Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- تاکنون 6 میلیون و 184 هزار و 622 نفر در جهان به بیماری کووید 19 مبتلا شده اند.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری  آریا به نقل از سازمان جهانی بهداشت تاکنون شش میلیون و یکصد و هشتاد و چهار هزار و ششصد و بیست و دو نفر در جهان به بیماری کووید 19 مبتلا شده اند که از این تعداد سیصد و هفتاد و یک هزار و سیصد و هشتاد و سه نفر جان باخته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

و دو میلیون و هفتصد و پنجاه و  چهار هزار و ششصد و نه نفر نیز بهبود یافته اند.
 بنابر اعلام رسانه های معتبر از آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا ( کووید 19) در جهان، آمریکا همچنان با بیش از یک میلیون و 800 هزار نفر مبتلا و همچنین شمار کشته های بیش از 105 هزار نفر، در صدر کشورهای دنیا به لحاظ شمار متبلایان و کشته های ناشی از کرونا قرار دارد.

کشورهای دارای بیشترین آمار کرونا
طبق گزارش های منتشر شده در خصوص کشورهای دارای بیشترین آمار مبتلایان به ویروس کرونا، آمریکا با همچنان با یک میلیون و 816 هزار و 897 نفر مبتلا و همچنین شمار انبوه جانباختگان که به رقم 105 هزار و 557 نفر رسیده است در صدر کشورهای دارای بیشترین مبتلایان و جانباختگان قرار دارد که البته از مجموع مبتلایان در این کشور نیز تعداد 353 هزار و 238 نفر نیز بهبود یافته اند.
پس از آمریکا، کشور برزیل با 499 هزار و 966 نفر مبتلا دومین کشور جهان به لحاظ شمار مبتلایان به ویروس کرونا است در این کشور شمار فوت شدگان به 28 هزار و 849 نفر و شمار بهبود یافتگان نیز به 205 هزار و 371 نفر رسیده است.
پس از برزیل، کشور روسیه با 405 هزار و 843 نفر مبتلا در رده سوم کشورهای جهان به لحاظ تعداد مبتلایان قرار دارد که از این تعداد 4 هزار و 963 نفر جان خود را از دست داده اند و 171 هزار و 883 نفر نیز بهبود یافته اند.
وضعیت دیگر کشورهایی که شمار قابل توجهی از مردمشان دچار این ویروس شده اند نیز به ترتیب عبارتند از اسپانیا با 286 هزار و 308 نفر مبتلا، شمار کشته ها 27 هزار و 125 نفر و شمار بهبودیافتگان نیز 196 هزار و 958 نفر، انگلستان با 272 هزار و 826 نفر مبتلا و شمار فوت شدگان 38 هزار و 376 نفر، کشور ایتالیا با 232 هزار و 664 مبتلا، تعداد فوت شدگان 33 هزار و 340 نفر و شمار بهبودیافتگان 155 هزار و 633 نفر، فرانسه با 188 هزار و 625 نفر مبتلا، شمار بهبودیافتگان 68 هزار و 268 نفر و تعداد فوت شدگان 28 هزار و 771 نفر، آلمان با 183 هزار و 294 نفر مبتلا، شمار فوت شدگان 8 هزار و 600 و تعداد و بهبودیافتگان 164 هزار و 900 نفر به ترتیب درجایگاه چهارم تا هشتم دنیا قرار دارند.

ترتیب کشورهای دارای بیشترین جانباختگان کرونا
بالاترین کشورهای دنیا به لحاظ شمار مرگ ومیر ناشی از کرونا نیز به ترتیب آمریکا با شمار سرسام آور 105 هزار و 557 کشته، انگلستان 38 هزار و 376 نفر، ایتالیا 33 هزار و 340 نفر، برزیل 28 هزار و 849 نفر، فرانسه 28 هزار و 771 نفر، اسپانیا با 27 هزار و 125 نفر می باشد که آمریکا به عنوان پیشرفته ترین کشور دنیا به طرز معناداری به لحاظ مرگ و میر ناشی از کرونا وضعیت معنادار و تاسف بارتری نسبت سایر کشورهای دنیا دارد که تعداد کشته های آن بیش از 60 هزار نفر بیشتر از انگلستان به عنوان دومین کشور جهان به لحاظ شمار جانباختگان کرونا است.

اسپانیا محدودیت‌های مرتبط با کرونا را تمدید می‌کند
رسانه‌ها از تمدید محدودیت‌های مرتبط با کرونا در اسپانیا خبر می‌دهند.
به گزارش رویترز، روزنامه اسپانیایی «ال پائیس» نوشت نخست‌وزیر اسپانیا روز یکشنبه اعلام کرد از پارلمان می‌خواهد با تمدید دو هفته‌ای محدودیت‌های مرتبط با کرونا تا 21 ژوئن (یکشنبه 1 تیر) موافقت کند. پس از آن تاریخ، دولت اسپانیا دیگر محدودیتی برای سفرهای شهروندانش اعمال نخواهد کرد.
پدرو سانچز در قالب یک کنفرانس ویدیویی به رهبران دولت‌های محلی گفت با توجه به کاهش چشمگیر ابتلا به بیماری کووید-19 در اسپانیا، این آخرین تمدید محدودیت‌های مرتبط با کرونا خواهد بود.
در 24 ساعت گذشته بر تعداد قربانیان کووید-19 در اسپانیا 4 نفر افزوده شد و آمار مرگ و میر را به 27 هزار و 125 نفر رساند. همچنین بنا بر اعلام وزارت بهداشت اسپانیا، با ابتلای 271 نفر به کووید-19، آمار مبتلایان اسپانیا به 239 هزار و 228 نفر افزایش یافت.
قرنطینه و محدودیت‌های سخت‌گیرانه در اسپانیا از 14 مارس (شنبه 24 اسفند 1398) آغاز شد.

هشدار وزارت بهداشت در خصوص افزایش شمار مبتلایان در بغداد
وزارت بهداشت عراق تاکید کرد در صورت عبور شمار مبتلایان به ویروس کرونا در بغداد به بیش از پنج هزار تن، اوضاع از کنترل خارج خواهد شد.
به گزارش شبکه تلویزیونی الاتجاه، وزارت بهداشت عراق در خصوص از دست رفتن کنترل اوضاع در بغداد در صورت رسیدن شمار مبتلایان در این شهر به بیش از پنج هزار تن هشدار داد.
ریاض عبدالامیر مدیر بهداشت عمومی در وزارت بهداشت این کشور گفت میانگین ابتلا به کرونا در بغداد به چهل تن از هر صد هزار تن رسیده است و این موضوع نگران کننده است.
عبدالامیر افزود بیمارستان‌های بغداد ده هزار تخت دارند و امکان افزایش تخت‌های بیمارستانی وجود ندارد.

لغو یک هفته‌ای همه پرواز‌های داخلی و خارجی در عراق
سازمان هواپیمائی عراق در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: تا هفته اینده هیچ پرواز داخلی، خارجی و حتی استثنائی در فرودگاه‌های عراق انجام نخواهد گرفت. هدف از این تصمیم، بررسی آخرین راهکار دولت عراق برای مقابله با کرونا اعلام شده است.

شمار مبتلایان به کرونا در افغانستان از مرز 15 هزار تن عبور کرد
مسئولان بهداشتی افغانستان اعلام کردند تاکنون 15 هزار و 205 تن در ولایات مختلف این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.
وزارت بهداشت افغانستان اعلام کرد در یک شبانه‌روز گذشته 680 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا را در این کشور شناسایی کرده است.
با ثبت این رقم، شمار بیماران کووید – 19 در افغانستان به 15 هزار و 205 تن افزایش یافت.
بر اساس اعلام وزارت بهداشت افغانستان، در یک شبانه‌روز گذشته یک هزار و 112 مورد مشکوک به ویروس کرونا از 13 ولایت کشور در آزمایشگاه‌ها بررسی شده است.
از این میان، ابتلای 371 تن در کابل، 111 تن در هرات، 75 تن در بلخ، 33 تن در سمنگان، 22 تن در تخار، 21 تن در ننگرهار، 18 تن در لغمان، 11 تن در بغلان، هفت تن در لوگر، شش تن در کنر، در ولایت‌های بامیان و میدان‌وردک دو – دو تن و در ولایت دایکندی یک تن به ویروس کرونا تثبیت شده است.
همچنین در یک شبانه‌روز گذشته هشت مورد مرگ ناشی از ابتلا به ویروس کرونا نیز ثبت شده است. سه نفر در بغلان، دو نفر در هرات، دو نفر در کنر و یک نفر در بلخ در 24 ساعت گذشته به دلیل ابتلا به ویروس کرونا جان باخته‌اند. با ثبت این رقم، شمار قربانیان ویروس کرونا در افغانستان به 257 تن افزایش یافته است.
همچنین در 24 ساعت گذشته 25 بیمار کووید–19 بهبود یافته و شمار بهبودیافتگان به یک هزار و 328 تن افزایش یافته است.
 
57 مورد جدید آلودگی به ویروس کرونا در مالزی
به گزارش خبرگزاری رویترز از کوالالامپور به نقل از وزارت بهداشت مالزی، مالزی روز یکشنبه از 57 مورد جدید آلودگی به ویروس کرونا در این کشور خبر داد. به این ترتیب، شمار موارد آلودگی به ویروس کرونا در مالزی به هفت هزار و 819 مورد رسید.
تعداد کل موارد مرگ بر اثر ویروس کرونا در مالزی نیز 115 مورد اعلام شده است.
 
بسیج بیمارستان‌های خصوصی و دولتی یمن برای مقابله با کرونا
با وجود ادامه تجاوزگری ائتلاف متجاوز سعودی و شرایط محاصره در یمن، بسیج کادر پزشکی برای مقابله با شیوع کرونا در این کشور ادامه دارد.
وزیر بهداشت یمن از بیمارستان‌های دولتی و خصوصی خواست همه بیماران مبتلا به کرونا را بپذیرند و آن‌ها را تحت درمان قرار دهند.
وی در دیدار با مدیران و کادر‌های پزشکی در صنعا، خواستار تجهیز بیمارستان‌ها به امکانات لازم برای مقابله با کرونا و فراهم کردن لوازم پیشگیری برای همه کارکنان بیمارستان‌ها شد.
شیوع کرونا در یمن به سبب تجاوزگری و محاصره در حال گسترش است و اتهاماتی درباره انتقال ویروس در استان‌های مختلف، علیه کشور‌های متجاوز مطرح می‌شود.
امه الصبور نجم الدین خبرنگار این شبکه گزارش داد: وزیر بهداشت یمن در دیدار با مدیران و کادر‌های پزشکی برای مقابله با شیوع کرونا، از افزایش دستکم 20 تخت برای اتاق‌های قرنطینه و پنج تخت برای بخش مراقبت‌های ویژه خبر داد.
طه المتوکل وزیر بهداشت یمن گفت «قدرت مهمی که برای قدرت مقابله با این ویروس در اختیار داریم، بخش پزشکی است. بخش پزشکی و نیروی انسانی مهم‌ترین قدرت برای مقابله با این خطر است.»
گزارشگر این شبکه افزود: با توجه به فروپاشی بخش بهداشتی یمن، ناتوانی کامل در فراهم کردن تجهیزات پزشکی و دارو به سبب محاصره یمن به دست کشور‌های ائتلاف متجاوز سعودی و شانه خالی کردن موسسات سازمان ملل در ارائه کمک، میزان ابتلا به کرونا در مناطق مختلف این کشور افزایش یافت.
امین الجنید مدیر کل بیمارستان الکویت گفت: «ویروس وارد یمن شد؛ آن هم در حالی که هیچ پروازی به این کشور انجام نمی‌شود و تحت محاصره است. سازمان جهانی بهداشت باید با ارائه تجهیزات و لوازم پیشگیری و دارو، از یمن حمایت می‌کرد؛ اما متأسفانه هیچ نقشی در این زمینه ایفا نکرد. به دستگاه‌های تنفس مصنوعی و بسیاری از دارو‌ها نیاز داریم.»
خبرنگار این شبکه در ادامه گفت: کمیته عالی مقابله با بیماری‌ها با اشاره به اقدام عمدی کشور‌های متجاوز برای شیوع کرونا در مناطق بیشتر، اجازه آن‌ها برای بازگشت برخی مردم یمن به این کشور بدون اتخاذ هیچ نوع اقدامات پیشگیرانه را محکوم و اعلام کرد این اقدامات یمن را با چالش‌های گسترده تری مواجه می‌کند.
امه الصبور نجم الدین در پایان گفت: بخش پزشکی به شکل رسمی برای مقابله با کرونا و پذیرفتن بیماران مبتلا به کرونا بسیج شد و بر بالا بردن سطح پیشگیری در بیمارستان‌ها و مراکز پزشکی تاکید دارد؛ آن هم در حالی که به سبب ادامه تجاوزگری و محاصره یمن در بیش از شش سال گذشته، این کشور با مشکلات زیادی مواجه است.
 
موارد ابتلا در پرو از 155 هزار نفر گذشت
مقامات پرو، دومین کشور آمریکای لاتین با بالاترین موارد ابتلا به «کووید-19»، اعلام کردند با هفت هزار و 386 مورد جدید ابتلا در 24 ساعت گذشته، موارد تایید شده ابتلا در این کشور از مرز 155 هزار نفر گذشت.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از لیما، مارتین ویزکارا، رئیس جمهور پرو در هفتاد و ششمین روز قرنطینه به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در این کشور، گفت: «از ششم مارس که نخستین مورد ابتلا به کرونا در کشور شناسایی شد، از بیش از یک میلیون نفر آزمایش گرفته شده که از این تعداد جواب تست 155 هزار و 671 نفر مثبت اعلام شده است.»
بنا بر اعلام وزارت بهداشت پرو، شمار تلفات ناشی از «کووید-19» در این کشور 33 میلیون نفری به چهار هزار و 371 نفر رسیده است که از افزایش 141 مورد فوتی در 24 ساعت گذشته حکایت دارد.
این افزایش موارد ابتلا و موارد فوتی در حالی روی داده است که پرو ادعا می‌کند موفق به تثبیت پیشرفت بیماری شده است.
رئیس جمهور پرو گفت: «چالشی که کشورمان با آن روبروست، بسیار بزرگ است. ما در حال مهار بیماری و از سرگیری تدریجی فعالیت‌ها هستیم.»
 
700 مورد جدید آلودگی به ویروس کرونا
به گزارش خبرگزاری رویترز از جاکارتا، یک مقام وزارت بهداشت اندونزی روز یکشنبه از 700 مورد جدید آلودگی به ویروس کرونا در این کشور خبر داد.
به این ترتیب، شمار موارد آلودگی به ویروس کرونا در اندونزی به 26 هزار و 473 مورد رسید.
اندونزی همچنین از 40 مورد جدید مرگ بر اثر ویروس کرونا در این کشور خبر داد. به این ترتیب، شمار موارد مرگ بر اثر ویروس کرونا در اندونزی به یک هزار و 613 مورد رسید.
در عین حال، شمار افرادی که از بیماری کووید-19 در اندونزی بهبود یافته اند به هفت هزار و 308 نفر رسید.

تشکیل کمیسیون اقتصادی بررسی دوران پسا کرونا در فرانسه
رئیس جمهور فرانسه برای دوران پسا کرونا کمیسیون اقتصادی متشکل از 26 اقتصاددان فرانسوی و بین المللی تشکیل داد.
به گزارش روزنامه لزاکو چاپ پاریس، کاخ الیزه اعلام کرد امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه، عصر روز جمعه در یک کنفرانس ویدئویی کمیسیونی متشکل از 26 اقتصاددان فرانسوی و بین المللی را تشکیل داد که قرار است در مورد سه چالش عمده اقتصادی جهانی در دوران پسا کرونا یعنی آب و هوا، نابرابری و جمعیت شناسی بیندیشند.
این کمیسیون قرار است توصیه‌هایی برای موثر سازی سیاست‌های اقتصادی ارائه دهند. اولیویه بلانشار رئیس سابق اقتصاددانان صندوق بین المللی پول و ژان تیرول برنده جایزه نوبل اقتصاد سال 2014 مسئولان این کمیسیون هستند. انتظار می‌رود گزارش نهایی این کمیسیون در دسامبر سال 2020 منتشر شود.
به طور قطع طرح احیای اقتصادی فرانسه تا پایان سال امضا شده است و پاسخ اروپا هم داده شده است.
همچنین در آن زمان کمتر از یک سال به آغاز کارزار انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده است که تقریبا زمانی برای اصلاحات عمده باقی نمی‌گذارد.
بیست تن از اقتصاددانان این کمیسیون هر هفته با برونو لومر وزیر اقتصاد و دارایی فرانسه دیدار می‌کنند. 15 روز پیش امانوئل مکرون با گروهی از اقتصاددانان دیدار کرد که تعدادی از آن‌ها عضو این کمیسیون هم هستند.
در این دیدار دو ساعت مشکلات کلیدی که اقتصاد فرانسه در هفته‌های آتی با آن رو به رو خواهد بود مطرح شد. یکی از شرکت کنندگان در این دیدار گفت دولت از اختلاف نظر‌های گسترده در قلب منطقه یورو در زمان خروج از بحران نگران است.
اما کمیسیون جدید به سرپرستی ژان تیرول و اولیویه بلانشار در همان راستا نیست. بنابر اعلام کاخ الیزه این بازتاب گسترده تری نسبت به یک برنامه احیای ساده است و چشم انداز آن تنها فرانسه نیست بلکه چشم اندازی اروپایی و بین المللی دارد.
در مورد آب و هوا، برابری و جمعیت شناسی رئیس جمهور معتقد است که راه حل‌های جدید به ویژه برای اقتصاد‌هایی که از بحران کووید ضربه خورده اند ضروریست.
در واقع امانوئل مکرون از اقداماتی که نیکلا سارکوزی رئیس جمهور اسبق فرانسه پس از بحران مالی بزرگ 2008 انجام داد الهام گرفته است. امانوئل مکرون امیدوار است کمیسیون وی با محوریت آینده کشور‌های توسعه یافته بتواند به توصیه‌های عملیاتی منجر شود. توصیه‌هایی که می‌تواند توسط همه سران اروپایی به کار گرفته شود.

پنجمین مرحله قرنطینه در هند
مرحله چهارم قرنطینه در هند امروز به پایان می‌رسد و از فردا به مدت یک ماه پنجمین مرحله آغاز می‌شود.
 68 روز است که هند در قرنطینه کامل به سر می‌برد. مرحله چهارم این قرنطینه امروز به پایان می‌رسد و از فردا به مدت یک ماه پنجمین مرحله آغاز می‌شود. البته در این مرحله و در مناطق بی خطر مجوز برخی فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی داده می‌شود.
به گفته کارشناسان اگر قرنطینه سراسری در هند اجرا نمی‌شد تعداد مبتلایان بسیار بیشتر از این میزان بود.
تا صبح امروز بیش از 182 هزار مبتلای به کرونا در هند شناسایی شدند.
هند اکنون در رده نهم جدول جهانی ابتلا به کرونا است، اما فردا با پست سر گذاشتن دو کشور دیگر، هفتمین کشور جهان از لحاظ تعداد مبتلایان به ویروس کرونا خواهد بود.

شناسایی 8380 مبتلای جدید در هند
بیش از 8 هزار و 380 نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در هند در شبانه روز گذشته شناسایی شدند.
تعداد کل مبتلایان به ویروس کرونا در هند تا کنون به یکصد و هشتاد و دو هزار و یکصد و چهل و سه (182143) نفر افزایش یافت. از این تعداد هشتاد و شش هزار و نهصد و هشتاد و چهار (86984) نفر از بیمارستان مرخص شدند. پنج هزار و یکصد و شصت و چهار (5164) نفر نیز جان باختند.

بازگشایی صحن مسجدالاقصی
صحن مسجدالاقصی بامداد امروز پس از دو ماه تعطیلی به علت شیوع ویروس کرونا بازگشایی شد.
به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، صحن مسجدالاقصی بامداد امروز پس از دو ماه تعطیلی به علت شیوع ویروس کرونا بازگشایی شد. قبه الصخره و مسجدالاقصی از صبح یکشنبه بازگشایی شد.
مقامات فلسطین اواسط ماه مارس با آغاز بحران «کووید-19» در سرزمین‌های فلسطینی و فلسطین اشغالی در چارچوب اقدامات قرنطینه‌ای با هدف جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در شهر قدس، مسجدالاقصی، سومین مکان مقدس مسلمانان را بستند. در فلسطین اشغالی با حدود 9 میلیون نفر جمعیت بیش از 17 هزار مورد ابتلا به «کووید-19» و 284 مورد مرگ ناشی از این بیماری ثبت شده است. در فلسطین نیز با حدود پنج میلیون نفر جمعیت، کمتر از 500 مورد ابتلا در کرانه باختری و غزه و سه مورد مرگ اعلام شده است. طی ده هفته گذشته و و حتی در ماه مبارک رمضان، مقامات مذهبی از مردم خواسته بودند در خانه هایشان نماز بخوانند.
هر چند که صحن مسجدالاقصی و قبه الصخره از امروز بازگشایی شده است، اما مقامات همچنان تلاش می‌کنند تا از شیوع ویروس کرونا جلوگیری کنند. استفاده از ماسک در داخل صحن اجباری است و کارکنان به کسانی که ماسک ندارند، ماسک می‌دهند و دمای بدن آن‌ها پیش از ورود به صحن سنجش می‌شود. روی فرش‌ها نیز نوار‌های سفید رنگی به منظور حفظ فاصله اجتماعی چسبانده شده است.

درهای مسجدالنبی (ص) به روی نمازگزاران باز شد
مسجدالنبی (ص) واقع در شهر مدینه عربستان صبح روز یکشنبه پس از 2 ماه تعطیلی به دلیل شیوع کرونا بر روی نمازگزاران باز شد.
بنابر اعلام حساب ریاست امور حرمین شریفین (مسجد الحرام و مسجد النبی) در توییتر، درهای مسجدالنبی (ص) بر روی نمازگزاران برای اقامه نماز صبح باز شد.
بر اساس این گزارش، تنها آستان‌های جدید مسجدالنبی باز شدند و همچنان حرم قدیم و روضه شریفه بسته خواهند بود.
پیش‌تر مسؤولان و متولیان مسجدالنبی (ص) از بازگشایی تدریجی این مسجد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی خبر داده بودند.
مقرر شده است تنها به اندازه 40 درصد ظرفیت مسجد نمازگزاران در این مسجد حضور داشته باشند.
در پی شیوع ویروس کرونا و پیامدهای ناشی از آن، مسجد النبی (ص) و مسجدالحرام بیش از دو ماه است که تعطیل شده بودند و میزبان نمازگزاران نبودند.
بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت عربستان سعودی تاکنون 83 هزار و 384 نفر در این کشور به کرونا مبتلا شدند و 480 نفر نیز بر اثر ابتلا به این ویروس جان باختند.

تمدید شرایط قرنطینه در جمهوری آذربایجان
وضع قرنطینه‌ در جمهوری آذربایجان برای مقابله با شیوع کرونا با برخی تغییرات از امروز به مدت دو هفته دیگر تمدید شد.
براساس تصمیم جدید هئیت وزیران در مرحله جدید قرنطینه که از امروز اجرا می‌شود ورود و خروج از جمهوری آذربایجان به غیر از حرکت کامیون‌ها و حمل و نقل ترانزیتی، برگزاری مراسم عروسی و عزاداری و تجمع با حضور بیش از 10 نفر در اماکن عمومی ممنوع و دانشگاه‌ها، مدارس و مهد کودک‌ها، سالن‌های سینما و تئاتر و نیز سالن‌های ورزشی در سراسر این کشور همچنان تعطیل خواهد بود.
محدودیت‌های مربوط به ورود و خروج از شهر‌های باکو، گنجه، سومقایت، لنکران هم همچنان تا دو هفته دیگر ممنوع است.
بر اساس تصمیم هیئت دولت، استفاده از ماسک در داخل وسائط نقلیه عمومی، بازار‌ها، مراکز تجاری و خدماتی، نهاد‌های دولتی، علمی، فرهنگی، اجتماعی، بهداشتی و در تمامی اماکن عمومی و همچنین رعایت فاصله اجتماعی 1/5 تا 2 متری شهروندان در محل‌های عمومی و پررفت و آمد از امروز یازدهم خرداد ماه اجباری بوده و شهروندان در صورت عدم رعایت این مقررات جریمه می‌شوند.
براساس تصمیم جدید هیئت دولت جمهوری آذربایجان برخی از محدودیت‌های به کار گرفته شده از چهاردهم اسفند ماه سال گذشته هم لغو شد در این راستا فعالیت مراکز تجاری بزرگ از امروز از سرگرفته شد و برگزاری مسابقات ورزشی در فضای باز بدون حضور تماشاگربلا مانع اعلام شد.
روند ابتلا به ویروس کرونا برخلاف ماه گذشته میلادی در یک ماه اخیر هر هفته سیر صعودی به خود گرفته و دیروز بیشترین آمار ابتلا روزانه به تعداد 257 نفر در تابلوی مبتلایان این کشور ثبت شد.
قرارگاه مبارزه با کرونا این روند صعودی را نگران کننده دانست و شهروندان را به رعایت مقررات و توصیه‌های بهداشتی فراخواند
تاکنون در مجموع 5246 نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد 61 نفر جان باخته و 3327 نفر هم بهبود یافته اند

افزایش شدید شمار مبتلایان به کرونا در فلسطین اشغالی
به گزارش پایگاه خبری العهد لبنان، رژیم صهیونیستی از افزایش شدید شمار مبتلایان به کرونا خبر داد و اعلام کرد شمار مبتلایان به این ویرس طی 24 ساعت گذشته به 115 مورد رسیده است و از دوم ماه مه، این نخستین بار است که شمار مبتلایان به کرونا در فلسطین اشغالی طی 24 ساعت از صد نفر فراتر می‌رود.
«موشه بار سیمونتاو» مدیر کل وزارت بهداشت اسرائیل ضمن انتقاد از عدم پایبندی شهرک نشینان به لزوم رعایت فاصله گذاری اجتماعی گفت، به طور کلی، مدارس که از ماه جاری باز شده اند، بیشترین مبتلایان به ویروس کرونا را ثبت کرده اند.
ابتلای 115 مورد به ویروس کرونا طی بیست و چهار ساعت گذشته در حالی است که وزارت بهداشت اسرائیل روز پنجشنبه از ابتلای 79 نفر به کرونا خبر داده بود و به مدت چند هفته، شمار مبتلایان به کرونا در اسرائیلی روزانه 20 نفر بود.
به گزارش کانال 12 تلویزیون اسرائیل، 78 نفر از کسانی که طی دو روز گذشته به کرونا مبتلا شده اند از دانش آموزان و اعضای کادر آموزشی یک مدرسه یعنی 63 دانش آموز و 14 معلم هستند.
وزیر بهداشت رژیم صهیونیستی افزایش شمار مبتلایان را به علت «عدم پیروی اسرائیلی‌ها از دستوراتی نظیر زدن ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و حفظ بهداشت شخصی» دانست و گفت: «متاسفانه این بیماری هنوز وجود دارد و گرما و رطوبت باعث ناپدید شدن آن نشده است، در نتیجه اقدامات ما برای مقابله با این بیماری همچنان ادامه دارد».
 
شمار موارد آلودگی به ویروس کرونا در تایلند به 3081 مورد رسید
به گزارش خبرگزاری رویترز از بانکوک، تایلند روز یکشنبه از چهار مورد جدید آلودگی به ویروس کرونا در این کشور خبر داد.
به این ترتیب، شمار موارد آلودگی به ویروس کرونا در تایلند به سه هزار و 81 مورد رسید.
از آغاز شیوع ویروس کرونا در تایلند تاکنون, 57 نفر در این کشور بر اثر این ویروس جان باخته اند.

ثبت دو مورد ابتلای جدید در 24 ساعت گذشته در چین
مقامات بهداشتی چین روز یکشنبه اعلام کردند در بیست و چهار ساعت گذشته دو مورد جدید آلودگی به ویروس کرونا در چین به ثبت رسید.
به گزارش خبرگزاری رویترز از پکن‏، کمیسیون ملی بهداشت چین همچنین ابتلای سه مورد جدید به بیماری کووید-19 بدون داشتن هیچگونه علامت بیماری را در 24 ساعت گذشته تأیید کرد. با این حال در 24 ساعت گذشته هیچ مورد مرگ و میر ناشی از این بیماری در چین به ثبت نرسیده است.
بر اساس این گزارش، شیوع بیماری کووید-19 در چین تاکنون به جان باختن 4 هزار و 634 نفر منجر شده است و 83 هزار و یک نفر نیز به این ویروس آلوده شده اند.

286 مورد جدید آلودگی به ویروس کرونا در آلمان
به گزارش خبرگزاری رویترز، موسسه روبرت کخ روز یکشنبه اعلام کرد شمار موارد تایید شده آلودگی به ویروس کرونا در آلمان با 286 مورد افزایش به 181 هزار و 482 مورد رسید.
این موسسه همچنین اعلام کرد شمار جان باختگان بر اثر ویروس کرونا در آلمان با 11 نفر افزایش به هشت هزار و 500 نفر رسید.

 2885 مورد جدید آلودگی به ویروس کرونا در مکزیک
به گزارش خبرگزاری رویترز از مکزیکو سیتی، مقامات بخش بهداشت مکزیک روز شنبه از دو هزار و 885 مورد جدید آلودگی به ویروس کرونا در این کشور خبر دادند. به این ترتیب، شمار موارد آلودگی به ویروس کرونا در مکزیک به 87 هزار و 512 مورد رسید.
مقامات بخش بهداشت مکزیک همچنین روز شنبه از 364 مورد جدید مرگ بر اثر ویروس کرونا در این کشور خبر دادند. به این ترتیب، شمار موارد مرگ بر اثر ویروس کرونا در مکزیک به 9 هزار و 779 مورد رسید.

احتمال از سرگیری تدریجی پرواز‌های بین المللی در مصر
نادر سعد سخنگوی شورای وزیران مصر از بررسی احتمال از سرگیری پرواز‌های بین المللی در نشست آتی شورای وزیران خبر داد.
سعد گفت احتمالاً از اوایل ماه جولای پرواز‌های بین المللی با اتخاذ تدابیر پیشگیرانه کرونا به تدریج از سر گرفته شوند.

افزایش تعداد مبتلایان و قربانیان ویروس کرونا در مصر
وزارت بهداشت مصر روز شنبه از ثبت 1367 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا که بیشترین تعداد روزانه مبتلایان از زمان شیوع این ویروس در مصر است، خبر داد.
به گزارش خبرگزاری رویترز از قاهره، خالد مجاهد سخنگوی وزارت بهداشت مصر گفت: در بیست و چهار ساعت گذشته 1367 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در کشور شناسایی شد.
مجاهد افزود: این بیشترین تعداد روزانه مبتلایان به ویروس کرونا در مصر از زمان شیوع این ویروس در کشور است. وزارت بهداشت مصر روز جمعه تعداد مبتلایان به ویروس کرونا را 1289 مورد اعلام کرده بود.
خالد مجاهد همچنین از ثبت 34 مورد جدید مرگ ناشی از ابتلا به کرونا در بیست و چهار ساعت گذشته خبر داد که بیشترین تعداد روزانه قربانیان کرونا در کشور تا به امروز است.
سخنگوی وزارت بهداشت افزود: مجموع موارد ابتلا به ویروس کرونا در کشور تا روز شنبه به بیست و سه هزار و 449 مورد رسیده است و تا به امروز 5693 نفر از مبتلایان بهبود یافتند.
خالد مجاهد همچنین آمار کل قربانیان ویروس کرونا در مصر را 913 تن اعلام کرد.
مصر در راستای تلاش برای جلوگیری از گسترش شیوع ویروس کرونا، از ماه مارس گذشته تدابیر پیشگیرانه‌ای را شامل تعطیلی مدارس، دانشگاه ها‏، مسابقات ورزشی، کافی شاپ‌ها ومراکز بزرگ تجمعات افراد اتخاذ و مقررات محدود منع رفت و آمد در کشور اعمال کرد.

شمار مبتلایان به کرونا در برزیل به 500 هزار نفر نزدیک شد
خبرگزاری رویترز گزارش داد: برزیل روز شنبه 33 هزار و 274 مورد تازه از ابتلا به بیماری کرونا را ثبت کرد که رقم بی سابقه‌ای است.
به این ترتیب شمار مبتلایان به کرونا در این کشور به 498 هزار و 440 نفر رسید.
تلفات کرونا در این کشور نیز با 956 فوتی تازه در 24 ساعت گذشته به 28 هزار و 834 نفر رسید.



منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کرونا آمریکا گزارش خبرگزاری رویترز محدودیت های مرتبط با کرونا مبتلایان به ویروس کرونا شمار مبتلایان به کرونا مرگ بر اثر ویروس کرونا کشورهای دارای بیشترین بیست و چهار ساعت گذشته برای مقابله با کرونا ابتلا به ویروس کرونا شیوع ویروس کرونا شمار بهبودیافتگان ابتلا به کرونا بیماری کووید 19 شبانه روز گذشته مورد جدید ابتلا بهبود یافته اند تعداد مبتلایان 24 ساعت گذشته صحن مسجدالاقصی امانوئل مکرون کرونا در کشور اعلام شده مبتلا شده اند بیمارستان ها وزارت بهداشت شمار بهبود لحاظ شمار موارد ابتلا کرونا مبتلا بازگشایی شد افزایش یافت وزیر بهداشت شیوع کرونا مورد ابتلا محدودیت ها رئیس جمهور روز یکشنبه بین المللی میلیون نفر شناسایی شد کووید 19 نفر نیز فوت شدگان مورد رسید نفر مبتلا جان باخته یک هزار روز شنبه اعلام شد مورد مرگ هزار نفر بر اعلام نفر رسید کشته ها هزار تن بر اساس باز شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۴۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران

معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و اموزش پزشکی گفت: ۲۱ هزار نفر از پرستاران که بخش عمده آن‌ها در دوران کرونا نیرو‌های طرحی بودند استخدام شدند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، عباس عبادی، معاون پرستاری وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر جذب پرستاران در مراکز درمانی در اولویت وزارت بهداشت بوده و تعداد محدودی از همکاران ما در مناطقی که مجوز استخدام در آن‌ها وجود ندارد، برای جذب باقی مانده اند.

وی از تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران خبر داد و گفت: این لایحه دارای ۳۱ ماده است که یک ماده آن به جذب پرستارانی که بحران‌هایی مانند کرونا و ... در خدمت نظام سلامت هستند، اختصاص دارد و امیدواریم با تصویب آن‌ها در مجلس بتوان اقدمات موثرتری برای این قشر زحمتکش برداریم.

عبادی با بیان اینکه کمبود نیروی پرستاری یک چالش عمومی جهانی است و کشور ما نیز از این موضوع مستثنی نیست، گفت: با افزایش پذیرش دانشجویان پرستاری در دانشگاه‌ها و تسهیلاتی که برای استخدام و تبدیل وضعیت آن‌ها در حال انجام است، چنانچه قانونگذار از این بابت به نظام سلامت کمک کند، امیدوار خواهیم بود تا چندسال آتی مشکل کمبود پرستار در کشور کاهش یابد.

وی تصریح کرد: اکنون ۲۰۹ هزار کادر درمان اعم از همکاران پرستار، اتاق عمل، هوشبری، بهیار و کمک پرستار در مراکز درمانی وزارت بهداشت، بخش خصوصی، تامین اجتماعی و نیرو‌های مسلح مشغول به خدمت هستند، و نسبت پرستار به تخت، ۹ دهم و نسبت گروه پرستاری به تخت، ۱.۲ است که امیدواریم با افزایش جذب و تربیت نیروی انسانی، فاصله ۱.۲ تا ۱.۸ در سال‌های آتی برطرف شود.

عبادی اظهار داشت: از اقدامات خوب دولت سیزدهم اجرایی شدن قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری است، زیرا این قانون پس از ۱۵ سال مسکوت ماندن و در دوره طرح تحول سلامت که زمان طلایی اجرای این طرح بود و اتفاقاً برخی افراد که امروز منتقد اجرای این طرح هستند در آن دوران مسوولیت داشتند، می‌توانست اجرایی شود، اما نشد.

وی افزود: ارزش نسبی خدمات پرستاری در بخش‌هایی که سختی کار بیشتر است، بالاتر است. در سال جاری، مثلا در بخش‌های عمومی و داخلی جراحی ارزش نسبی معادل ۸ کا و در بخش‌های مراقبت‌های ویژه تا ۳۳.۴ کا هم افزایش پیدا می‌کند. البته، چون تعداد بیماران بخش‌های عمومی نسبت به بخش‌های ویژه بیشتر است، نوعی تعادل در پرداختی‌ها صورت می‌گیرد؛ در آیین نامه هم پیش بینی شده که نباید بین همکاران پرستار هم رده تفاوت کارانه بیشتر از ۲.۵ برابر باشد.

دیگر خبرها

  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • افزایش شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۳۵۶ نفر
  • افزایش شمار شهدای نوار غزه به 34 هزار و 356 نفر
  • افزایش مبتلایان به مالاریا در افغانستان
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد
  • شهادت یک خبرنگار دیگر در غزه / شمار شهدای رسانه به ۱۴۱ نفر افزایش یافت
  • بازداشت بیش از هزار پناهجوی اغلب افغان و پاکستانی در ترکیه
  • جهان در خطر: تنها راه جلوگیری از همه‌گیری‌های حیوانی چیست؟
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران