که نسبت به سال ۲۰۱۸ با افزایش ۴.۸ درصدی همراه خواهد بود.

شبکه خبری «سی‌ان‌ان» نیز در گزارشی جداگانه نوشته است، با وجود اینکه برخی از ایالت‌ها در آمریکا در برنامه دریافت بسته کمکی تغذیه‌ای برای واجدان شرایط شرکت داشته‌اند اما، میلیون‌ها کودک در این کشور همچنان بدون مساعدت باقی مانده‌اند. 

سی‌ان‌ان در این باره نوشت، با وجود اینکه کنگره آمریکا این برنامه را به عنوان بخشی از قانون «اولین پاسخ به بیماری کرونا برای خانواده‌ها»، در اواسط ماه مارس به وجود آورد اما دریافت وعده‌های غذایی حیاتی برای کودکان در آمریکا سخت‌تر شده است (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: آمریکا گرسنگی کودک مواد غذایی میلیون نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۴۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشجویان آمریکایی همراه با طوفان! + فیلم

تظاهرات ضد جنایت و نسل‌کشی صهیونیست‌ها هر روز بیشتر از گذشته در دانشگاه‌های آمریکا پر رنگ‌تر می‌شود. دانشجویان دانشگاه «مینه‌سوتا» آمریکا با وجود بارش باران و شرایط جوی نامساعد کماکان دست از تظاهرات خود برنداشته و خواهان توقف جنگ در غزه هستند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • نگرانی آمریکا از حضور روسیه در نیجر
  • دانشجویان آمریکایی همراه با طوفان! + فیلم
  • دانشجویان تعلیق شده در آمریکا به ایران بیایند با هزینه تحصیل‌ رایگان!
  • واکنش وزیر دفاع آمریکا به ورود نیرو‌های روسی به پایگاه نظامی نیامی
  • نظامیان آمریکا و روسیه در نیجر در پایگاهی واحد مستقر هستند
  • آستین: نیرو‌های روسیه در نیجر به نیرو‌های آمریکایی دسترسی ندارند
  • ماکرون: اروپا در معرض خطر قریب‌الوقوع قرار دارد
  • پشت پرده تصمیم رئیس جمهور چین برای ملاقات با وزیر خارجه آمریکا / توسعه و تقویت اقتصادی، راهکار چین برای مقابله با تحریکات آمریکا / چین بر جذب سرمایه گذاری خصوصی از آمریکا متمرکز است
  • ادامه موج گسترده مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس / در عمان حقوق یک پرستار ۶ برابر ایران است
  • دانشجوهای آمریکایی در معرض «سرکوب سازمان‌یافته» هستند